League of Legends Favorit Champ?

Permalänk
Medlem

Köp då fan inte blitz, sure kanske funka low elo eller normal games, men om du kör support i typ 13-1400+ elo så är han helt värdelös kontra typ sona (aoe silence kontra aoe stun)

men testa champs på free to play rotations och köp dom efter veckan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanslös:

Funderar lite också på Blitz. Han är en bra champ och hjälper laget jävligt mycket, men det känns som att man inte kommer köra honom så ofta? Eller kanske tröttna på honom. Är det ett bra val och kom ihåg att jag ska köpa honom för RP också.

Blitz är en champ man aldrig tröttnar på, skillshotschamps är ju sjukt kul

köp inte champs för RP köp skins ist

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem

Champion: Karma
Lane: Bot Support
Klass(t:ex AD, AP): AP Support
Pros: Mångsidig support med speed buff, slow, heal, shield och helt okej nuke för att vara support
Cons: Något svårspelad då man måste ha koll på hennes ulti charges.
Varför jag gillar denna champ: Kräver att man tänker hela tiden, vart man är i alla fighter. Grymt underrated champ imo.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Champion: Teemo

Lane: Mid

Klass(t:ex AD, AP): AP Carry

Pros: GALEN burst med Q+Death Fire (som man bygger som första item, direkt efter level 1 bots, stanna på lane tills du har cash). Shrooms som gör helt sjuk dmg i late game, samt ger bra protection mot ganks på early - mid game. Bygg även en Lich bane som 4e item för ännu sjukare burst.

Cons: Blir squishy beroende på hur man bygger sina övriga items. Blir du stunnad är du fucked.
Varför jag gillar denna champ: Den helt sjuka bursten, samt bllind mot ad carrys. Focus på dem!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Permalänk

Dock inte värd att köpa för rp eftersom att hon kostar 450 ip.

Sivir:
Bot:
AD carry(t:ex AD, AP):
Allt är bra med Sivir, sjukt bra attacker som tex hennes W som critar och skadar grymt mycket. Hennes Q är underbar burst dmg. Och det bästa är hennes E spell shield såklart, den är ju bara för underbar och sjukt bra. Blockerar allas attacker såklart inte vanlig physical men tex karthus ulti.:
Jag ser ingen nackdel med Sivir, jävligt underskattat AD carry:
Hon är lätt den bästa AD carryn enligt mig, såklart beror det på personlig spelstil osv.:
Kör henne hon är svin grym AD carry:

säger bara Sivir och Blitz combo bot = smisk

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-2500K Processor 4,7Ghz Moderkort: GIGABYTE Z77X-D3H Internminne: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE Grafikkort: XFX HD6950 2048MB Dual Fan OC System Disk: Corsair SSD Force 3, 120GB Hårddisk: 2x Seagate 320 GB Chassi: Corsair 650D Nätagg: Fractal Design Newton R2, 650W 80+ Modulär Operativsystem: Windows 7 Ultimate 64-bit Tangentbord: Logitech G15 V1 Mus: Steelseries Ikari Laser Headset: Soundblaster omega3 wireless

Permalänk

Säger bara Eve;) hon kan köra top/mid/jungle hon gör helt insane burst dmg

Permalänk
Skrivet av DotaPottan:

Säger bara Eve;) hon kan köra top/mid/jungle hon gör helt insane burst dmg

Har kört henne, men fattar mig inte på hennes "spikar"? Alltså hennes Q. Den sprider sig i olika directions och ibland på minions när man chase:ar någon?
Hon är väl helt okay, men ändå lite konstig.

Permalänk
Skrivet av Zyzz:

Blitz är en champ man aldrig tröttnar på, skillshotschamps är ju sjukt kul

köp inte champs för RP köp skins ist

Uppe i 2,2K IP iaf och det är ju Double IP på fredag! Lär ju köpa honom inom kort iaf!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanslös:

Uppe i 2,2K IP iaf och det är ju Double IP på fredag! Lär ju köpa honom inom kort iaf!!

bra

kan ta och skriva in min favoritchamp (fast just nu är det 2 st)

