Permalänk

Jag är ganska sen men såg nu att det hade kommit ut en ny firmwareuppdatering sedan jag sist uppdaterade.

Den innehåller bland annat "30% longer better life".

Någon som har märkt skillnad på batteritiden efter uppdateringen? Eller någon annan förbättring?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjuhundratjugo:

Jag är ganska sen men såg nu att det hade kommit ut en ny firmwareuppdatering sedan jag sist uppdaterade.

Den innehåller bland annat "30% longer better life".

Någon som har märkt skillnad på batteritiden efter uppdateringen? Eller någon annan förbättring?

Gäller Hero3+ enbart.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet varför jag har så lågt ljud vid inspelning?
Man får höja till max i windows för att det ska låta normalt i filmen.

Permalänk
Skrivet av bran:

Gäller Hero3+ enbart.

Jaha. Jag visste inte ens att det fanns en ny modell.

Permalänk
Medlem

Var precis och plockade upp en Hero3+ black edition, men vet inte vad jag ska köpa för minneskort.

Hade planerat att åka ner och köpa ett SanDisk Extreme mikroSDHC 64GB imorgon, men det vill jag inte göra om alla sandisk kort stryps av gopron :/ tyvärr är samsung kortet dyrare fast det enligt spec är sämre. Men å andra sidan så blir inte dessa kort strypta?

Någon med black+ som kan ge råd?

2 dagar senare:
Det blev ett wasabi power pack från Ebay för 280kr och ett samsung 64gb SDXC för under 500 lappen från deal.no.

Permalänk

Har just beställt en GoPro Hero3 Black. Tänker, till en början, göra enklare timelapse's och klipp på några minuter. Sitter med Final Cut X på MBP'n. Funkar filerna från GoPro'n bra ihop med Final Cut X?

Vilket minneskort är "bäst" (storlek ej relevant)?

Edit: Såg denna nu. http://gopro.com/support/articles/software-update-release Står mellan SanDisk eller Samsung.

Permalänk
Medlem

vet att detta är en tråd om GP3.
har försökt söka fram om batteriluckan på GP2 är samma som GP1, någon här som kanske vet?
har lyckats paja låsningen i luckan på min GP2, och det finns en som har lucka från 1:an, men vi vet ju inte om det passar

för att vara lite ontopic, så skaffade vi oss en GP3 här för en vecka sedan, inte hunnit pröva den så mycket än, men den kommer nyttjas från min Quadrocopter.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Skaffa mig en Gopro 3 Black edition idag, testade lite smått med att filma i 720p/120fps/w.

Till min förvåning så blev bilden väldigt "blurrig" / suddig när jag skulle sätta mig ner och rendera. Dock så var inte ljuset det bästa, kring 16:00 denna dag.

Finns det några inställningar för att få bilden en aning bättre i mörkt ljus överlag?

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

Var precis och plockade upp en Hero3+ black edition, men vet inte vad jag ska köpa för minneskort.

Hade planerat att åka ner och köpa ett SanDisk Extreme mikroSDHC 64GB imorgon, men det vill jag inte göra om alla sandisk kort stryps av gopron :/ tyvärr är samsung kortet dyrare fast det enligt spec är sämre. Men å andra sidan så blir inte dessa kort strypta?

Någon med black+ som kan ge råd?

2 dagar senare:
Det blev ett wasabi power pack från Ebay för 280kr och ett samsung 64gb SDXC för under 500 lappen från deal.no.

Hur stryps det av GoPro:n..? Har själv ett Sandisk Extreme 95MB/s, men Hero 3 kan vad jag vet bara kränga ur sig film i 45 MB/s. Så det är knappast kortet som stryps..

Fördelen med ett snabbare kort, är att du kan föra över filerna mycket fortare till din dator..

Edit:
Såg nu på det kort som du köpt, om det är detta.. Så har det en skrivhastighet på 20MB/s.
Inte ens hälften av vad GoPro:n kan leverera.. här är det kameran som blir strypt.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Hur stryps det av GoPro:n..? Har själv ett Sandisk Extreme 95MB/s, men Hero 3 kan vad jag vet bara kränga ur sig film i 45 MB/s. Så det är knappast kortet som stryps..

Fördelen med ett snabbare kort, är att du kan föra över filerna mycket fortare till din dator..

