Acer Iconia W510 vs Asus VivoTab Smart ME400C

Permalänk
Medlem

Hade nöjdet att få testa en acer w510 ett litet tag idag. Hann iaf verifiera att dxva fungerar fint med 1080p h.264 mkv (LAV filters tillsammans med mpc-hc). Filmen streamades över nätverket från en vanlig uppmappad windows share. Men hade inte så mycket mer tid tyvärr.

Skulle vilja veta om någon har testat vanliga äventyrsspel på sin atom z2760 tablet? (exempelvis monkey island, next big thing, yesterday, deponia... osv..)

Vore väldigt intressant hur de står sig, och om de går bra att spela med tableten utan tangentbord. Hur smidigt med högerklick, finns virtuellt tangentbord att ta fram och använda, osv... ?

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk

Funderar på artikelnumret på Vivotab Smart. Pixmania anger ME400C-B016W, medans Komplett, Dustin mfl anger ME400C-1B009W.
Any ideas? Törs man droppa en beställning på Pixmania? Det måste ju vara samma produkt!? Leverans den 2 januari känns ju lite lockande.

Permalänk
Medlem

Tänk på att Pixmania är i Frankrike om man ska returnera etc. Och sen kan artikelnumret vara för modell med och utan tangentbord kanske?

Permalänk

Nån som beställt Vivotab Smart från Pixmania än? Dom har ju haft den i lager i några dagar, och är 200:- billigare än Komplett. Personligen handlar jag ju dock på Komplett, där ska den komma in i övermorgon..

Permalänk
Medlem

Vet en Kompis hade ett väldiga problem att retunera till Pixmania.
Köpa är väll ok men får du problem så kan det bli STORA problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av e_kjellgren:

Nån som beställt Vivotab Smart från Pixmania än? Dom har ju haft den i lager i några dagar, och är 200:- billigare än Komplett. Personligen handlar jag ju dock på Komplett, där ska den komma in i övermorgon..

Jag har frågat Komplett på FB nu 2 gånger och dem säger att tangentbordet/skärmskyddet till VivoTab Smart kommer i Februari så den som vill ha plattan nu får leva utan tangentbord en månad, och jag blir nog en av dem för denna VivoTab Smart känns som den bästa plattan för det bästa priset just nu.

Permalänk
Skrivet av Adam901:

Jag har frågat Komplett på FB nu 2 gånger och dem säger att tangentbordet/skärmskyddet till VivoTab Smart kommer i Februari så den som vill ha plattan nu får leva utan tangentbord en månad, och jag blir nog en av dem för denna VivoTab Smart känns som den bästa plattan för det bästa priset just nu.

Har du frågat om dom tänker skjuta upp leveransdatumet nåt mer eller kan dom bekräfta 2013-01-09?

Permalänk
Medlem

JAg hittar inte Asus VivoTab Smart ME400 på Asus svenska sida, någon som vet varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av e_kjellgren:

Har du frågat om dom tänker skjuta upp leveransdatumet nåt mer eller kan dom bekräfta 2013-01-09?

Det frågade jag inte om men det har stått 9e nu ganska länge så det känns ju lamt om dem skulle skjuta på den dagen innan eller på dagen, vi får hoppas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av getared:

JAg hittar inte Asus VivoTab Smart ME400 på Asus svenska sida, någon som vet varför?

Du får kolla här http://www.asus.com/vivo/en/vivoTab.htm

Permalänk
Permalänk

http://www.idg.se/2.1085/1.485504/intel-priskonkurrerar-med-t...
Kanske inte hör hemma i denna tråden, men Haswell kanske ligger närmare än vad vi trodde.

On topic, vit eller svart Vivotab Smart snyggast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av e_kjellgren:

http://www.idg.se/2.1085/1.485504/intel-priskonkurrerar-med-t...
Kanske inte hör hemma i denna tråden, men Haswell kanske ligger närmare än vad vi trodde.

On topic, vit eller svart Vivotab Smart snyggast?

Vit på tablet känns snyggast men samtidigt är det svarta tangentbordet mycket snyggare än det silvriga/vita tangentbordet, så det kanske får bli svart och svart.

Permalänk
Skrivet av Adam901:

Vit på tablet känns snyggast men samtidigt är det svarta tangentbordet mycket snyggare än det silvriga/vita tangentbordet, så det kanske får bli svart och svart.

Man kan ju alltid köpa vit platta och svart tangentbord

http://www.youtube.com/watch?v=dss4_2fFEVE
Hehe, magnetic fail!

http://www.youtube.com/watch?v=PjveLHELfRs
Bra jämförelse över färgerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av e_kjellgren:

Man kan ju alltid köpa vit platta och svart tangentbord

Synd att dem inte gjorde vit tangentbord, varför tog dem silver...

Permalänk

Komplett anger fortfarande att datumet är preliminärt.. =(

Permalänk
Medlem

Ja och dustin visar fortfarande 25e, hoppas på Komplett dock

Permalänk
Permalänk

Bokat på CDON för 3729:-

Permalänk

Beställningsbekräftelse?

Skrivet av e_kjellgren:

Bokat på CDON för 3729:-

Fick du någon beställningsbekräftelse på detta? För annars kan dom ändra priset före leverans, och spontant så är det ju precis momsen upp på priset till alla andra leverantörer, därav min skepsis.

Plattan verkar helt fenomenal, har däremot otroligt svårt att förstå alla sågningar av w8 jag hör om, systemet på denna plattan får ju iOS att kännas som rena DOS i jmf...

Permalänk

Jag har fått en "Tack för din beställning!" och ett ordernummer, men man vet ju aldrig.

Permalänk
Medlem

Fanns den inne på CDON när du beställde för nu står det "kommande" under leveranstid.

Permalänk
Skrivet av Adam901:

Fanns den inne på CDON när du beställde för nu står det "kommande" under leveranstid.

Kommande

Permalänk
Medlem

Hade tänkt att vänta och se vad folk tycker om plattan när de får den, men kunde inte låta bli att beställa när priset var så lågt. Nu har de höjt till 4690kr. Undrar om man får betala extra nu?

Permalänk
Medlem

Det var väl så att det var ett misstag från deras sida så momsen inte var med räknad så det kommer nog hamna på 4690 då det förmodligen är det som ligger i datasystemet som sköter räkningar etc.

Permalänk

Hehe, bara att invänta en "Order Cancelled" då

Permalänk

Typiskt

Tråkigt, det priset hade ju varit helgjutet, än om det redan är bra för en W8-platta.

Permalänk
Medlem

Från Komplett, "Hej Johnny, tyvärr har vi precis fått besked om att dessa är försenade till slutet av januari. Vi uppdaterar produktsidan med närmare leveransdatum så fort vi fått ny information.
/Mikael"

Permalänk
Skrivet av Adam901:

Från Komplett, "Hej Johnny, tyvärr har vi precis fått besked om att dessa är försenade till slutet av januari. Vi uppdaterar produktsidan med närmare leveransdatum så fort vi fått ny information.
/Mikael"

Komplett har flyttat datumet 2 ggr nu, stått 25 Jan på Dustin hela tiden däremot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyper8logic:

Komplett har flyttat datumet 2 ggr nu, stått 25 Jan på Dustin hela tiden däremot.

Jao jag vet... Det blir nog i slutet nu då för efter man sett alla videos från CES så säger dem altid Jan-Feb or end of Jan.