Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnlar:

Hej!
Gick precis och skaffade mig en Gopro Hero3 black edition.
Testade lite å filma nu ikväll och överraskades av hur dåligt bildkvalitet det är i "lätt mörker" dvs. ett vardagsrum med några bordslampor tända. Bilden ser så "kornig" ut och jag körde med inställningen 1080p / 24 fps.
Fungerar gopron endast i dagsljus ? Lite synd om det stämmer...

Om man har någorlunda krav på bildkvalité så håller inte GoPro måttet inomhus och/eller i sämre belysning enligt mig. Sen är frågan vad man ska med actionkamera till i vardagsrummet? Skaffa en systemkamera med ett <1.4f objektiv.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk

Köpte min 3a igår och åkte iväg direkt för att prova den.

Jag tänkte använda min till mest för fiske dvs att filma i vattnet och kunna se hur fisken agerar.

Efter lite prov igår så är som alla andra säger batteritiden hemsk. Finns det någon svensk sida som säljer större batterier med större hus som är vattentäta?

Sedan ett annat väldigt tråkigt problem är att wifi slutar fungera direkt när kameran går i vattnet, det räcker att kameran bara kommer under vatten ytan så försvinner wifi och då kan jag inte live streama och se hur det ser ut i vattnet vilket är väldigt tråkigt i mitt syfte

Tacksam för er hjälp på mina problem!

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glimbrink:

Köpte min 3a igår och åkte iväg direkt för att prova den.

Jag tänkte använda min till mest för fiske dvs att filma i vattnet och kunna se hur fisken agerar.

Efter lite prov igår så är som alla andra säger batteritiden hemsk. Finns det någon svensk sida som säljer större batterier med större hus som är vattentäta?

Sedan ett annat väldigt tråkigt problem är att wifi slutar fungera direkt när kameran går i vattnet, det räcker att kameran bara kommer under vatten ytan så försvinner wifi och då kan jag inte live streama och se hur det ser ut i vattnet vilket är väldigt tråkigt i mitt syfte

Tacksam för er hjälp på mina problem!

Det finns både bacpac :http://www.inet.se/produkt/6202569/gopro-battery-bacpac-till-...
Och extra batterier: http://www.inet.se/produkt/6202573/gopro-laddningsbart-batter...

Men shit va tråkigt att inte wifi fungrar under vatten får testa när jag kommer hem...

Permalänk
Skrivet av Mfzombie:

Det finns både bacpac :http://www.inet.se/produkt/6202569/gopro-battery-bacpac-till-...
Och extra batterier: http://www.inet.se/produkt/6202573/gopro-laddningsbart-batter...

Men shit va tråkigt att inte wifi fungrar under vatten får testa när jag kommer hem...

Ja det är lite tråkigt, inte helt värdelöst då den filmar ju men att kunna se på mobilen om man har kameran i rätt vinkel osv i vattnet hade ju varit guld värt men vet inte om wifi signalerna stryps av vatten...

edit: Tydligen så fungerar inte wifi alls under vatten.. Riktigt tjåligt går det att lösa på något sätt tro?

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glimbrink:

Ja det är lite tråkigt, inte helt värdelöst då den filmar ju men att kunna se på mobilen om man har kameran i rätt vinkel osv i vattnet hade ju varit guld värt men vet inte om wifi signalerna stryps av vatten...

edit: Tydligen så fungerar inte wifi alls under vatten.. Riktigt tjåligt går det att lösa på något sätt tro?

Kanske om man har en vattentät lur, typ xperia z, och har den under vattnet också? xD Kan ev testa om polaren lånar ut sin telefon haha. Det lär inte fungera men lika bra att testa.

Jag tycker det är dåligt tryck i tråden. Alla ni som använder er av gopro kanske kan länka till era filmer och bilder här? Hade varit kul att se vad dom används till

Permalänk
Medlem

Får mitt 64Gb minneskort(400sek på amazon) på onsdag och sen ska det bli leka av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mfzombie:

Jag tycker det är dåligt tryck i tråden. Alla ni som använder er av gopro kanske kan länka till era filmer och bilder här? Hade varit kul att se vad dom används till

Använder den mest när jag seglar. Blir väl lite skidåkning i vinter också. Exempel på mina filmer nedan (första även filmad med en Panasonic SD90):

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

Använder den mest när jag seglar. Blir väl lite skidåkning i vinter också. Exempel på mina filmer nedan (första även filmad med en Panasonic SD90):

Ser helt underbart ut och det kommer ju inte bättre lägligt när vädert är kanon och polaren har köpt en båt! Meeen så sitter jag på ett kontor och ska städa i eftermidda inför husvisning och polaren med båten är och jobbar i 3 veckor i norge...fml hahaha

Permalänk

Här kommer lite test som jag gjorde i mitt akvarium bara för att se hur det ser ut där inne

https://www.dropbox.com/s/22mahg43sanbzuh/GOPR0026.MP4

Vet inte om dropbox drar ner på kvalitén när man streamar den så men ni ser lite iafall

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk

Har filmat lite när vi åkt wakeboard och det blev faktiskt rätt bra!