Edit:
Såg nu på det kort som du köpt, om det är detta.. Så har det en skrivhastighet på 20MB/s.
Inte ens hälften av vad GoPro:n kan leverera.. här är det kameran som blir strypt.

http://lmgtfy.com/?q=gopro+sandisk+problems

I vældigt många av trådarna skrivs det om att samsung kortet levererar øver sin kapacitet och att sandisk stryps pga deras kassa kvalitetskontroll och att många gopros blivit obrukbara efter att de anvænt sandisk kort.

på dig med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

http://lmgtfy.com/?q=gopro+sandisk+problems

I vældigt många av trådarna skrivs det om att samsung kortet levererar øver sin kapacitet och att sandisk stryps pga deras kassa kvalitetskontroll och att många gopros blivit obrukbara efter att de anvænt sandisk kort.

på dig med

Vad jag kan se handlar det om en Sandisk modell.. Ultra. Ultra är en slöare/billigare modell med en läshastighet runt 30MB/s och skrivhastigheten hade de inte ens skrivit ut på Sandisk hemsida, men det stog att den var lägre..
Inget lämpligt kort iaf. i mina ögon.. så ser egentligen inte problemet.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Det gællde alla sandisk kort innan, texten på gopros hemsida om sd kort har ændrats sen senaste uppdateringen och det ær oklart om det numera bara gæller ultra korten som stryps eller alla sandisk kort. Du kan sækert finna info om detta om du planerar att køpa fler sandisk kort till din gopro, men jag har åtminstone uteslutit dem som ett vettigt alternativ før tillfællet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil98:

Är det någon som vet varför jag har så lågt ljud vid inspelning?
Man får höja till max i windows för att det ska låta normalt i filmen.

Har du skyddshöljet på?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Hur stryps det av GoPro:n..? Har själv ett Sandisk Extreme 95MB/s, men Hero 3 kan vad jag vet bara kränga ur sig film i 45 MB/s. Så det är knappast kortet som stryps..

Fördelen med ett snabbare kort, är att du kan föra över filerna mycket fortare till din dator..

Edit:
Såg nu på det kort som du köpt, om det är detta.. Så har det en skrivhastighet på 20MB/s.
Inte ens hälften av vad GoPro:n kan leverera.. här är det kameran som blir strypt.

Den maximala write speed'en som en Hero3 Black kan leverera, är väl 45Mb/s i Protune? Detta kort, http://cdon.se/hemelektronik/samsung-microsdhc-64gb-pro-uhs-1..., kan skriva i max 20MB/s. 1 MB = 8 Mb, eller är jag fel ute?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JewelNite:

Den maximala write speed'en som en Hero3 Black kan leverera, är väl 45Mb/s i Protune? Detta kort, http://cdon.se/hemelektronik/samsung-microsdhc-64gb-pro-uhs-1..., kan skriva i max 20MB/s. 1 MB = 8 Mb, eller är jag fel ute?

Okej.. Efter vidare efterforskning, får jag hålla med dig.

GoPro och andra filmkameror har en överföringsenhet i Mb/s. Medans vanliga kameror som jag annars är van vid har MB/s.
Hur som, skulle jag iaf. gå på ett snabbare kort, för att slippa vänta så länge vid överföring till dator. Tar sin tid med +25GB film..

Min 1DX smäller ur sig 300MB/s om man fotar RAW, då 12b/s a´25MB hamnar i bufferten. Mina CF-kort klarar 90MB/s, så jag funderar på att skaffa kort som klarar 150MB/s. Räcker inte hela vägen, men bufferten töms snabbare..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

provade min gopro 3 silver med först utan mic. sen satte jag in en billig liten mic från biltema..satan vad bra ljudet vart..dock bara testat inomhus änsålänge. men rejält lyft vart det.

http://www.biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Dator-och-natverk/Lj...

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Har du skyddshöljet på?

Japp, det har jag.