Blitzcrank
bot
supp
+extrem CC med sin combo (Q, E, R) = kills
+manashield som kan dyka upp som en överraskning för tex karthus när han ultar
- inte mycket att göra när man gjort sin abilitycombo
Varför jag gillar denna champ:
Alltid kul att använda skillshots, speciellt att dra folk genom väggar så att de hamnar ensamma mot 5 pers
Extra kommentar:
Många fiender förväntar sig att man ska graba dem först så de springer i sicksak, då kan man ofta rusha fram till dem (W) och sen slå upp dem i luften (E), för att sedan när de flyr deseprat i en rak linje från din carry enkelt graba dem
---

Ezreal
bot
AD carry
+kan dodga det mesta med inbyggd flash
+skillshots
-skillshots (för dem så är dåliga på att sikta)
Varför jag gillar denna champ:
Kul med skillshots, gör tons of dmg, kan fly från det mesta, underbar ult
Extra kommentar:
bra att ha alistar/blitzcrank som support, extrem burst

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem

Champion: Brand
Lane: mid
Klass(t:ex AD, AP): AP
Pros: Grym burst damage, stun, bra farmer
Cons: Ingen inbyggd escape, då han kräver två abilities för att stunna är det svårt mot t.ex. Kassadin som kan hoppa in, silenca, och hoppa iväg
Varför jag gillar denna champ: Rolig att äga folk om man är feedad då man lätt kan döda nån oaktsam person som har fullt liv med E+Q+Deathfire Grasp+W+R+Ignite combo
Extra kommentar:

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanslös:

Har kört henne, men fattar mig inte på hennes "spikar"? Alltså hennes Q. Den sprider sig i olika directions och ibland på minions när man chase:ar någon?
Hon är väl helt okay, men ändå lite konstig.

de har gjort om henne, Q fokuserar nu den närmaste championen, det man egentligen har den till är inte så mycket för skadan, utan för att charga din sheen

Permalänk

Jag skulle vilja lägga en vote för Nidalee, roligare champions finns nog inte.

Champion: Nidalee
Lane: Mid/Top/Support/AD-carry(faktiskt) ^^
Klass(t:ex AD, AP): AP, AD, Bruiser

Pros:
Overall:
- Escape ability/dodge i formen cougar.
- Traps - Om de används rätt kan de countra ganks otroligt bra. (Wards)
- Procar Sheen/Lichbane/Trinity som en gud.
- Roligaste champen i min mening om man gillar att vara lite sneaky. (spjut/cougar form)
- French Maid - Hallå!??

AP:
- INSANE dmg från Q (spjutet), har lyckats 'one-shot:a' supports.
- Heals är sjukt starka med en bra mängd AP.
- Substain i lane med Heal.
AD:
- Riktigt bra poke lvl 1-4, med rätt runor.
- LVL 6 - cougar form = otrolig skada med combon(Från human form) R->W->E->Q. + Ignite. = nästan alltid secure kill.
Support:
- Full kontroll i bush med traps
- Poke med Q
- Heal

Cons:
- Ingen CC. (Crowd Controll)
- Inget säkert val som AP/AD carry. Behöver Kills early för att kunna carry:a
- Late game är delvis osäkert som AP ifall du inte givit laget en stor fördel early/mid.

Ja... Jag tycker folk ska spela henne mer, dock enbart i normal om man inte behärskar henne fullt ut...

Visa signatur

Min E-penis:Chassi: Prodigy | CPU: I5-3570K | Grafikkort: Gigabyte 670 OC | MOBO: MSI Z77IA-E53 mITX | Nätagg: HX650 | Lagring:1x 840 256GB, 1x 520 120GB | RAM: G.skill 8GB 1866Mhz |Kylning: H100i, 230mm Bitfenix spectre, 1X 140 Fractal, 2x 120 Noctua |

Permalänk
Skrivet av Paratroper:

Jag skulle vilja lägga en vote för Nidalee, roligare champions finns nog inte.

Champion: Nidalee
Lane: Mid/Top/Support/AD-carry(faktiskt) ^^
Klass(t:ex AD, AP): AP, AD, Bruiser

Pros:
Overall:
- Escape ability/dodge i formen cougar.
- Traps - Om de används rätt kan de countra ganks otroligt bra. (Wards)
- Procar Sheen/Lichbane/Trinity som en gud.
- Roligaste champen i min mening om man gillar att vara lite sneaky. (spjut/cougar form)
- French Maid - Hallå!??