Vet någon varför man ska använda cineform för att först exportera filmerna innan redigering? Det är många på youtube som gör så.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX

Permalänk
Medlem

Lite båt åkande med Brig Eagle 340

Inflyttning av skylt på kompis moppe

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleipner42:

Vet någon varför man ska använda cineform för att först exportera filmerna innan redigering? Det är många på youtube som gör så.

iMovie/Final Cut lirar väl inte bra med defaulta filformatet från kameran? Tror det är mest därför... Min burk klarar att redigera dom on the fly i Premiere så med tanke på det ser jag ingen anledning till ytterligare ett steg i ledet till redigerad och klar film.

NY FIRMWARE UTE I SLUTET PÅ JULI! Bla stryper den bitraten på Sandisk minneskort, som har varit ett stort problem för många (kameror låser sig osv).

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Skrivet av bran:

iMovie/Final Cut lirar väl inte bra med defaulta filformatet från kameran? Tror det är mest därför... Min burk klarar att redigera dom on the fly i Premiere så med tanke på det ser jag ingen anledning till ytterligare ett steg i ledet till redigerad och klar film.

NY FIRMWARE UTE I SLUTET PÅ JULI! Bla stryper den bitraten på Sandisk minneskort, som har varit ett stort problem för många (kameror låser sig osv).

Codecen från GoPro'n är inte kul, premiere gillar den inte heller men det går såklart att arbeta med.
Det är precis som du säger den enda anledningen, jag gillar dock inte att exportera i två omgångar så jag skulle använda mig av proxy's om det blir för mycket problem för datorn.

Vilka Sandisk kort är det? Jag har aldrig haft problem med min 3'a.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Skrivet av bran:

iMovie/Final Cut lirar väl inte bra med defaulta filformatet från kameran? Tror det är mest därför... Min burk klarar att redigera dom on the fly i Premiere så med tanke på det ser jag ingen anledning till ytterligare ett steg i ledet till redigerad och klar film.

NY FIRMWARE UTE I SLUTET PÅ JULI! Bla stryper den bitraten på Sandisk minneskort, som har varit ett stort problem för många (kameror låser sig osv).

Skrivet av 4everapple1:

Codecen från GoPro'n är inte kul, premiere gillar den inte heller men det går såklart att arbeta med.
Det är precis som du säger den enda anledningen, jag gillar dock inte att exportera i två omgångar så jag skulle använda mig av proxy's om det blir för mycket problem för datorn.

Vilka Sandisk kort är det? Jag har aldrig haft problem med min 3'a.

Jag upplever inga problem när jag redigerar med final cut heller, känns bara omständigt att ha ett extra steg. Filerna blir rätt mycket större också...

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX

Permalänk
Skrivet av sleipner42:

Jag upplever inga problem när jag redigerar med final cut heller, känns bara omständigt att ha ett extra steg. Filerna blir rätt mycket större också...

Problem blir det bara om man sitter på en slö dator eller har flera lager av gopro klipp samtidigt. Egentligen kan man bara lösa det genom att dra ner kvalitén på preview fönstret, det är egentligen bara previewfönstret som bråkar.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Skrivet av Mfzombie:

Det finns både bacpac :http://www.inet.se/produkt/6202569/gopro-battery-bacpac-till-...
Och extra batterier: http://www.inet.se/produkt/6202573/gopro-laddningsbart-batter...

Men shit va tråkigt att inte wifi fungrar under vatten får testa när jag kommer hem...

Apropå detdär med batterier, någon som testat wasabi power batteries från amazon? Sugen på att köpa dem men vet inte om de håller prestandan tillex i kyla.... http://www.amazon.com/Wasabi-Power-Battery-AHDBT-201-AHDBT-30...

Permalänk
Skrivet av Mfzombie:

Ja det fungerar utan probelm. Jag har ifs inte testat det med min men har VÄLDIGT svårt att tro att det skulle vara några problem, hade testat det med min utan att ens fundera.

About that.......

https://www.dropbox.com/s/qdnvypk07eymhlz/hupp.wmv

Det är snarare så att man ska fokusera på att inte tappa skiten

Permalänk
Medlem
Skrivet av PC-Hybris:

Apropå detdär med batterier, någon som testat wasabi power batteries från amazon? Sugen på att köpa dem men vet inte om de håller prestandan tillex i kyla.... http://www.amazon.com/Wasabi-Power-Battery-AHDBT-201-AHDBT-30...

