Euro Truck Simulator 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

ASG och Bilspedition börjar bli gamla åkerier nu och skins passar inte riktigt till de nya karosserna.

Men det skulle ändå vara riktigt kul med dom skinen. Jag skulle använda dom.

Permalänk

Vilken response. Jag ska skriva upp dom. Vi får se vilken ordning och vilka jag gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklasmp:

Vilken response. Jag ska skriva upp dom. Vi får se vilken ordning och vilka jag gör.

skulle va skitkul med flera bolag som man ser här hemma på vägarna.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Hallå där allesammans, jag efterlyser en modd, som kan göra Volvo-loggan i och på lastbilarna med blått.
Det är ju smäll-pungs-fult nu, när det bara är silvrigt.
Vet ni något kan ni bara citera mig.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Körde ett demo på ettan på ett spelprogram på min gamla laptop.
Fick bensinstopp 10 meter innan avlastningsstället.
Hoppas 2 är lika/bättre än ettan

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Medlem

Nån som har spelat på den nya Scandinavia mapen?

Permalänk
Medlem

Att man alltid stöter på denna tråden
Blev ett par vändor idag och fler ska det bli, får ta och kika på nya mapen imorgon!
Hade en paus från spelet ett tag och upptäckte idag ett vägarbete jag inte sett förut och tror jag åkt där förut.
Är det så att det uppdateras lite då och då? För tycker att spelet blir allt mer detaljerat för varje gång jag spelar

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Zingo2000:

Körde ett demo på ettan på ett spelprogram på min gamla laptop.
Fick bensinstopp 10 meter innan avlastningsstället.
Hoppas 2 är lika/bättre än ettan

Jag fick soppatorsk 5 meter innan stationen.. Gissa om man blev sné

F.ö Nej jag har inte pröva nya skandinaviska kartan än, den släpptes ju inatt när man sov gött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jag fick soppatorsk 5 meter innan stationen.. Gissa om man blev sné

F.ö Nej jag har inte pröva nya skandinaviska kartan än, den släpptes ju inatt när man sov gött.

Eftersom jag nu tror att denna kartan kommer bli en dunder hit bland oss här på swec så vore det nice om det kunde fixas en länk till den samt direkt länkar till alla svenska företags skins.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Eftersom jag nu tror att denna kartan kommer bli en dunder hit bland oss här på swec så vore det nice om det kunde fixas en länk till den samt direkt länkar till alla svenska företags skins.

Nedladdningssida för ProMods Scandinavia Map

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk

Efter 2 veckors semester är man tillbaka bakom ratten, vilket känns bra

Scandinavia modden var en väldigt trevlig överraskning

Permalänk

Mycket trevligt med den nya moden kört både till Oslo och Stockholm, men det är inte VOVLO som såldes i Göteborg. Stor miss!!!!!!!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

För er som är intresserad så har jag updaterat Eurolink skinnet och även lagt till det till Highlinen http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=37&t=28881&p=56013#p...

Permalänk
Skrivet av Nicklasmp:

För er som är intresserad så har jag updaterat Eurolink skinnet och även lagt till det till Highlinen http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=37&t=28881&p=56013#p...

2shared säger att "The file link that you requested is not valid. Please contact link publisher or try to make a search."

Verkar som något blivit galet i uploaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklasmp:

För er som är intresserad så har jag updaterat Eurolink skinnet och även lagt till det till Highlinen http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=37&t=28881&p=56013#p...

Nerladdningslänken funkar inte.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Nerladdningslänken funkar inte.

Tackar, Nu är det fixat.

Permalänk

yay nu verkar det funka igen! Tack!

Permalänk

När jag väljer Eurolink-skinet så är alla färger svarta. Vad har jag missat?

Permalänk
Skrivet av Zechnubis:

När jag väljer Eurolink-skinet så är alla färger svarta. Vad har jag missat?

ingenting. Du målar om den så som man gör med vilken standard lack som helst. Det borde vara 4 svarta rutor. Klicka på en av dom och välj en färg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AbbeV8:

Nån som har spelat på den nya Scandinavia mapen?

Skrivet av Ant3:

Eftersom jag nu tror att denna kartan kommer bli en dunder hit bland oss här på swec så vore det nice om det kunde fixas en länk till den samt direkt länkar till alla svenska företags skins.

Jag har spelat det lite idag. Det finns också en modd som gör att du kan ha SEK som valuta
SEK modden hittar du HÄR

Bilder på spelet. Högerklicka och välj visa bild för att se bilden i 1080p upplösning. Bilder från Sverige samt lite ifrån Norge

Hatar när AI inte kan köra, syftar på bilden under denna mening

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av Nicklasmp:

ingenting. Du målar om den så som man gör med vilken standard lack som helst. Det borde vara 4 svarta rutor. Klicka på en av dom och välj en färg.

Ah, då så. Gjorde det, lite klurigt att få till "rätt" blå, men det blev riktigt bra till slut.

Stort tack för ett grymt snyggt skin!

/Jocke

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Nån annan som märkt av EXTREMT (!!!) lagg runt Bergen och Oslo?
Samtidigt som jag la in ProMod så aktiverade jag även ett par andra, i övrigt fungerar det bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Nån annan som märkt av EXTREMT (!!!) lagg runt Bergen och Oslo?
Samtidigt som jag la in ProMod så aktiverade jag även ett par andra, i övrigt fungerar det bra.

Jag har varit i Oslo och det laggade inte mkt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jnsson:

Jag har varit i Oslo och det laggade inte mkt

Skumt.. Visst min dator är inte den bästa alls, rätt dålig faktiskt men ETS2 utan kartmodden gick bra:)
Ska avaktivera några mods imorgon och se hur det blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Skumt.. Visst min dator är inte den bästa alls, rätt dålig faktiskt men ETS2 utan kartmodden gick bra:)
Ska avaktivera några mods imorgon och se hur det blir.

Vad för specs har du

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

WIP, Har stött på ett problem kan högst ha 4 färger. Så AKKA det kommer nog stå med samma färg som dekalerna. Men på topboxen kommer det vara riktig svart. Har mycket kvar att fixa på den, Linjen som går under handtaget ska upp lite.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jnsson:

Vad för specs har du

Dåliga

E6750 @ 2.x Ghz
4GB ram (1Ghz tror jag)
1TB 7200 RPM
ATI HD4850
Corsair 650W.

Har inga kompletta detaljer då jag fick datorn av en polare för några år sen, men den skall uppgraderas ASAP.

SOm sagt har jag inte haft dessa exterma lagg i spelet förräns nu. Kör även FXAA injector.

Permalänk
Medlem

Nya kartmodden vill absolut inte fungera, har plockat bort alla andra moddar och skapat en ny profil, klickar på "Fortsätt", blinkar till, så är jag tillbaka på startskärmen. Får väl installera om spelet men känns sådär när man är lvl 40 att börja på ny kula..

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av Zechnubis:

När jag väljer Eurolink-skinet så är alla färger svarta. Vad har jag missat?

Eller om Nicklasmp inte har låst filen så kan du sätter du värden till RGB maskerna manuellt.

I "def\vehicle\truck\scania.50k_r_high\paint_job" har du hans paintjob fil. Ändra mask_r_color, mask_g_color och mask_b_color till annat än (0.0, 0.0, 0.0).

Här har du några färg koder att prova om du vill ha som "riktiga" Eurolink bilarna. Bara att pilla runt lite om färgerna i stämmer helt hundra!

Silver: 0.7579, 0.7579, 0.7579 Blå: 0.0008, 0.1999, 0.5788 Röd: 0.6151, 0.0, 0.001

Den blåa är såklart base color Kan hjälpa dig via PM om du inte löser det på egen hand.

Skrivet av Nicklasmp:

WIP, Har stött på ett problem kan högst ha 4 färger. Så AKKA det kommer nog stå med samma färg som dekalerna. Men på topboxen kommer det vara riktig svart. Har mycket kvar att fixa på den, Linjen som går under handtaget ska upp lite.
http://img546.imageshack.us/img546/9893/yr7r.jpg

Annars så kan du ju göra så att du gör skinnet utan color mask och bara kör med base color eftersom det ändå är en replika, så slipper du mecka avsaknaden av en färgton.

Här är min def fil till Klemmensen Scanian (smygreklam: http://www.flickr.com/photos/mattias-p/sets/72157634769491986...) som hjälp

SiiNunit { accessory_paint_job_data : 50k_t_arn_03.scania.50k_r_high.paint_job { name: "Lars M. Klemmensen - Scania" price: 10 unlock: 1 icon: "color_custom_icon" airbrush : true base_color : (0.0022, 0.0298, 0.0246) base_color_locked: false paint_job_mask: "/vehicle/truck/upgrade/paintjob/50k_t_arn_03.tobj" suitable_for[]: "topline.scania.50k_r_high.cabin" } }

Du kan såklart göra ditt skin standalone istället för att skriva över som jag har gjort här! Fortsätt med skinnandet för det behövs fler BRA skins och lycka till

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Dåliga

E6750 @ 2.x Ghz
4GB ram (1Ghz tror jag)
1TB 7200 RPM
ATI HD4850
Corsair 650W.

Har inga kompletta detaljer då jag fick datorn av en polare för några år sen, men den skall uppgraderas ASAP.

SOm sagt har jag inte haft dessa exterma lagg i spelet förräns nu. Kör även FXAA injector.

Jag har nog sämre. Jag har följande:

CPU: Intel Core 2 Duo E6550 2.33 GHz
RAM: 3 GB DDR2
HDD/SSD: Samsung 840 120 SSD samt 1 TB 5400 RPM WD (5 år gammal)
Grafikkort: AMD Radeon HD 7770 Saphire GHz Edition
Nätagg: 300 W
Datorn är en HP Pavilion Elite m9052.sc, har bytt grafikkort

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig