Euro Truck Simulator 2

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Tinardirith:

I fall att någon skulle ha missat det så kan jag meddela att ProMods 1.80 är ute nu, uppdaterat för patch 1.14.

http://www.promods.net/setup.php

Redan laddat ned, får testa när ja kommer hem

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Redan laddat ned, får testa när ja kommer hem

Såg det innan och laddade ner direkt. Är i Göteborg vid LIDL nu Funkar perfa en så länge iaf.

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ALBiiJONzz:

Såg det innan och laddade ner direkt. Är i Göteborg vid LIDL nu Funkar perfa en så länge iaf.

Fint

Såg ett inlägg i "ETS2 Skandinavien" gruppen på FB att det tydligen ändå är en hel del buggar. Vi får se vad som komma skall.
Ger det ett par dagar och fortsätter med MP istället;)

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Fint

Såg ett inlägg i "ETS2 Skandinavien" gruppen på FB att det tydligen ändå är en hel del buggar. Vi får se vad som komma skall.
Ger det ett par dagar och fortsätter med MP istället;)

Finns säkert, tog bara en transport på 1 300km och den funkade fint. Btw, hur får du MP att funka? xD

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ALBiiJONzz:

Finns säkert, tog bara en transport på 1 300km och den funkade fint. Btw, hur får du MP att funka? xD

Hur fungerar MP inte?

Laddade ned det, installerade det, startade det.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Hur fungerar MP inte?

Laddade ned det, installerade det, startade det.

Denna: http://ets2mp.com/?

Det står på sidan "Currently supported patch: 1.12s". Funkar det på 1.14.2s?

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALBiiJONzz:

Denna: http://ets2mp.com/?

Det står på sidan "Currently supported patch: 1.12s". Funkar det på 1.14.2s?

nää fungerar inte men dom ska ny update snart men när ???

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk

Btw, ladda inte ner ProMods v180. Många invisible walls. Mellan Jönköping och Södertälje 2 stycken hittills.

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ALBiiJONzz:

Denna: http://ets2mp.com/?

Det står på sidan "Currently supported patch: 1.12s". Funkar det på 1.14.2s?

Nej. nedgradera i Egenskaper > Beta.

Skrivet av Quadcore:

nää fungerar inte men dom ska ny update snart men när ???

Ja, när den är klar såklart..

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Nej. nedgradera i Egenskaper > Beta.

Om jag nedgraderar, kommer det fucka upp min profil?

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ALBiiJONzz:

Om jag nedgraderar, kommer det fucka upp min profil?

Nepp.

Men som alltid (!) ska du ha kopia på allt du tycker är viktigt.

Permalänk

Tja jag och några polare har kört ets2Mp i några månader nu och undrar och några mods funkar tex Map mod och tuning mod vet att dom funkar i singleplayer men går det att få dom att funka i multiplayer också?
En till snabb fråga vilken truck får man mest hästar i är snart i level 18?

Kör lugnt! // Lukas

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lukas bf3:

Tja jag och några polare har kört ets2Mp i några månader nu och undrar och några mods funkar tex Map mod och tuning mod vet att dom funkar i singleplayer men går det att få dom att funka i multiplayer också?
En till snabb fråga vilken truck får man mest hästar i är snart i level 18?

Kör lugnt! // Lukas

Om man söker runt lite så märker man att modifieringar inte fungerar i ETS2:MP- så nej.

Permalänk
Medlem

Alltid kört med tangentbord men funderat på ratt. Ökar spelupplevelsen mycket eller? (Vet, blir lite "eye of the beholder" över den frågan)

Funderar på G27.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Vet inte hur många här som känner till mitt Jimmie Karlsson bygge, men i söndags fick jag lite "erkännande" då det landade på deras Facebooksida. Vilket jag naturligtvis tyckte var väldigt roligt ^_^

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Alltid kört med tangentbord men funderat på ratt. Ökar spelupplevelsen mycket eller? (Vet, blir lite "eye of the beholder" över den frågan)

Funderar på G27.

Ratt borde helt klart höja upplevelsen. Dels att det är en riktig ratt och att den är än g27 som har riktig växellåda.
Funderar starkt själv också på en sån och kommer troligtvis införskaffas under snar framtid. Får hoppas att sen kommer på mellandagarna.

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem

Har spelat några timmar för första gången nu. Jag skulle vilja köra i sverige. Har förstått att man kan göra det med nån promod. Körde konfiguratorn och laddade ned en fil till modskatalogen. Skapade ny profil och valde modden i listan. När jag sedan skulle gå vidare kraschade spelet.

Anar att det kan ga med versioner att göra? Spelar via steam och antar att jag har senaste versionen av spelet (fick ner nån 10mb uppdatering efter att ha spelat nån timme).
Hur vet jag vilken version jag har av ets2 och vilka som modden stöder? Hade inte access på forumet för att se den listan av ngn konstig anledning?

