Permalänk
Medlem

Såå menas..

Wednesday, 6th March 2013
European Nations (except Ireland, United Kingdom)

..med att vi kan få KÖA för att få spela det klockan 00.00 inatt då?

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbriel:

Wow de flyttar alltså fram lanseringen här en dag, då kan inte servrarna vara allt för överbelastade antar jag (eller så inser de att folk kör vpn mot de servrar som redan är uppe och vill avlasta dem med nya regionala servrar snabbare)?
Men frågan är om man kan få tag i spelet fysiskt i någon butik idag då? Jag sitter på ett skabbigt mobilt bredband med trafik-begränsning
Får ta en tur till Siba/Elgiganten och kolla... Eller är det tänkt att de som köper digital download ska ha förtur helt enkelt?

Tänk på att du måste ha konstant uppkoppling för att kunna spela...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Såå menas..

Wednesday, 6th March 2013
European Nations (except Ireland, United Kingdom)

..med att vi kan få KÖA för att få spela det klockan 00.00 inatt då?

Nästan, du kan börja försöka aktivera 00:01 den 6e, dvs natten mellan ons-tors:
"Please note that the Game will be released through Origin at 00:01 local time in each region mentioned below."

Permalänk
Medlem

hmm, för mig, så är 6/3 inatt, dvs 23.59 -> 00.00 (tisdag -> onsdag)

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

hmm, för mig, så är 6/3 inatt, dvs 23.59 -> 00.00 (tusdag -> onsdag)

ja kanske det, jag tolkade det som 00:01 det datum som skrevs, dvs 00:01 den 6/3. Men då är det ju 7/3 så du kanske har rätt.

Edit:
Suck, kan inte klockan...

Permalänk
Medlem

Fan vad bra då, men usch! Läst på http://www.reddit.com/r/simcity ang NA releasen, o det är som när D3 kom..

Ostabila serverar m.m..

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Tänk på att du måste ha konstant uppkoppling för att kunna spela...

Ja, jag räknar med att bli nerkopplad imellanåt, men förhoppningsvis inte förlora mer än några minuter sedan senaste autosave som jag förstår det?
Kommer att vara grymt irriterande men vad gör man när alternativet är att inte spela alls?

Permalänk
Medlem

00.01 borde vara inatt. Det står ju trotts allt 6/3 Local Time. Aja, bara vänta och se!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Bojkotta skiten, simcity må vara ett bra spel, men att stödja always-on drm är ganska dumt.

D3 var sista spelet någonsin jag kommer stödja med always-on drm såvida det inte är ett mmo eller liknande.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Bojkotta skiten, simcity må vara ett bra spel, men att stödja always-on drm är ganska dumt.

D3 var sista spelet någonsin jag kommer stödja med always-on drm såvida det inte är ett mmo eller liknande.

Okej, move on, bye bye.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Bojkotta skiten, simcity må vara ett bra spel, men att stödja always-on drm är ganska dumt.

D3 var sista spelet någonsin jag kommer stödja med always-on drm såvida det inte är ett mmo eller liknande.

Va inte så negativ nu Jag ser fram emot att spela det ändå. Håller med dig till en viss del, men det är EA's problem, de blir mindre pengar i fickan för dom.

Visa signatur

For those about to CLOCK! We salute you!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blofeld:

ja kanske det, jag tolkade det som 00:01 det datum som skrevs, dvs 00:01 den 6/3. Men då är det ju 7/3 så du kanske har rätt.

6/3 00:01 .. tror du att det är 7/3? För det är det inte

Permalänk
Medlem

Okej nu vill jag lira...

Nån som vet hur man fixar vpn tunnel så man kan aktivera sin förbeställning?

Visa signatur

Orkar inte skriva in mitt system ....

Permalänk
Medlem

Så släpps det vid midnatt idag eller imorron? blir förvirrad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe19:

Så släpps det vid midnatt idag eller imorron? blir förvirrad

00.00 imorgon. (Typ 23.59 idag alltså)

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem
Skrivet av vibe118:

00.00 imorgon. (Typ 23.59 idag alltså)

Är det 100% ?

Permalänk
Medlem

Hur får man nyckeln ifrån GMG? Har inte fått min än, eller ger de inte ut ännu?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe19:

Är det 100% ?

https://help.ea.com/article/when-will-simcity-be-released

Please note that the Game will be released through Origin at 00:01 local time in each region mentioned below.

Wednesday, 6th March 2013
European Nations (except Ireland, United Kingdom)
Australia
Japan

Permalänk
Medlem

Lite å läsa innan release:
http://imgur.com/a/gUFqn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobb0:

Önskade GMG kunde släppa nycklarna tidigare så man kunde aktivera spelat via VPN i staterna

Edit:

Det ser ut som att man kan ladda hem Sim City från ens Green Man Gaming-konto nu. Det kanske har gått innan, men säger det ifall att

Vad är de man laddar ner från gmg då? För de är väll från Origin/maxie man tankar det ? =O

Också beställt därifrån synd att man måste vänta till fredag men men, verkar vara överbelastat nu i alla fall

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fue:

Fan vad bra då, men usch! Läst på http://www.reddit.com/r/simcity ang NA releasen, o det är som när D3 kom..

Ostabila serverar m.m..

haha vad är detta?
Maxis som postar på reddit och uppmanar alla att "kom igen o logga in nu" o sen bara kraschar allt?

http://www.reddit.com/r/SimCity/comments/19ou2z/alright_na_rs...
Också skön:
http://i.imgur.com/RbkYTgh.png

Vore ju skönt om någon nån gång faktiskt hade hyrt in extra servrar eller nåt (om det nu är tekniskt möjligt) bara för att
få nöjda kunder, tänk en stor release där man faktiskt har bandbredd och servrar så att det räcker.

Permalänk
Medlem

Har bara sett release den 5e och längtat tills efter jobbet för en helkväll med simcity så ser jag nu att det inte släpps föränn imorn...va fan :'(

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen inte att komma med dåliga nyheter men läste precis detta,

Hi guys. The date on the 6th IS WRONG. Just got this from Community Manager @Lion Martinez att EA

‏@Lion_Martinez
@pskjonte Hej, nej det är den 7:e som tidigare, vi är inte listade korrekt (Nordic). Vi har skickat att detta skall korrigeras. Tack!"

Basically it says that the info was wrong and they are going to change it back.

The 7th is still the date for EU, 8th for UK.

http://forums.greenmangaming.com/topic/4428/?page=24

Visa signatur

For those about to CLOCK! We salute you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobb0:

Skapade en "request" på Green Man Gaming.

--------------

Subject: Sim City Wednesday, 6th March for Europe

Looks like most of Europe will be able to activate their Sim City on Wednesday, 6th March 2013 with some exceptions for UK, Ireland and Portugal. ( https://help.ea.com/article/when-will-simcity-be-released )

How will this affect the release of the key needed to activate Sim City from Green Man Gaming?

Thank you and best regards,
Tobias

-------------------

Får se vad dom säger

Väntar med iver !!! Hör av dig

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobb0:

Gillar verkligen inte att komma med dåliga nyheter men läste precis detta,

Hi guys. The date on the 6th IS WRONG. Just got this from Community Manager @Lion Martinez att EA

‏@Lion_Martinez
@pskjonte Hej, nej det är den 7:e som tidigare, vi är inte listade korrekt (Nordic). Vi har skickat att detta skall korrigeras. Tack!"

Basically it says that the info was wrong and they are going to change it back.

The 7th is still the date for EU, 8th for UK.

http://forums.greenmangaming.com/topic/4428/?page=24

Nu blev jag ledsen!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Väntar med iver !!! Hör av dig

Hör av mig så fort jag fått svar

Visa signatur

For those about to CLOCK! We salute you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobb0:

Gillar verkligen inte att komma med dåliga nyheter men läste precis detta,

Hi guys. The date on the 6th IS WRONG. Just got this from Community Manager @Lion Martinez att EA

‏@Lion_Martinez
@pskjonte Hej, nej det är den 7:e som tidigare, vi är inte listade korrekt (Nordic). Vi har skickat att detta skall korrigeras. Tack!"

Basically it says that the info was wrong and they are going to change it back.

The 7th is still the date for EU, 8th for UK.

http://forums.greenmangaming.com/topic/4428/?page=24

Märkligt, men med tanke på hur releasen verkar gå så kanske inte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Märkligt, men med tanke på hur releasen verkar gå så kanske inte...

Hehe, jag fördra heldre det släpps imorron midnight än inatt, tror dom kan behöva 1 extra dag fixa sina issues/servers. Sett en del streamers som får "still progressing city" och kan ej spela i visa av deras städer, och sparas inte som det ska. Tänker inte bygga och allt sen inte veta säkert det sparas rätt, så väntar heldre 1 dag mer för dom fixa det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobb0:

Gillar verkligen inte att komma med dåliga nyheter men läste precis detta,

Hi guys. The date on the 6th IS WRONG. Just got this from Community Manager @Lion Martinez att EA

‏@Lion_Martinez
@pskjonte Hej, nej det är den 7:e som tidigare, vi är inte listade korrekt (Nordic). Vi har skickat att detta skall korrigeras. Tack!"

Basically it says that the info was wrong and they are going to change it back.

The 7th is still the date for EU, 8th for UK.

http://forums.greenmangaming.com/topic/4428/?page=24

Ungefär lika trovärdigt som om jag skulle säga att jag har pratat med ovan nämnda person och till mig sa han att det ska släppas den 26:e här i Sverige.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

"sob sob sob sob" Aja en dag till överlever jag väll