Hitman: Absolution - rimliga recensionsbetyg? [utbrutet från tipstråd]

Permalänk
Medlem

Hitman: Absolution - rimliga recensionsbetyg? [utbrutet från tipstråd]

Skrivet av Dwightschrute:

http://www.pcgamer.com/review/hitman-absolution-review/3/
Yep.

"A passable stealth game, but one that betrays almost everything that, until now, has made Hitman great."

Fast om mitt minne inte sviker mig, brukar just "Tom Francis" ha mycket konstiga idéer och skit för sig. Så just den tar jag med en nypa salt.

Permalänk
Medlem

Hitman: Absolution - rimliga recensionsbetyg? [utbrutet från tipstråd]

Skrivet av anon4992:

Hitman Absolution 35% off med voucher hos GMG, blir hetl crazy

http://blog.greenmangaming.com/2012/11/hitman-absolution-is-3...

Jag läste dock att spelet fick ruggigt dåligt på en review som råkade läcka från pcgamer, tror det var 62/100.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flyawaynille:

Jag läste dock att spelet fick ruggigt dåligt på en review som råkade läcka från pcgamer, tror det var 62/100.

http://www.pcgamer.com/review/hitman-absolution-review/3/
Yep.

"A passable stealth game, but one that betrays almost everything that, until now, has made Hitman great."

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Simcon:

Fast om mitt minne inte sviker mig, brukar just "Tom Francis" ha mycket konstiga idéer och skit för sig. Så just den tar jag med en nypa salt.

Som du ser i mitt inlägg är det flera sidor som gett liknande betyg.
Gamespot, Gametrailers osv.

Tom Francis gav Max Payne 3 55/100 i betyg, varför? Skitdålig story och mediokert gameplay (bortsett från slowmotion såklart!)
Så misstag inte honom för han som gav Dragon Age 2 95/100.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Fast om mitt minne inte sviker mig, brukar just "Tom Francis" ha mycket konstiga idéer och skit för sig. Så just den tar jag med en nypa salt.

Den "recensionen" bygger på en pre-release version av spelet som senare har blivit patchat ett antal gånger.
Gissar att de får "patcha" PCGamer också.

Kolla lite på TotalBiscuit's första intryck av Hitman:Absolution istället.
Även om han inte hade spelat igenom hela spelet så är det klart att det inte är ett dåligt spel.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7V:

Den "recensionen" bygger på en pre-release version av spelet som senare har blivit patchat ett antal gånger.
Gissar att de får "patcha" PCGamer också.

Kolla lite på TotalBiscuit's första intryck av Hitman:Absolution istället.
Även om han inte hade spelat igenom hela spelet så är det klart att det inte är ett dåligt spel.

Den dök tydligen aldrig upp i min subscription feed på youtube, konstigt värre, ska ta och kolla igenom den. Iaf. togs Hitman:Absolution ang. recensioner i dagens content patch. Personligen ser jag fram emot att spela spelet när jag så småningom har tid till det :p.

Skrivet av Dwightschrute:

Som du ser i mitt inlägg är det flera sidor som gett liknande betyg.
Gamespot, Gametrailers osv.

Tom Francis gav Max Payne 3 55/100 i betyg, varför? Skitdålig story och mediokert gameplay (bortsett från slowmotion såklart!)
Så misstag inte honom för han som gav Dragon Age 2 95/100.

Misstog mig inte, kan inte påstå att jag bryr mig om hans recensioner. Men den generella uppfattning om spelet är att det är ett helt okej spel, vissa mer positiva än andra. Men i slutänden är det min uppfattning som avgör ifall det är spelvärt, och jag gillar tanken och spelupplägget... Hur det är att spela får jag se så småningom.

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

http://www.pcgamer.com/review/hitman-absolution-review/3/
Yep.

"A passable stealth game, but one that betrays almost everything that, until now, has made Hitman great."

jag reagerade också på pc gamers recension,övriga sidor priiiiiisar spelet,medan den recensionen sågade Flint Eastwood-hitman vid knäskålarna.
skumt att alla dissar kane o lynch btw,jag älskade de spelen

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Avstängd
Skrivet av darknessviking:

jag reagerade också på pc gamers recension,övriga sidor priiiiiisar spelet,medan den recensionen sågade Flint Eastwood-hitman vid knäskålarna.
skumt att alla dissar kane o lynch btw,jag älskade de spelen

Gamespot, Gametrailers, Eurogamer mfl gav spelet 6.9/10 - 7.5/10.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av A7V:

Den "recensionen" bygger på en pre-release version av spelet som senare har blivit patchat ett antal gånger.
Gissar att de får "patcha" PCGamer också.