Men tidigare har det varit mycket bättre ljud, nu helt plötsligt är det så man inte hör någonting :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av ¤Reason¤:

vet att detta är en tråd om GP3.
har försökt söka fram om batteriluckan på GP2 är samma som GP1, någon här som kanske vet?
har lyckats paja låsningen i luckan på min GP2, och det finns en som har lucka från 1:an, men vi vet ju inte om det passar

Det borde funka då luckorna ser ut att vara identiska förutom texten på utsidan. Observera dock att det sitter en liten
fastklistrad skumgummibit på insidan av luckan samt att skumgummibiten inte sitter på exakt samma ställe på alla
luckor. Då även vissa batteriers yttre hölje av plast/tejp ibland är lite "bullig"/bucklig och inte sitter 100% tajt så kan
vissa kombinationer av batteri & lucka krångla. I mitt fall så har jag en sån kombination då en lucka från en GP1 inte
går att stänga helt med ett batteri från en GP2. Men jag tror det här en ovanlig kombination då skumgummibiten
på luckan sitter långt ner (mot låset) och att plasten/tejpen på just det batteriet är rejält "bullig"/bucklig.

/PorkLip

Permalänk

Hej
Jag har nyss packat upp min Gopro Hero 3+ Black Ed.
En riktigt fin sak men jag har ingen direkt erfarenhet från att avgöra vilka manuella inställningar som kan var bäst för att film när jag är ute med barnen och leker alt ute och leker själv med endurocykeln.
Har en Gopro "etta" som jag ställde in på Pal, 60fps, wide 4, tror jag men det kanske inte stämmer. Jag försöker bar plocka fram något ur hjärnan. Det blev inte riktigt så bra som jag ville och hoppas nu att 3+ har bättre anpassade inställningar...

Så vad är lämpligt när man skakar runt på enduron i skogen? Kanske ska utesluta wide då det skakar tillräckligt ändå...

Sedan köpte jag till adapter och mic - trode detta gick att köra tillsammans med huset och den öppna baksidan - men tji fick jag då ingången för Mini-USB sitter på sidan. Finns det andra hus för att köra med extern mic eller är det enklast att inhandla ett extra hus - inventera borr och slipstiftshyllan och de små storlekarna för att fräsa ur för kabel och tillveka egen tätning, vilket går med lite pill...

Vad tror ni...

Permalänk
Skrivet av revolt_III:

Någon som vet var man kan finna billiga tillbehör till sin hero? Ex. England/Tyskland eller liknande...

Letar främst efter battery bacpac men tycker att 600:- är lite väl saftigt pris.

Såg att du främst letade efter battery back pack men tipsar ändå!

Har handlat från amid.se några gånger. Senast i förra veckan för två nya tumskruvar! Tappade några i snön...

Sen ebay.se har jag fått några andrahands batterier som fungerar utan problem. Hade dock köpt 2-3st så man alltid har minst 2 laddade :D.

ebay är fan gudomligt. För just elektroniken, välj storbritanien som land så får du kina-import via en mellanhand så du slipper tull eftersom det skeppas från EU till dig. Jag har åtminstone på mina 40-50 köp aldrig hamnat på tullavgift.

Skrivet av bjorkholtz:

Hej
Sedan köpte jag till adapter och mic - trode detta gick att köra tillsammans med huset och den öppna baksidan - men tji fick jag då ingången för Mini-USB sitter på sidan. Finns det andra hus för att köra med extern mic eller är det enklast att inhandla ett extra hus - inventera borr och slipstiftshyllan och de små storlekarna för att fräsa ur för kabel och tillveka egen tätning, vilket går med lite pill...
Vad tror ni...

Kan tipsa där också om amid.se de har ett "frame" mount med ingång till micro-usb så du kan ladda när du har den monterad. De har Julrabatt nu med

Permalänk
Medlem

Tjena!
Fick hem en Hero3+ idag. När jag körde den via Wifi och GoPro appen på luren så är bilden fruktansvärt suddig på luren...
Har en Hero3 sen innan och bilden på luren där är klockren!
Någon som har nåt förslag om vad det kan bero på?!

Skall tilläggas att firmware och Wi-fi är uppdaterat och har provat att ändra upplösningen, funkar ej...

Permalänk
Skrivet av Errislollo:

Såg att du främst letade efter battery back pack men tipsar ändå!

Har handlat från amid.se några gånger. Senast i förra veckan för två nya tumskruvar! Tappade några i snön...