AP:
- INSANE dmg från Q (spjutet), har lyckats 'one-shot:a' supports.
- Heals är sjukt starka med en bra mängd AP.
- Substain i lane med Heal.
AD:
- Riktigt bra poke lvl 1-4, med rätt runor.
- LVL 6 - cougar form = otrolig skada med combon(Från human form) R->W->E->Q. + Ignite. = nästan alltid secure kill.
Support:
- Full kontroll i bush med traps
- Poke med Q
- Heal

Cons:
- Ingen CC. (Crowd Controll)
- Inget säkert val som AP/AD carry. Behöver Kills early för att kunna carry:a
- Late game är delvis osäkert som AP ifall du inte givit laget en stor fördel early/mid.

Ja... Jag tycker folk ska spela henne mer, dock enbart i normal om man inte behärskar henne fullt ut...

Funderar lite på Nidalee, då jag isf kommer köra henne AP. Men blir hon inte sämre late-game? Känns lite som det iaf.

Hur som helst köpte jag Blitzcrank, han är ändå en rolig och dessutom support (vilket jag behövde). Dock har jag 2K RP och 4K Ip kvar.

Funderar på Draven! Vad tycker ni, är han en bra champ fortfarande? Rolig? Tråkig? Varför?

Tack!

Permalänk
Medlem

Mina favoriter

Champion: Olaf
Lane: Top
Klass(t:ex AD, AP): Bruiser
Pros: True damage, Lifesteal, skitbra passiv som inte många räknar med, "omöjlig" att ganka om du har ult uppe.
Cons: Missar du Undertow har du inte mycket chans att döda någon.
Varför jag gillar denna champ: Stark mot det mesta, true damage, bra sustain/poke i lane.
Extra kommentar:

Champion: Karhtus
Lane: Mid
Klass(t:ex AD, AP): AP carry
Pros: Bra skada, global ult, slow wall, kan forsätta göra skada efter att han dött.
Cons: Squishy, dör i de flesta teamfights eftersom du vill göra så mycket skada som möjligt med din defile.
Varför jag gillar denna champ: Med övning är han bland de bästa i mid enligt mig.
Extra kommentar:

Champion: Maokai
Lane: Jungle
Klass(t:ex AD, AP): Tank
Pros: Bra initate, tål mycket.
Cons: Beroende av blå buff tidigt, lätt att hamna efter om man dör tidigt eller blir counter-junglad.
Varför jag gillar denna champ: Väldigt lätt spelad och stark. Känns som det är svårt att göra fel. Rot och slow blandat med att man bygger tankigt.
Extra kommentar: Bygg gp10 tidigt för att inte hamna efter. Boots of Mobility om du vill ha lättare att ganka, kan byta mot Mercs senare om du behöver.

Permalänk
Skrivet av pEccA-vE:

Mina favoriter

Champion: Olaf
Lane: Top
Klass(t:ex AD, AP): Bruiser
Pros: True damage, Lifesteal, skitbra passiv som inte många räknar med, "omöjlig" att ganka om du har ult uppe.
Cons: Missar du Undertow har du inte mycket chans att döda någon.
Varför jag gillar denna champ: Stark mot det mesta, true damage, bra sustain/poke i lane.
Extra kommentar:

Champion: Karhtus
Lane: Mid
Klass(t:ex AD, AP): AP carry
Pros: Bra skada, global ult, slow wall, kan forsätta göra skada efter att han dött.
Cons: Squishy, dör i de flesta teamfights eftersom du vill göra så mycket skada som möjligt med din defile.
Varför jag gillar denna champ: Med övning är han bland de bästa i mid enligt mig.
Extra kommentar:

Champion: Maokai
Lane: Jungle
Klass(t:ex AD, AP): Tank
Pros: Bra initate, tål mycket.
Cons: Beroende av blå buff tidigt, lätt att hamna efter om man dör tidigt eller blir counter-junglad.
Varför jag gillar denna champ: Väldigt lätt spelad och stark. Känns som det är svårt att göra fel. Rot och slow blandat med att man bygger tankigt.
Extra kommentar: Bygg gp10 tidigt för att inte hamna efter. Boots of Mobility om du vill ha lättare att ganka, kan byta mot Mercs senare om du behöver.

Funderar faktiskt på Maokai, kommer jungla med honom såklart. Men har inte junglat så mycket och funderar faktiskt på att börja. Tack för tipset haha, har dessutom Olaf!