Updatera M-kort och Processor pga fel

Permalänk
Medlem

Updatera M-kort och Processor pga fel

Hej

Jag har under den senaste veckan haft sjukt mycket problem med mitt p6t deluxe v2 moder krot och min I7 950.
Volt/ späningen hoppar från 1.v up till 1,5 jag har tart bort alla överklocking och jag har installerat om hela datorn med endas användning av senast BIOS men endå försätter problem. ett av mina två HD 7970 går upp i MAX load när jag startar datorn trots att det inte är något fel på själva kortet för jag prova i polarns dator och det är dom helt okay.....

Sen slutar datorn regestera mna minen och det står att jag har 0 ram lol... jag vet i fan vad det här beror på.
spelar wow lite då och då och sitter med typ 30 MS och 250 FSP och sen kör jag lite arena eller något sånt så känns det som att jag sitter med 2fps.....

Jag har googlat problem och provat alla lösningar......

Kan det va lätt att det är mitt moderkort som håller på att ge upp?

Sitter och funderar på om jag ska köpa nytt men jag inte om jag ska köpa 2011 socket eller 1155 jag vill ju inte precis lägga upp 4k +

Någon som har lite tips?

Mvh
Dooxy

Permalänk
Permalänk
Medlem

Minen har jag fläskiga sådan det är bara moderkortet och procesorn som flaskar om man ska kolla på ett papper.
Men det gav mig en liten ide eller ett hummmm i alla fall sat och kolla på 2011 serien och tycket det va för mycket pengar....

Fick ihop samma paket som du hade fast med lite bättre moderkort för OC

tack för hjälpen

Mvh
Dooxy