Permalänk
Medlem

1333Mhz 2nd generation i3

Tänkte inhandla en intel i3 3220 processor till en HTPC, har redan inhandlat minnen, 1333Mhz. Har jag gjort en tabbe? Borde jag ha köpt 1600Mhz minnen istället?

Permalänk
Avstängd

pris skillnaden är så liten. Det är bättre med snabba minnen en långsamma, för du kan göra snabba minnen långsammare men inte tvärt om utan att klocka dom

Visa signatur

Intel core i7 3770k 4,6ghz - 16gb ddr3 - 4tb lagring ,256gb SSDhd - gtx 670
testat SLI och fick i 3dmark 15600 på performens

Permalänk
99:e percentilen

Jag vill minnas att jag läst att högre klock på minnena är viktigt om man kör med CPU:ns grafik (Intel HD 4000), eftersom RAM då agerar VRAM. Men någon som kan mer får gärna rätta mig eller förklara bättre.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Jag vill minnas att jag läst att högre klock på minnena är viktigt om man kör med CPU:ns grafik (Intel HD 4000), eftersom RAM då agerar VRAM. Men någon som kan mer får gärna rätta mig eller förklara bättre.

det har jag med hört

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Jag vill minnas att jag läst att högre klock på minnena är viktigt om man kör med CPU:ns grafik (Intel HD 4000), eftersom RAM då agerar VRAM. Men någon som kan mer får gärna rätta mig eller förklara bättre.

Jag vill minnas att det inte spelar så stor roll med Intels grafik då den ändå inte är något att ha. Med Trinity hjälper det dock mycket att ha minnen i >1600 MHz.

Och FYI, 3220 är en Ivy bridge (3rd generation)

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av LemonIllusion:

Jag vill minnas att det inte spelar så stor roll med Intels grafik då den ändå inte är något att ha. Med Trinity hjälper det dock mycket att ha minnen i >1600 MHz.

Aha. Bra för TS, för då räcker väl 1333 MHz för hans HTPC?

Skrivet av LemonIllusion:

Och FYI, 3220 är en Ivy bridge (3rd generation)

Har jag sagt något annat?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Jag vill minnas att det inte spelar så stor roll med Intels grafik då den ändå inte är något att ha. Med Trinity hjälper det dock mycket att ha minnen i >1600 MHz.

Och FYI, 3220 är en Ivy bridge (3rd generation)

Det var det som jag menade, det blev bara lite fel med tankeverksamheten där

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Har jag sagt något annat?

Det var riktat mot TS.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.