Amd Catalyst Crossfire Problem med 12.10

Permalänk
Medlem

Amd Catalyst Crossfire Problem med 12.10

Hej alla!!! jag har installerat den senaste versionen av amds drivers 12.10. med cap 12.10 cp1. men när jag spelar så starta uforskaren om hela tiden. men när jag stänger av crossfire i contol center så krashar inte utforskaren alls.

Är det fel med crossfiren i driverrutinten. den gör så på alla spel. men när den inte är på så funkar spelen hur bra som helst. ville bara säga detta ifall det är fleera som har detta felet. Grafikkort två 6850 gigabyte.

MVH Dj Mollet

Permalänk
Medlem

Är det så att du menar att det är "Explorer.exe" som kraschar?
Isåfall var jag med om samma sak, underligt nog så slutade det när jag bytte till en annan crossfire-brygga.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem

funkade för mej när jag bytte till 12.8 driversn igen av någonanleding. för 12.10 funkar inte alls för mej få fps drops och att explorer.exe krashar hela tiden så jag kommer köra med 12.8 drivers tills amd fixsar det eller släpper en ny drivers.

Permalänk

Funkar inte 12.11 BETAN heller ?
Eller var den bara till för 7000 serien ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Är det så att du menar att det är "Explorer.exe" som kraschar?
Isåfall var jag med om samma sak, underligt nog så slutade det när jag bytte till en annan crossfire-brygga.

har nyaste drivers och flashplayer började bugga och ha sig efter det i både firefox och chrome gick tillbaks ett snäpp på flashplayer så funkade det igen.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

jag hade såna problem med min version på 12.10. gick tillbaka till 12.8 då funkade mitt crossfire igen utan att utforskaren starade om hela tiden.