Permalänk
Medlem

moderkorts hjälp

hej ska köpa en helt ny dator och har bestämt Processor en i5 35700k och lite andra delar men vet inte vad jag ska har för moderkort tips tack!

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk
Medlem

ASUS P8Z77-V borde duga för det mästa. Intel nätverkskort bland annat för CPu avlastning och allmänt bättre än realtek skiten. 8 faser för CPU , 2 för igp, 2 för minneskontroller och 2 faser för minne villket är rätt optimalt. Välballanserat, snyggt funktionellt. Kör jag själv P9X79 men som sagt nåt jag skulle fundera på om jag köpte 1155 i ATX format. Antar att det är det du ska ha annars bör du skrvia formfaktorn i rubriken.
ASUS har rätt överskådliga bios/uefi med till skillnad från vissa tillverkares haffsvärk.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Du har redan en gammal tråd om ditt moderkortsval. Fortsätt i den istället.

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.