Hjälp med val av hörlurar

Permalänk
Medlem

Hjälp med val av hörlurar

Hej!

Jag skulle vilja ha hjälp med att välja ett par bra gaming hörlurar för max 1000:-
För tillfället har jag Roccat Kave 5.1 som jag har haft i ungefär 2-3 år tror jag. Det känns som om dom börjar ta slut då jag hör små sprak
ljud i lurarna ibland.. Samt att micen har börjat höja säg själv så det låter massor om den när man sitter i Skype.
(Lösningen blir att jag får slå lite lätt med fingret på micen så försvinner det)
Men den största anledningen är att jag tycker dom är för tunga nu efter dom här åren av användning.

Ja jag vet, varför har jag inte tänkt på byta ut dom tidigare? Det har jag faktiskt inget svar på, har bara inte blivit så hah.
Skulle därför vilja ha hjälp som sagt att hitta ett par bra nya gaming lurar för max 1000:- som inte är lika tunga som Roccat Kave.
Ser gärna att det är 5.1 ljud i lurarna då jag lyssnar på musik och spelar rätt ofta och vill då ha bra ljud så man kan njuta rejält.
Jag har ofta den högra hörluren lite bakom örat eller bak på örsnibben så jag hör annat som händer i lägenheten, t.ex om nån ringer på dörren osv.

Detta har börjat göra ont på sistonde på örat, och jag känner obehag såvida jag inte har hörlurarna helt på huvudet.
Men att ha dom helt på huvudet skapar också obehag och gör ont uppe på huvudet... Kort sagt: Dom är för tunga!
Därför vill jag också ha ett par lurar som är ganska mycket lättare än Roccat Kave så det knappts känns som att man har dom på sig.
Och såklart, det ska inte göra ont att ha dom på sig alls. Hur jag än har dom på mig haha.

Så vad har ni för tips på hörlurar som är gjorde för både musik och spel? Måste jag kanske gå upp mer i priset för att få tag på ett par sådana lurar?
Om jag har missat nått "krav" på lurarna så säg till!

Tack på förhand!

Visa signatur

"We and I know many things. Travel from Great Salt Water to home of biting lizards."

Permalänk
Medlem

Ingen som har nå tips?

Visa signatur

"We and I know many things. Travel from Great Salt Water to home of biting lizards."

Permalänk
Medlem

Om du kan lägga till några hundra lappar kan du skaffa Sennheiser PC360 - förutom bekvämlighet och bra ljud har dom den fördelen att de är öppna, d.v.s du hör om någon plingar på dörren etc utan att måsta ha ena luren halft avtagen såvida du inte har jätte hög volym på förstås.

Permalänk
Medlem

Intressant. Jag jag kan tänka mig att gå högre i pris om jag känner att hörlurarna jag kollar på är värt det. Har sett flera som skrivit om dessa på nätet och som säger att dom är bra. Får väl ta och kolla lite reviews

Visa signatur

"We and I know many things. Travel from Great Salt Water to home of biting lizards."

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/140204-cm_storm_sirus...
Någon som har dessa (Cooler Master Storm Sirus 5.1) som kan säga om dom är bra och vad som är bra och dåligt med dom?

Visa signatur

"We and I know many things. Travel from Great Salt Water to home of biting lizards."

Permalänk
Skrivet av deXXa-:

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/140204-cm_storm_sirus...
Någon som har dessa (Cooler Master Storm Sirus 5.1) som kan säga om dom är bra och vad som är bra och dåligt med dom?

För ungefär samma pris hittar du Logitech G35. Det min vän, är the real deal.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av deXXa-:

Hej!

hörlurar som är gjorde för både musik och spel? Måste jag kanske gå upp mer i priset för att få tag på ett par sådana lurar?
Om jag har missat nått "krav" på lurarna så säg till!

Tack på förhand!

Skrivet av Wh1sp:

Om du kan lägga till några hundra lappar kan du skaffa Sennheiser PC360 - förutom bekvämlighet och bra ljud har dom den fördelen att de är öppna, d.v.s du hör om någon plingar på dörren etc utan att måsta ha ena luren halft avtagen såvida du inte har jätte hög volym på förstås.

Håller med, om man absolut vill ha headset är PC360 bäst. Alternativt separat mikrofon och riktiga hifi-lurar.

Skrivet av Freddobjörn:

För ungefär samma pris hittar du Logitech G35. Det min vän, är the real deal.

Närmare the real shit. Visst kan dom funka hyfsat för spel, men musik? Absolut inte. Vad jämför du med?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hmmm, Har hört dom ska vara bra också. Haha, finns så mycket headsets att välja på så man blir helt tokig!

Visa signatur

"We and I know many things. Travel from Great Salt Water to home of biting lizards."