Kolla lite på TotalBiscuit's första intryck av Hitman:Absolution istället.
Även om han inte hade spelat igenom hela spelet så är det klart att det inte är ett dåligt spel.

Han säger flera gånger att spelet inte alls är vad han förväntade sig, han säger ju också att han hittills inte haft särskilt kul i spelet.

Lyssna noga innan folk länkar något och påstår något helt annat.

De bör ta bort xray och slowmotion helt från spelet.
De tog väl också bort så man inte längre kan lägga en remote bomb i en låda eller något, utan man kan endast "tappa" dom på marken.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Fast om mitt minne inte sviker mig, brukar just "Tom Francis" ha mycket konstiga idéer och skit för sig. Så just den tar jag med en nypa salt.

Själv tycker jag Tom Francis är en av de mer vettiga recensenterna.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Avslutade precis storyn på Normal.
Kan säga att jag är inte besviken, och jag hade riktigt höga förväntningar. Visst, det är annorlunda från de tidigare spelen, men annorluna betyder inte per automatik sämre (till skillnad från vad vissa recensenter verkar tro). Helt klart väldigt underhållande, och skall man dessutom försöka ta alla utmaningar och få bra betyg på uppdragen, ja då har man att göra ett rätt bra tag.

Spelmekaniken har som det sagts förändrats lite, men inte försämrats. De har tagit bort lite av gamla funktioner men lagt till nya. Men det går fortfarande att förgifta mat och "tappa" ljuskronor/kranar och så vidare i huvudet på folk så det finns utrymme för att underhålla sig. Och spelar man på svårare svårighetsgrader så tycker jag det är minst lika utmanande som tidigare spel med. Och det nya systemet för förklädnader tycker inte jag är en nackdel. Vill man inte användade det så behöver man inte. De flesta banor har ju t.ex. utmaningen att göra det i orginal-kostymen enbart.

Så om recensenterna säger 50-70 så tycker jag de missat mycket, alternativt snöat in för mycket på att det inte är en nyutgåva av blood money el. liknande. PC Gamer gnällde om att man inte har någon frihet, och visst även om ingångs- och utgångs-punkt oftast är satt, så är fortfarande hur man tar sig mellan dem upp till en själv och det har det ju alltid vart. Så det mesta av bristen på "frihet" och val tror jag sitter i en begränsad fantasi.

Och storyn verkar de ha missat en del av också. Som jag ser det handlar det inte alls om att rädda en flicka och spela hjälte, utan att man accepterar ett jobb från den enda person 47 troligen någonsin brytt sig om, och sen handlar spelet om att utföra detta jobb. Det är precis vad Hitman skall vara.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

Nya systemet för förklädningar är puckat. De ser direkt vem du är.
I Hitman Blood Money osv så hade man Notoriety som även behölls beroende på hur man betedde sig och om man blivit sedd i tidigare uppdrag.. i detta har man ingenting, men fienderna ser istället vem man är efter 3 sekunder.
Och banorna är liksom gå från A till B. Inte: Gör vad du vill, i den ordning du själv vill, döda X Y Z i din egna ordning på dina egna sätt och utforska!

Nu är det: Gå Dit, Döda!!!!
Mission Completed.
Nytt uppdrag: Jagad av polisen, spring / smyg till B.
Som uppdraget med helikoptern, sjukt fjantigt och galet skriptat.
Och Hitman har tydligen gått från känslokall ... hitman till känslomässig pappa, när de nu introducerat en liten flicka man ska dadda med.

De tidigare spelen hade en story, och en anledning till varför man skulle ta ut sina mål, nu är det ingenting, bara menlöst dödande.

De har ju även placerat body lockers och annat i stort sett ÖVERALLT, förut fick man improvisera lite om var man skulle gömma en död kropp, då dessa inte fanns överallt, utan bara på enstaka ställen.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Nya systemet för förklädningar är puckat. De ser direkt vem du är.
I Hitman Blood Money osv så hade man Notoriety som även behölls beroende på hur man betedde sig och om man blivit sedd i tidigare uppdrag.. i detta har man ingenting, men fienderna ser istället vem man är efter 3 sekunder.
Och banorna är liksom gå från A till B. Inte: Gör vad du vill, i den ordning du själv vill, döda X Y Z i din egna ordning på dina egna sätt och utforska!

Nu är det: Gå Dit, Döda!!!!
Mission Completed.
Nytt uppdrag: Jagad av polisen, spring / smyg till B.
Som uppdraget med helikoptern, sjukt fjantigt och galet skriptat.
Och Hitman har tydligen gått från känslokall ... hitman till känslomässig pappa, när de nu introducerat en liten flicka man ska dadda med.

De tidigare spelen hade en story, och en anledning till varför man skulle ta ut sina mål, nu är det ingenting, bara menlöst dödande.

De har ju även placerat body lockers och annat i stort sett ÖVERALLT, förut fick man improvisera lite om var man skulle gömma en död kropp, då dessa inte fanns överallt, utan bara på enstaka ställen.

Word.

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Nya systemet för förklädningar är puckat. De ser direkt vem du är.
I Hitman Blood Money osv så hade man Notoriety som även behölls beroende på hur man betedde sig och om man blivit sedd i tidigare uppdrag.. i detta har man ingenting, men fienderna ser istället vem man är efter 3 sekunder.
Och banorna är liksom gå från A till B. Inte: Gör vad du vill, i den ordning du själv vill, döda X Y Z i din egna ordning på dina egna sätt och utforska!

Nu är det: Gå Dit, Döda!!!!
Mission Completed.
Nytt uppdrag: Jagad av polisen, spring / smyg till B.
Som uppdraget med helikoptern, sjukt fjantigt och galet skriptat.
Och Hitman har tydligen gått från känslokall ... hitman till känslomässig pappa, när de nu introducerat en liten flicka man ska dadda med.

De tidigare spelen hade en story, och en anledning till varför man skulle ta ut sina mål, nu är det ingenting, bara menlöst dödande.

De har ju även placerat body lockers och annat i stort sett ÖVERALLT, förut fick man improvisera lite om var man skulle gömma en död kropp, då dessa inte fanns överallt, utan bara på enstaka ställen.

För varje uppdrag som går tänker jag att det ska bli bättre. Men jag får nog inse att det inte är det Hitman jag velat se och istället se det som ett nytt spel. Det blir mycket roligare om man inte hela tiden tänker på hur underbart det hade varit att spela ett nytt Blood Money med stora banor och mycket frihet.

Som du säger, uppdraget där man blir jagad av helin är sjukt löjligt. Allt är så mycket mer actionfilm än ett äventyr där man själv kan välja egna vägar. Jag hade velat se en förbättrad "tidnings-debriefing" som i Blood Money. Större banor. Frihet att välja vilka vapen man ska ta med sig, osv.

Just nu känns den frihet man kan ta del utav väldigt snäv. Fiddla med en bensinpump, fiffla med en gasspis, skjut i en kedja. Var kan jag stilla mitt behov av att förgifta mina offer genom att extrahera innehållet i mina sprutor i deras dricka?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Nya systemet för förklädningar är puckat. De ser direkt vem du är.
I Hitman Blood Money osv så hade man Notoriety som även behölls beroende på hur man betedde sig och om man blivit sedd i tidigare uppdrag.. i detta har man ingenting, men fienderna ser istället vem man är efter 3 sekunder.
Och banorna är liksom gå från A till B. Inte: Gör vad du vill, i den ordning du själv vill, döda X Y Z i din egna ordning på dina egna sätt och utforska!

Nu är det: Gå Dit, Döda!!!!
Mission Completed.
Nytt uppdrag: Jagad av polisen, spring / smyg till B.
Som uppdraget med helikoptern, sjukt fjantigt och galet skriptat.
Och Hitman har tydligen gått från känslokall ... hitman till känslomässig pappa, när de nu introducerat en liten flicka man ska dadda med.

De tidigare spelen hade en story, och en anledning till varför man skulle ta ut sina mål, nu är det ingenting, bara menlöst dödande.

De har ju även placerat body lockers och annat i stort sett ÖVERALLT, förut fick man improvisera lite om var man skulle gömma en död kropp, då dessa inte fanns överallt, utan bara på enstaka ställen.

På vilket sätt kan du inte göra vad du vill och utforska?
Redan på bana 2 så hittade jag minst 8 olika sätt att ha ihjäl målet och genom hela spelet är det helt fritt att välja hur/var man vill göra det. Visst att målen är fasta, men det har de vart i alla Hitmanspel hittills också. Det är rätt genomgående helt upp till dig själv hur du vill göra.

Vissa delar är ju rätt scriptade, som t.ex. helikoptern och en del av banorna är rätt mycket bara att ta sig från A till B. Men hur man åstakommer detta är ju hela grejen. Vill man inte sitta och lära sig timingen på vakterna för att ta sig förbi omärkt i kostymen så behöver man ju inte göra det, men det går att göra om man vill. Faktiskt väldigt få banor där jag inte hittade ett sätt att spela precis som i klassiska hitman.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av belga:

På vilket sätt kan du inte göra vad du vill och utforska?
Redan på bana 2 så hittade jag minst 8 olika sätt att ha ihjäl målet och genom hela spelet är det helt fritt att välja hur/var man vill göra det. Visst att målen är fasta, men det har de vart i alla Hitmanspel hittills också. Det är rätt genomgående helt upp till dig själv hur du vill göra.

Vissa delar är ju rätt scriptade, som t.ex. helikoptern och en del av banorna är rätt mycket bara att ta sig från A till B. Men hur man åstakommer detta är ju hela grejen. Vill man inte sitta och lära sig timingen på vakterna för att ta sig förbi omärkt i kostymen så behöver man ju inte göra det, men det går att göra om man vill. Faktiskt väldigt få banor där jag inte hittade ett sätt att spela precis som i klassiska hitman.

Utforksa är när du som i Blood Money, går precis var du vill, och är inte tvingad att gå genom A eller B tunneln till rum C.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Det jag inte gillar är förklädnaden. Även fast man har på sig clown dräkt med mask så ser de att man är lönnmördare. Sen känns det som att det finns mindre "accidently kill". Fast kan vara jag som missar dessa. Sen kasta saker som för fiender. Överdrivet bra och orealistiskt. Men helt klart spelvärt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Utforksa är när du som i Blood Money, går precis var du vill, och är inte tvingad att gå genom A eller B tunneln till rum C.

Det är du ju inte i Absolution heller, så länge banan inte är en av de banor som har just A till B som mål, ooch även dem har en hel del möjligheter i de flesta fall. Visst finns det en del banor som är rätt hårt styrda, men har man någon man ska ha ihjäl så är det ju rätt fritt fram att göra som man vill. Ingångs- och utgångspunkterna är ju för det mesta fasta, men själva spelet är ju vad man gör mellan dem.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av belga:

Det är du ju inte i Absolution heller, så länge banan inte är en av de banor som har just A till B som mål, ooch även dem har en hel del möjligheter i de flesta fall. Visst finns det en del banor som är rätt hårt styrda, men har man någon man ska ha ihjäl så är det ju rätt fritt fram att göra som man vill. Ingångs- och utgångspunkterna är ju för det mesta fasta, men själva spelet är ju vad man gör mellan dem.

Jag bryr mig inte alltför mycket ifall ens mål har 3 eller 10 sätt att bli dödad på.
Jag bryr mig mer ifall man har hundra sätt att ta sig till denna, utforska själv.
I Abs finns det inte så mycket.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Jag bryr mig inte alltför mycket ifall ens mål har 3 eller 10 sätt att bli dödad på.
Jag bryr mig mer ifall man har hundra sätt att ta sig till denna, utforska själv.
I Abs finns det inte så mycket.

Jag tror inte jag är med på vad du menar riktigt.

Vad är det som hindrar dig från att utforska?
Vissa banor är rätt scriptade ja, men det är ju få som inte ger dig valen att knata runt som du vill. Det är typ bara helikopterbanan som låser dig så mycket att du inte själv får välja hur du skall ta dig till ditt mål.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Har inte spelat speciellt mycket själv, mest för att jag inte haft speciellt roligt med det... Förklädnaderna är jätteskumma...hjälper inte till mycket alls... Tyckte det var märkligt att man ibland kunde välja att "subdue" folk med stryptråden, eller att bryta deras nacke, men senaste gångerna jag försökte det på en kock så dödas han bara och jag får 4000 tusen minus i score för att han är civil...struntar jag däremot att vänta på att vakten han pratar med ska gå iväg, blir upptäkt av dem båda och sen skjuter ihjäl dem båda fick jag bara 2000 minus....

Tråkigt att det ligger soptunnor att dumpa kroppar i överallt, medan det inte funkar speciellt bra att dra dem bakom ett hörn då fiender ibland ser dem genom väggar. Tyckte det var för få alternativ, eller i alla fall för få bra alternativ, varför slå ihjäl någon med en sten eller en kniv om man ändå bara kan strypa dem? Tyckte också det var märkligt att man fick minuspoäng för att döda en vakt, men att strypa honom medvetslös och "gömma honom" genom att slänga ner honom för en klippa var helt okej?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |