[Arma2/DayZ] Private server - DayZ Tavania - SE 1911 #2

Permalänk
Medlem

Vaskarna tackar för idag!

Permalänk
Medlem

Jag och min systerson joinar upp er ikväll =)=) första gången jag testar på arma och dayz.. så de lär bli spännande

Visa signatur

Chassi: Silverstone Sugo SG07 Moderkort: Gigabyte GA-Z77N WIFI CPU: i7-2600K@3.4Ghz Kylning: Antec kuhler 620 RAM: 8GB Corsair Vengeance HDD: Baracuda 500GB GFX: Gigabyte 7970 OC 3GB Monitor: 22" Samsung LCD

Permalänk
Medlem

Det var ju bra ös idag, lite synd att inte alla kunde joina samtidigt i båda teamen, blev lite utspritt. Men kul var det.

Visa signatur

LeSport

Permalänk
Medlem

Fyfan det är inte lätt att göra något ... så fort man närmade sig en stad så vart man ju iväg jagad av zombies upp i skogen igen haha... ska på't igen ikväll!

Visa signatur

Chassi: Silverstone Sugo SG07 Moderkort: Gigabyte GA-Z77N WIFI CPU: i7-2600K@3.4Ghz Kylning: Antec kuhler 620 RAM: 8GB Corsair Vengeance HDD: Baracuda 500GB GFX: Gigabyte 7970 OC 3GB Monitor: 22" Samsung LCD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomm1E:

Fyfan det är inte lätt att göra något ... så fort man närmade sig en stad så vart man ju iväg jagad av zombies upp i skogen igen haha... ska på't igen ikväll!

Man kan gömma sig i buskar eller under granar, då kommer inte zombiesarna åt en, eller springa in i byggnader och ut på andra sidan o.s.v.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomm1E:

Fyfan det är inte lätt att göra något ... så fort man närmade sig en stad så vart man ju iväg jagad av zombies upp i skogen igen haha... ska på't igen ikväll!

Tänk på att smyga mycket, antingen croucha eller krypa. Och om zombies ser dig får du springa utanför dens synfält, eller springa genom hus, då zombies går väldigt sakta inomhus.

Permalänk
Medlem

Vågade ju inte ens gå in i staden.. var och nosa vid öppningen så fort jag såg en zombie vände jag mig om och sprang haha... servern gjorde en restart när jag hade en zombie 1-2 meter bakom också så det lär ju bli kul.. S:

Visa signatur

Chassi: Silverstone Sugo SG07 Moderkort: Gigabyte GA-Z77N WIFI CPU: i7-2600K@3.4Ghz Kylning: Antec kuhler 620 RAM: 8GB Corsair Vengeance HDD: Baracuda 500GB GFX: Gigabyte 7970 OC 3GB Monitor: 22" Samsung LCD

Permalänk
Medlem

Kör alla på denna servern med shoot on sight eller? jag och systersonen vart ju skjutna vart vi än gick ^^ stor som liten stad så vart man ju glatt överasskad över kulor som ven genom luften runtom och slutligen dog man än en gång...

Visa signatur

Chassi: Silverstone Sugo SG07 Moderkort: Gigabyte GA-Z77N WIFI CPU: i7-2600K@3.4Ghz Kylning: Antec kuhler 620 RAM: 8GB Corsair Vengeance HDD: Baracuda 500GB GFX: Gigabyte 7970 OC 3GB Monitor: 22" Samsung LCD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomm1E:

Kör alla på denna servern med shoot on sight eller? jag och systersonen vart ju skjutna vart vi än gick ^^ stor som liten stad så vart man ju glatt överasskad över kulor som ven genom luften runtom och slutligen dog man än en gång...

Jag tror det är samma vilken server man än är på. :/ Spelet handlar om överlevnad och för många innebär det att man måste skjuta andra spelare till döds för att ta deras saker och för att inte riskera att bli skjuten själv.

Permalänk
Medlem

Jo det är sant att de handlar om överlevnad. Det medför ju lite spänning också att man kan bli dödad när som helst. Men lite surt är det när man väl fått ett vapen och kan skydda sig mot zombies att dö och spawna igen i söder för att börja om IGEN

har varje gång försökt fly från skotten men självklart utan att lyckas :/

Visa signatur

Chassi: Silverstone Sugo SG07 Moderkort: Gigabyte GA-Z77N WIFI CPU: i7-2600K@3.4Ghz Kylning: Antec kuhler 620 RAM: 8GB Corsair Vengeance HDD: Baracuda 500GB GFX: Gigabyte 7970 OC 3GB Monitor: 22" Samsung LCD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Du måste gå in i Arma menyn och välja "profiles", och antingen byta namn på den profilen du har (fungerar inte alltid) eller göra en ny med valfritt namn.

tack!:)

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Köper spelet idag, dödar en brud i en suv och blir bannad för friendly fiske, like whut?

Permalänk
Medlem

Tack för igår vaskarn Joniz för trevligt kvällsspel.

Alliaria: Huh? Har du sagt friendly osv och sedan skjuter så är det en bann på det som jag förstått det..

Visa signatur

Chassi: Silverstone Sugo SG07 Moderkort: Gigabyte GA-Z77N WIFI CPU: i7-2600K@3.4Ghz Kylning: Antec kuhler 620 RAM: 8GB Corsair Vengeance HDD: Baracuda 500GB GFX: Gigabyte 7970 OC 3GB Monitor: 22" Samsung LCD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alliaria:

Köper spelet idag, dödar en brud i en suv och blir bannad för friendly fiske, like whut?

om du säger att du är friendly och den andra personen OCKSÅ säger att han/hon är friendly så kan det bli ban på det. oftast bara någon timme. var det en kvinnlig karaktär eller en tjej som spelade?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Skrev på fel server, det var cheranus.
Jag har inte sagt eller skrivit friendly, det var en tjej som spelade.

Permalänk

Vill bara iformera om http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/121605-dayz-mod-175...
Ny Uppdate
Nu spawnar bl.a zombies medas man sitter i bilar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alliaria:

Skrev på fel server, det var cheranus.
Jag har inte sagt eller skrivit friendly, det var en tjej som spelade.

kanske cara aka ludviggson som bannade dig när fanta dog så att du inte skulle ta fordonet, utan att dom skulle kunna ta tillbaka det

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Vi tänkte uppdatera till DayZ version 1.7.5.1 senare under kvällen. Blir troligast till kl 21-restarten..

Permalänk
Medlem

Rösta angående dag/natt cykel på Taviana här http://dayz.comtronic.se!

Permalänk
Medlem

Fränt med lite action igår!

Trots att de var 25+ folk inne igår stötte vi bara på 3-4 st trots att vi åkte runt hela banan i en röda korset konvoj... eller var det så att ni gömde er?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Sugo SG07 Moderkort: Gigabyte GA-Z77N WIFI CPU: i7-2600K@3.4Ghz Kylning: Antec kuhler 620 RAM: 8GB Corsair Vengeance HDD: Baracuda 500GB GFX: Gigabyte 7970 OC 3GB Monitor: 22" Samsung LCD

Permalänk
Medlem

Går det att reparera hull på mv22:orna?
Och var hittar man reparationsmenypunkten på dom?

Permalänk
Inaktiv

Hej! Formaterade om datorn och uppgraderade till win 7 64 bitars och har lite problem att komma in på servern.

När jag väl kommit in blir jag kickad och tänkte bara kolla om någon admin kan se vad det beror på?

Nickar "John" nu pga har inte orkat göra ny profil än

Edit: Kom in på en annan server nu och det ser väldigt skumt ut. Vissa hus är helt vita och andra syns inte. Kunde dessutom springa igenom vissa objekt (som ej syndes men som ska finnas där) Kan det vara så att jag saknar filer i addons mappen och om så är fallet vart går det trixxa hem dem?

Permalänk
Medlem

Va ligger servrarna på för hårdvara?

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem

Vem höll sig runt torget i Sabina igår och sköt mot vodnik bilarna som stod och reparerade helin?????

Visa signatur

LeSport

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon98439:

Hej! Formaterade om datorn och uppgraderade till win 7 64 bitars och har lite problem att komma in på servern.

När jag väl kommit in blir jag kickad och tänkte bara kolla om någon admin kan se vad det beror på?

Nickar "John" nu pga har inte orkat göra ny profil än

Edit: Kom in på en annan server nu och det ser väldigt skumt ut. Vissa hus är helt vita och andra syns inte. Kunde dessutom springa igenom vissa objekt (som ej syndes men som ska finnas där) Kan det vara så att jag saknar filer i addons mappen och om så är fallet vart går det trixxa hem dem?

Testa att ta ReInstall i Dayz Commander på Taviana. Funkar det normalt på Cherno?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreagone:

Går det att reparera hull på mv22:orna?
Och var hittar man reparationsmenypunkten på dom?

Nej det går inte, man måste lägga in det server-side isåfall. Har för mig att det beror på att reparations"radien" är för liten för MV22an pga att det är stort

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iRonNuke:

Testa att ta ReInstall i Dayz Commander på Taviana. Funkar det normalt på Cherno?

Tack för tipset! Har inte tänkt så långt själv :$

Det fungerade normalt på cherno (dock en annan server) när jag launchade genom Dayz Commander.

Jag får spendera kvällen med att försöka ominstallera och googla

Edit: Fungerade finfint att ta bort filerna i addons och installera om Taviana från Dayz Commander

Permalänk
Inaktiv

Det har varit lite tunt med folk senaste tiden på den här instansen.

Är det möjligen så att det kanske är dags att rösta fram en ny bana? (Sätter ingen press på dig smygarn, bara ett förslag) Kan det kanske locka lite folk?

Permalänk
Medlem

Kanske snarare dags att nöja sig med en instans?

/smygarn

Permalänk
Medlem

För tillfället är det strul med Tavianainstansen. Felsökning pågår..

/smygarn