Sen ebay.se har jag fått några andrahands batterier som fungerar utan problem. Hade dock köpt 2-3st så man alltid har minst 2 laddade :D.

ebay är fan gudomligt. För just elektroniken, välj storbritanien som land så får du kina-import via en mellanhand så du slipper tull eftersom det skeppas från EU till dig. Jag har åtminstone på mina 40-50 köp aldrig hamnat på tullavgift.

Kan tipsa där också om amid.se de har ett "frame" mount med ingång till micro-usb så du kan ladda när du har den monterad. De har Julrabatt nu med

GOPRO SKELETON HOUSING SLIM - HERO3/HERO3+ finns ju men det är ju ganska öppet om man ska ut å bröta i tg. Det blir nog till att fixa en egen lösning om jag ska köra med mic i skitväder

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorkholtz:

Hej

Sedan köpte jag till adapter och mic - trode detta gick att köra tillsammans med huset och den öppna baksidan - men tji fick jag då ingången för Mini-USB sitter på sidan. Finns det andra hus för att köra med extern mic eller är det enklast att inhandla ett extra hus - inventera borr och slipstiftshyllan och de små storlekarna för att fräsa ur för kabel och tillveka egen tätning, vilket går med lite pill...

Vad tror ni...

jag inhandlade ett extra undervatten hus o lekte med dremmel..då får man ljudet med mic samt linsen/huset är skyddat mot stötar..dock inte vatten eftersom det är öppet som sagt..dyr slant att kapa sönder..men men

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Jag undrar varför jag inte fick ljud på filmen jag spelade in med extern mikrofon kopplad? Någon form av inställning? Kopplade via microusb som man skall göra.

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Bildkvalitet

Hej, har en GP3 silver edition som jag köpte i våras.
Tänkte nu för första gången fota lite med den, då jag sett att man kan få grymma bilder med dem (har bara filmat innan).
Men alla bilder blir jättegryniga för mig hur jag än försöker ställa in den med pixlar och det...
Nån som har tips till en oförstående kille som vill ta lite fina bilder på sin utlandssemester med sin gopro ?

Permalänk
Medlem

Kolla vad du har för ISO, är det ett stort tal så brukar det bli grynit.

Permalänk
Skrivet av Tusse94:

Hej, har en GP3 silver edition som jag köpte i våras.
Tänkte nu för första gången fota lite med den, då jag sett att man kan få grymma bilder med dem (har bara filmat innan).
Men alla bilder blir jättegryniga för mig hur jag än försöker ställa in den med pixlar och det...
Nån som har tips till en oförstående kille som vill ta lite fina bilder på sin utlandssemester med sin gopro ?

Kan vara så att du visar hela 12mp bilden på datorn utan att skala ner den och därför upplever den som grynig, prova att skala ner bilden i efterhand från 4000x3000 (12mp) till något som kanske 1080 eller vad du nu vill använda.

Permalänk

tjena, har just köpt en ny hero 3 black edition, men när jag filmar i 720p så ska det vara med 120fps, men det är som om det hackar, inte som att det är 10fps men som att den stannar upp mjukt i 0,5 sek. vad kan det vara? kan filma som vanligt i 1080p 60fps och över det funkar fint.

Visa signatur

chassi: NZXT H440 Red/Black | CPU: i5 8600k 4,7ghz | GPU: Asus Strix GTX 980 1505mhz | PSU: EVGA superNOVA G2 750w | OS: Samsung 840 250GB | Lagring: Samsung 850 evo 250GB & 2TB barracuda 7200rpm | Moderkort: Asus rog strix z370-H gaming | RAM: Corsair 16GB 2400Mhz Skärm: Philips 298X4QJAB 29" 2560x1080p Tangentbord: Corsair K70 cherry MX red Mus: Logitech G400 Headset: QPAD QH-90

Permalänk
Medlem

Allting i min go pro har roterats på något konstigt sätt så man få hålla kameran upp och ner om man vill filma rätt väg.
Någon som vet vad som kan ha hänt?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Emil98:

Allting i min go pro har roterats på något konstigt sätt så man få hålla kameran upp och ner om man vill filma rätt väg.
Någon som vet vad som kan ha hänt?

Det finns en inställning för det, då roteras displayen och allt som spelas in. Är till för att du ska kunna fästa kameran på undersidan av saker och ändå kunna filma åt rätt håll. På min Hero2 är det en bild på en pil och texten "UP" för inställningen.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]