Jag har skrivit om dom tidigare i tråden...

Dom är aningen sämre än original. Testat i rumstemp. Men för priset och det faktum att man får en 230/12V laddare till är det inget att snacka om.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk

Vilken dator?

Jag slog till och köpte en gopro hero 3 black edition. Jag kommer att använda kameran främst för dykning då jag åker utomlands om 3 månader. Köpte den såhär tidigt för att jag ska hinna lära mig kameran så jag får ut så mkt som möjligt av den! Men saken är den också att jag måste ha en ny laptop också! Har funderat en del på MacBook pro men en sådan känns rejält i plånboken. Hittade den här datorn : SAMSUNG NP535U3C-A07SE Hur verkar den? vet inte alls vad jag ska ha för dator men jag vill kunna utnyttja kameran fullt ut. Är det någon som har förslag på bra prisvärda datorer?

Permalänk
Medlem

Här kommer min senaste film

Permalänk
Medlem

Här kommer min första seriösa timelapse, hoppas ni tycker om den Kommentera gärna vad ni tycker och ifall någonting inte är bra.
Jag använde mig av en äggklocka för att få den till att snurra, berättar gärna mer om ni är nyfikna.

Permalänk
Medlem

Såg inte att det fanns något om detta i tråden, försökte söka...

Hur är dessa dubbelhäftande konkava och platta fästen man kan köpa från Kina?
Det är snorbilligt så det kan ju vara värt att testa, men det dröjer ett tag att få hem.
http://www.ebay.com/itm/F05646-1pcs-...item417522c267
http://www.ebay.com/itm/F05647-1pcs-...item3f27481938

Som lite extra säkerhet kan man ju beställa en säkerhetslina
http://www.ebay.com/itm/Black-New-In...item1e7e5349a6

Annars tar jag gärna emot tips från butiker som säljer bra och billigt.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Problem med import till GoPro Studio

Har en Hero 3 Black edition med Sandisk 32GB 10 kort och senaste firmware.
Efter import till GoPro Studio 2 får jag felmeddelande "Unable to play file. File may be corrupted or in an unsupported format"
Filen funkar i Windows Meida player och i PowerDirector11.
Har provat med 1080p och 50 resp 25 fps men samma fel uppstår.
Har läst på andra forum om fler som har samma problem!
Någon som vet vad som är fel?
/Göran

Permalänk
Medlem

Hej

Jag redigerade ihop min första film i GoPro studio 2.0. Rätt enkelt och praktiskt.
Men när jag skulle exportera filmen i valfri format (Valde youtube format), då fick jag upp en felkod 30.
Dvs det inte kunde exporteras.

Vad betyder felkod 30 ?

Permalänk
Skrivet av Magnlar:

Hej

Jag redigerade ihop min första film i GoPro studio 2.0. Rätt enkelt och praktiskt.
Men när jag skulle exportera filmen i valfri format (Valde youtube format), då fick jag upp en felkod 30.
Dvs det inte kunde exporteras.

Vad betyder felkod 30 ?

Jag har själv haft problem med cineform. att byta dina klockinställningar på datorn kan vara en lösning kostigt nog. För övrigt har min CFstudio 2.0 hängt sig några gånger nu. Är jag ensam om detta? (altså inte felkod 30 utan andra fel, typ vanligt som "svarar inte") :/

Permalänk
Medlem

Tja

Jag köpte en GoPro silver för tre dagar (inte öppnat förpackningen än) sedan och igår släpptes det en ny, är det värt att lämna tillbaka den och hämta ut en Silver+ edition?

Vad rekommenderar ni för tillbehör och köpställen?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheLayer:

Tja

Jag köpte en GoPro silver för tre dagar (inte öppnat förpackningen än) sedan och igår släpptes det en ny, är det värt att lämna tillbaka den och hämta ut en Silver+ edition?

Vad rekommenderar ni för tillbehör och köpställen?

Tack!

Om du inte öppnat den tycker jag nog du ska byta. Den nya är mindre och bättre så why not?

Permalänk
Medlem

Tänk på att den nya silver inte har ProTune.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Om du inte öppnat den tycker jag nog du ska byta. Den nya är mindre och bättre så why not?

Skrivet av bran:

Tänk på att den nya silver inte har ProTune.

Då får det bli ett byte. Vem säger nej till en grym aktivitetskamera som precis blivit 20 % mindre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheLayer:

Då får det bli ett byte. Vem säger nej till en grym aktivitetskamera som precis blivit 20 % mindre?

Är det inte bara den vattentäta hållaren som har blivit mindre?

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead