[Arma2/DayZ] Private server - DayZ Tavania - SE 1911 #2

Permalänk
Medlem

Kul med en till server!

Permalänk
Medlem

Fan va det ska vara svårt att hitta tändstickor

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

pw: swec - Ingen stor hemlighet av det..

/smygarn

Jag kan läsa, ingen fara

Tänkte mer för att hålla borta oönskade spelare...

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Har letat i flera städer och hittar inte ett enda fordon. Finns det någon karta där man kan se spawns? Vågar man ge sig ut till den västra ön till fots, ja eller huvudtaget? Får lite känsla av att man blir en sitting duck där på bron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

Har letat i flera städer och hittar inte ett enda fordon. Finns det någon karta där man kan se spawns? Vågar man ge sig ut till den västra ön till fots, ja eller huvudtaget? Får lite känsla av att man blir en sitting duck där på bron.

Antar att de flesta fordon har gömts undan..

Jag ökade precis upp fordonspawnen eftersom det verkligen behövs på den stora kartan. Det fanns tidigare ca 130 fordon och nu är det en bra bit över 200..

Satte upp 20 extra cyklar strax söder om byn där man brukar spawna.. tappade precis bort namnet.. Stari ngt...

Ska generera fram en spawn-karta då jag hunnit konvertera mitt adminverktyg till att supporta Taviana-kartan...

/smygarn

Permalänk
Medlem

Det va kul när jag o 3 till teamade upp i byelov häromdagen och sedan intog sabina med stormsteg, synd bara att en sniper dödade oss sen

Permalänk

Hej Smygarn är SVD Dragunov camo och G36C camo vapen som man kan hitta på servern eller sprang jag på en hackares privatförråd för nån dag sen? eller var det kanske ditt

Permalänk
Medlem

Det finns på servern, G36 framför allt i massor..

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk

Okej var lite osäker eftersom jag inte har sett dom förut.

Permalänk
Medlem

Hur gör jag

Kalla mig noob, men jag hittar inte servern, jag har laddat ner taviana-kartan och stoppat den där den ska vara, men när jag söker på SE 1911 så hittas ingenting....använder både dayz commander och Play with six :(.

Tack på förhand!

Dra mig baklänges och kalla mig Sven! Jag hade tydligen inte installerat taviana i Dayz commander utan bara i play with six, provar att ladda hem det i dayz c med så får vi se hur det går sen :D!!

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorcgsdf:

Kalla mig noob, men jag hittar inte servern, jag har laddat ner taviana-kartan och stoppat den där den ska vara, men när jag söker på SE 1911 så hittas ingenting....använder både dayz commander och Play with six :(.

Tack på förhand!

Dra mig baklänges och kalla mig Sven! Jag hade tydligen inte installerat taviana i Dayz commander utan bara i play with six, provar att ladda hem det i dayz c med så får vi se hur det går sen :D!!

94.254.50.250 port 2305

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorcgsdf:

Kalla mig noob, men jag hittar inte servern, jag har laddat ner taviana-kartan och stoppat den där den ska vara, men när jag söker på SE 1911 så hittas ingenting....använder både dayz commander och Play with six :(.

Tack på förhand!

Dra mig baklänges och kalla mig Sven! Jag hade tydligen inte installerat taviana i Dayz commander utan bara i play with six, provar att ladda hem det i dayz c med så får vi se hur det går sen :D!!

Jag vet inte varför den inte dyker upp på dayz commandern. Det dröjde över en vecka innan min Pantheraserver kom upp där också.. om du inte hittar den i dayz commandern så kan du joina en random taviana.com server och sen avbryta och browsa fram den i in-game browsern istället.. då kan du söka på 1911...

Man kan också direktansluta mot dayz.comtronic.se port 2305

Själv brukar jag oftast launcha DayZ Taviana från en windows-genväg som launchar arma2 betan med följande parametrar:

"C:\Games\arma 2 operation arrowhead\Expansion\beta\arma2oa.exe" -beta=Expansion\beta;Expansion\beta\Expansion" "-mod=Expansion;ca;@taviana" -nosplash -world=empty -winxp -cpucount=4 -e

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Det va kul när jag o 3 till teamade upp i byelov häromdagen och sedan intog sabina med stormsteg, synd bara att en sniper dödade oss sen

Ja det var nice,

Mvh Camo Guy

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Jag vet inte varför den inte dyker upp på dayz commandern. Det dröjde över en vecka innan min Pantheraserver kom upp där också.. om du inte hittar den i dayz commandern så kan du joina en random taviana.com server och sen avbryta och browsa fram den i in-game browsern istället.. då kan du söka på 1911...

Man kan också direktansluta mot dayz.comtronic.se port 2305

Själv brukar jag oftast launcha DayZ Taviana från en windows-genväg som launchar arma2 betan med följande parametrar:

"C:\Games\arma 2 operation arrowhead\Expansion\beta\arma2oa.exe" -beta=Expansion\beta;Expansion\beta\Expansion" "-mod=Expansion;ca;@taviana" -nosplash -world=empty -winxp -cpucount=4 -e

/smygarn

Kan du inte slänga ut ett par hundra NVG så kan vi köra natt också

Permalänk
Avstängd

Bara dag?

Ignorera ovanstående... förstör inte din server med en massa fusk och påhitt.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Bara dag?

Ignorera ovanstående... förstör inte din server med en massa fusk och påhitt.

Vem har snackat om fusk?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cklein:

Vem har snackat om fusk?

Att lägga ut en massa items bara för att någon efterfrågar det är ju lite som att fuska.
NVGs osv ska ju vara sällsynta.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Att lägga ut en massa items bara för att någon efterfrågar det är ju lite som att fuska.
NVGs osv ska ju vara sällsynta.

Håller inte riktigt med där, är det på samma villkor för alla så är det ju inget fusk. Alla börjar med karta och kompass, är det fusk?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cklein:

Håller inte riktigt med där, är det på samma villkor för alla så är det ju inget fusk. Alla börjar med karta och kompass, är det fusk?

Det är ju ändå lite fånigt att efterfråga något speciellt item.
Ni har ju ändå inte natt så varför ha en massa NVGs överallt?

Och ändå om ni haft natt, så hade det varit onödigt med natt ifall alla haft NVGs, då det är som att springa runt på dagen, fast med grön färg ist.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Det är ju ändå lite fånigt att efterfråga något speciellt item.
Ni har ju ändå inte natt så varför ha en massa NVGs överallt?

Och ändå om ni haft natt, så hade det varit onödigt med natt ifall alla haft NVGs, då det är som att springa runt på dagen, fast med grön färg ist.

Med tanke på att kartan är sjukt stor så hade det ändå varit svårt att få tag på ett par NVGs

Permalänk
Medlem

Hej! är helt ny på dayz fronten.. tänkte höra ifall ja kunde få lösenordet i pivatmail sitter just nu i swec mumble och väntar in någon erfaren att joina server med

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av phyxii:

Hej! är helt ny på dayz fronten.. tänkte höra ifall ja kunde få lösenordet i pivatmail sitter just nu i swec mumble och väntar in någon erfaren att joina server med

lösenordet är swec.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

edit: 3 reset nu

Synd att det är problem med servern, disconnect för andra gången nu, för alla.

Och dessutom efter att vi gjorde kaos med en annan klan ville ju loota alla kroppar.

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomaZ84:

edit: 3 reset nu

Synd att det är problem med servern, disconnect för andra gången nu, för alla.

Och dessutom efter att vi gjorde kaos med en annan klan ville ju loota alla kroppar.

Jag ber om ursäkt för detta. Hade tänkt patcha den lite diskret, men det blev allt annat än smidigt. Blev några omstarter för mycket ikväll. Dessutom utan förvarning..

/smygarn

Permalänk
Inaktiv

"Please Behave! High humanity may give spawn suprise"

Hur hög humanity bör man ha för att få sånna överraskningar?

Permalänk
Medlem

Hur stor är kartan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon98439:

"Please Behave! High humanity may give spawn suprise"

Hur hög humanity bör man ha för att få sånna överraskningar?

hög humanity kan innebära att man får special start-gear har inte tittat på det tidigare då de flesta ändå lekt banditer. Kan kolla om det är ngn som har fått heroskin..

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Hur stor är kartan?

Min gissning är 400 kvadratkilometer.. men det mesta är vatten. Har för mig det kanske är omkring 150 kvadratkilometer landyta... men det är inte ovanligt att det är 1,5 mil att gå dit man ska.. och det finns över 200 fordon på kartan (100 olika varianter)

/smygarn

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av comtronic:

hög humanity kan innebära att man får special start-gear har inte tittat på det tidigare då de flesta ändå lekt banditer. Kan kolla om det är ngn som har fått heroskin..

/smygarn

Okej okej tänkte bara om det var något att satsa på.

Permalänk
Inaktiv

Dum fråga kanske, men finns det inga tält? Eller är de bara lika ovanliga som enhörningar?

Skickades från m.sweclockers.com