Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Counter Strike Source, Datorn fryser fast "Måste RS:a"

Permalänk

Counter Strike Source, Datorn fryser fast "Måste RS:a"

Hej.

Jag har spelat CSS bra länge, utan några som helst problem i ett antal hundra timmar.

För ca: 1månad sedan installerade jag om datorn då med en WD 320GB S-ata disk, och efter ominstallationen så har spelet som det står i titeln börjat frysa fast lite då och då. Kan ibland bara spela 2minuter och ibland kan jag sittar i flera timmar och spela utan några som helst problem.

Det som händer är att spelat fastnar och så börjar ljudet haka upp sig, datorn kan stå så i flera minuter utan att ge Bluescreen elr liknande.
-
Kan lira en jäkla massa andra spel i timtal som CS:GO / COD / BF3 / ja allt mellan himmel och jord utan att datorn beter sig konstigt.
-
Köpte mig en ny SSD för ungefär 1vecka sedan, så då installerade jag om datorn ännu en gång, ink alla spel "givet".

Det jag testat är:

*Ominstallation av dator 2ggr
*Ominstallation av spel 3ggr
*Driversweeper för att få bort alla drivisar till graffet, och ominstallation av det.
*har googlat å grejjat som tusan, men inte fått något som helst svar på detta felet.

Någon som har en aning om vad som kan vara fel?

Datorspec står i sign.

Visa signatur

i5 9600K | Artic Freezer 33 | Asus z390 Prime | RX480 OC+8GB | Corsair 3200Mhz 2x8GB DDR4 | Corsair GS 600Watt | NZXT H510 | 500GB M.2 Samsung 970 | 250GB Samsung EVO SSD | WD HDD 500GB

Permalänk

Va precis inne å kollade lite i enhetshanteraren.
SATA Marvell_91xx drivrutiner saknas, kan de va så simpelt att det är de som är felet
För det har inte stått där tidigare.
Sen visar Moderkortet en KOD: AO eller A0 / Denna felkod finns inte med i manualerna men skall tydligen betyda att moderkortet inte hittar bootdisken, eller någon form av info på den?
Men datorn startar ju klockrent så jag vet inte.
Återkommer när jag installerat Marvell drivisarna

Visa signatur

i5 9600K | Artic Freezer 33 | Asus z390 Prime | RX480 OC+8GB | Corsair 3200Mhz 2x8GB DDR4 | Corsair GS 600Watt | NZXT H510 | 500GB M.2 Samsung 970 | 250GB Samsung EVO SSD | WD HDD 500GB

Permalänk

Fixat !!!

Felet har vart att jag ej uppdaterat allt på mitt moderkort.
I detta fallet var det Marvell drivisarna som saknades, vilket gjorde att spelet kraschade...

Visa signatur

i5 9600K | Artic Freezer 33 | Asus z390 Prime | RX480 OC+8GB | Corsair 3200Mhz 2x8GB DDR4 | Corsair GS 600Watt | NZXT H510 | 500GB M.2 Samsung 970 | 250GB Samsung EVO SSD | WD HDD 500GB