Jag behöver hjälp med Black Ops II

Permalänk
Avstängd

Jag behöver hjälp med Black Ops II

Vet inte vad jag ska göra, blir tokig, hade 1,9+ K/D i MW3, och det steg hela tiden, nu kan jag inte komma över 1,7, jag får kämpa mycket, mycket hårdare, men det slutar med att jag ligger på 1,65 eller något sånt, snälla hjälp mig någon. Det jag känner själv som är problemet är min sensitivity, jag kan inte sätta fingret på vad det är men inget jag gjorde i MW3 verkar funka på den fronten. Vill ha tips från någon som är bra, tack, gärna som ligger på 2+ i K/D, känns som min sens är för låg, för jag hinner inte sikta åt sidorna när jag träffar på folk 1v1, men när jag höjer den så missar jag hela tiden på långt håll, blir galen, hjälp mig någon.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Keeper of the Bamse

Din egna sens kan väl ingen svara på hur du ska ha. Om du inte hinner med vid låg sens och överjusterar vid hög sens är det nog snarare en vanesak; höj sensen och var lite försiktigare i handleden

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Du är 100% säker på att mouseacc är avstängt? Jag har också problem med att hitta "rätt" sens, man får helt enkelt ta och experimentera lite. Och sen i slutändan så lär man väl bestämma sig och jobba in muskelminnet.

Spela mer så släpper det säkert snart

Permalänk
Medlem

Jag hade 0.5 i KD på MW3 men har 1.6kd i på BF3. Sen är det inte KD som gör en till en bra spelare imo.

Men grattis till en hög KD.

Permalänk
Geeks Gaming

hahahah hög kd i mw3... kan säga black ops 2 och mw3 är 2 helt olika spel. Här måste man sikta för att döda någon... behövde man inte i mw3

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jinxswe:

hahahah hög kd i mw3... kan säga black ops 2 och mw3 är 2 helt olika spel. Här måste man sikta för att döda någon... behövde man inte i mw3

Säger inte att min kd var hög i mw3, men den var högre än här, och den ökade, och nej, jag tycker tvärtom, alla kör ju noob-hipfire, kallar du det att sikta?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IntelAti:

Jag hade 0.5 i KD på MW3 men har 1.6kd i på BF3. Sen är det inte KD som gör en till en bra spelare imo.

Men grattis till en hög KD.

Tack, men jag anser inte 1,9 särskillt högt heller, jag har spelat på pc i ett år nu, innan det spelade jag några år på playstation, och när jag slutade med det hade jag 2+ kd i mw3, så jag har gärna högre än 2+ då det är det jag är van vid, känns bara som sensen är det ända som sätter käppar i hjulet än så länge, jag når nog mitt mål snart, men tack som sagt

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Printscreen:

Din egna sens kan väl ingen svara på hur du ska ha. Om du inte hinner med vid låg sens och överjusterar vid hög sens är det nog snarare en vanesak; höj sensen och var lite försiktigare i handleden

Jag höjde, då gick det bättre, sen gick det sämre, så sänkte jag, får hålla på så där känns det som, det konstiga är bara att jag var nere på ungefär 360 grader, vid ett drag över hela musmattan, och min musmatta är 440 cm tror jag, sen kommer man till bo2 och inget funkar

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jinxswe:

hahahah hög kd i mw3... kan säga black ops 2 och mw3 är 2 helt olika spel. Här måste man sikta för att döda någon... behövde man inte i mw3

Men jag håller med, det verkar vara ett helt annat spel, vilket är synd, för det är ju samma spel, liksom, jobbigt när man precis lärde sig mw3, om det du säger stämmer så borde en låg sens vara bättre än en hög, men jag tycker tvärtom, alla i bo2 har super högsens, för att dom INTE kan sikta, och måste stå 1 meter ifrån för att kunna döda en

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

Anledningen till att det går dåligt är pga den sjuka delayen som lag compensationen ger. När man kollar på killcam har man inte ens skjutit. Sen så är banorna så dåligt designade, man har ingen aning vart fienden är som man hade i mw2, bops och cod 4/5. mw3 och black ops 2 har samma dåliga mapdesign.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Vet inte vad jag ska göra, blir tokig, hade 1,9+ K/D i MW3, och det steg hela tiden, nu kan jag inte komma över 1,7, jag får kämpa mycket, mycket hårdare, men det slutar med att jag ligger på 1,65 eller något sånt, snälla hjälp mig någon. Det jag känner själv som är problemet är min sensitivity, jag kan inte sätta fingret på vad det är men inget jag gjorde i MW3 verkar funka på den fronten. Vill ha tips från någon som är bra, tack, gärna som ligger på 2+ i K/D, känns som min sens är för låg, för jag hinner inte sikta åt sidorna när jag träffar på folk 1v1, men när jag höjer den så missar jag hela tiden på långt håll, blir galen, hjälp mig någon.

Tror man vänjer sig efter ett tag brukar vara så med nya cod

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oggaaaa:

Anledningen till att det går dåligt är pga den sjuka delayen som lag compensationen ger. När man kollar på killcam har man inte ens skjutit. Sen så är banorna så dåligt designade, man har ingen aning vart fienden är som man hade i mw2, bops och cod 4/5. mw3 och black ops 2 har samma dåliga mapdesign.

Jo det är sant, det där konstiga spawnsystemet från MW3 verkar vara kvar också, bidrar nog det också, att man inte vet var folk är alltså, iaf i ffa så spawnar folk huller om buller, ibland typ 1 meter framför/bakom en, väldigt ofta bara några meter ifrån, runt nått skumt hör eller så.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fabbeee:

Tror man vänjer sig efter ett tag brukar vara så med nya cod

Jag får hålla tummarna att det är som du säger då, tycker det mest logiskka vore att få bättre k/d i varje nytt spel som kommer ut i samma serie, man blir ju inte sämre och sämre liksom

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Jag får hålla tummarna att det är som du säger då, tycker det mest logiskka vore att få bättre k/d i varje nytt spel som kommer ut i samma serie, man blir ju inte sämre och sämre liksom

Nej , men Bl2 och mw3 är Ganska olika i gameplay ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Tack, men jag anser inte 1,9 särskillt högt heller, jag har spelat på pc i ett år nu, innan det spelade jag några år på playstation, och när jag slutade med det hade jag 2+ kd i mw3, så jag har gärna högre än 2+ då det är det jag är van vid, känns bara som sensen är det ända som sätter käppar i hjulet än så länge, jag når nog mitt mål snart, men tack som sagt

Skulle väl se det som men övre medel KD