Svårgooglat, så all hjälp uppskattas

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Har spelat några timmar för första gången nu. Jag skulle vilja köra i sverige. Har förstått att man kan göra det med nån promod. Körde konfiguratorn och laddade ned en fil till modskatalogen. Skapade ny profil och valde modden i listan. När jag sedan skulle gå vidare kraschade spelet.

Anar att det kan ga med versioner att göra? Spelar via steam och antar att jag har senaste versionen av spelet (fick ner nån 10mb uppdatering efter att ha spelat nån timme).
Hur vet jag vilken version jag har av ets2 och vilka som modden stöder? Hade inte access på forumet för att se den listan av ngn konstig anledning?

Svårgooglat, så all hjälp uppskattas

starta upp euro truck simulator och kolla uppe i vänstra hörnet så står där vilken version du kör

Bild här på var det står:
LÄNKTEXT

(annars höger klicka på euro truck simulator i steam ->Engenskaper->Betaverision

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ck3h:

starta upp euro truck simulator och kolla uppe i vänstra hörnet så står där vilken version du kör

Bild här på var det står:
LÄNKTEXT

(annars höger klicka på euro truck simulator i steam ->Engenskaper->Betaverision

Tydligt och bra svar! Ska kika imorgon...

Är det sannolikt att det är fel versioner, eller är det något annat som brukar vara problemet med att moddar får spelet att krascha?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Tydligt och bra svar! Ska kika imorgon...

Är det sannolikt att det är fel versioner, eller är det något annat som brukar vara problemet med att moddar får spelet att krascha?

Har du tre st filer med ändelsen .scs efter att du laddat ner och packat upp det från deras sida? Om inte så har du felet där.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALBiiJONzz:

Ratt borde helt klart höja upplevelsen. Dels att det är en riktig ratt och att den är än g27 som har riktig växellåda.
Funderar starkt själv också på en sån och kommer troligtvis införskaffas under snar framtid. Får hoppas att sen kommer på mellandagarna.

Bara tipsar om att Alina säljer rattcombon för 1990:- denna veckan. Har inte råd själv egentligen men kände att det bara var att passa på.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Bara tipsar om att Alina säljer rattcombon för 1990:- denna veckan. Har inte råd själv egentligen men kände att det bara var att passa på.

Länk plss

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALBiiJONzz:

Länk plss

http://www.alina.se/

Står för fullpris där men fick reklamblad i veckan där det var 1990:- för den. Bokade en till imorrn då jag ska in till Uppsala ändå. Ring till dem 018-129090, har sett folk hämta ut paket från Alina.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Har du tre st filer med ändelsen .scs efter att du laddat ner och packat upp det från deras sida? Om inte så har du felet där.

Intressant. Det jag laddade ned var endast 1st scs-fil som lades i en tom modkatalog.

Ingen uppackning har gjorts. Måste fått ner fel grej?

update: hittade på vad jag tror är rätt länk nu. ca 500mb verkar vettigare än den lilla filen jag tankat tidigare :).

Update2: tack för hjälpen! Nu fungerar det

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Intressant. Det jag laddade ned var endast 1st scs-fil som lades i en tom modkatalog.

Ingen uppackning har gjorts. Måste fått ner fel grej?

update: hittade på vad jag tror är rätt länk nu. ca 500mb verkar vettigare än den lilla filen jag tankat tidigare :).

Update2: tack för hjälpen! Nu fungerar det

Kör lugnt på dom svenska vägarna och njut

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem att köra igenom här? De ta liksom stopp. :/ Körde runt 100 km/h och vips så tog de tvärstopp, testade om de gick köra runt typ där vid macken. Men nope... Ja som ska till Finland med en last.

Dold text
Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Macke_BMRSweden:

Någon mer som har problem att köra igenom här? De ta liksom stopp. :/ Körde runt 100 km/h och vips så tog de tvärstopp, testade om de gick köra runt typ där vid macken. Men nope... Ja som ska till Finland med en last.

Det är en hel del buggar med Promods 1.8..
Åk en helt annan rutt, kan lösa det.

Permalänk
Skrivet av Macke_BMRSweden:

Någon mer som har problem att köra igenom här? De ta liksom stopp. :/ Körde runt 100 km/h och vips så tog de tvärstopp, testade om de gick köra runt typ där vid macken. Men nope... Ja som ska till Finland med en last.

Som tcntad skriver så är det en hel del buggar i senaste versionen av promods pga av att det krävdes ganska stora ändringar sen förra patchen och att de verkar ha skyndat ut den utan speciellt mycket testtid. Det kommer en version 1.81 snart då de ska ha åtgärdat buggarna. Det är bara att ta en annan väg och vänta på nästa version.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Macke_BMRSweden:

Någon mer som har problem att köra igenom här? De ta liksom stopp. :/ Körde runt 100 km/h och vips så tog de tvärstopp, testade om de gick köra runt typ där vid macken. Men nope... Ja som ska till Finland med en last.

Det är en invisible wall. Det du kan göra är att köra längst till vänster så kommer du igenom. Körde också på exakt den. Finns en till längre fram vid en stor viloplats

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem

Multiplayer för 1.14 är släpt !!!