Acer Iconia W510 vs Asus VivoTab Smart ME400C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Resorb:

Är lite förvirrad nu... Enl denna review http://www.v3.co.uk/v3-uk/review/2256685/asus-vivotab-smart-m...
HAR VivoTab Gorilla glas. Någon som kan bekräfta detta?

Jag har också läst olika påståenden! Bryr mig inte längre om sånt... Även Gorilla glas repas.. det har jag varit med om 2 gr ..SÅ its all bullshit .. Beror på hur man tar hand om den.. har man otur så blir det repor även på gorilla glas 3

Hittade denna om TB dockan http://www.microshop.se/shop/showitem.asp?artnr=90XB00HP-BKB1Q0&vg=2023

Och webbhallen har fått in Sleven (Svart) till dockan...Finns i lager 459 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3kgt:

Jag har också läst olika påståenden! Bryr mig inte längre om sånt... Även Gorilla glas repas.. det har jag varit med om 2 gr ..SÅ its all bullshit .. Beror på hur man tar hand om den.. har man otur så blir det repor även på gorilla glas 3

Hittade denna om TB dockan http://www.microshop.se/shop/showitem.asp?artnr=90XB00HP-BKB1Q0&vg=2023

Och webbhallen har fått in Sleven (Svart) till dockan...Finns i lager 459 kr

Inet ska också få in tangentbordet nästa månad, 21/4

Permalänk
Skrivet av Adam901:

Inet ska också få in tangentbordet nästa månad, 21/4

Beställde både Transleve och Transboard från Dustin igår.

/Evert

Permalänk

Acer w510, är den något att köpa om man ska programmera? (Android apps och C++ med SDL).

Permalänk
Medlem
Skrivet av e_kjellgren:

Beställde både Transleve och Transboard från Dustin igår.

/Evert

Nu finns min transsleeve på webhallen..Ska hämta den imorgon.. billigaste priset 459 kr !
Och inet ska väll få andra delen för 799kr! Hos dustin blir det mera saftigt! Och det är inte tanken med denna platta att man ska spendera onödiga pengar på tillbehören...

Permalänk
Skrivet av 3kgt:

Nu finns min transsleeve på webhallen..Ska hämta den imorgon.. billigaste priset 459 kr !
Och inet ska väll få andra delen för 799kr! Hos dustin blir det mera saftigt! Och det är inte tanken med denna platta att man ska spendera onödiga pengar på tillbehören...

Nej dom ska hållas nere i pris!
(Dustin tar 640kr för tangentbordet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av e_kjellgren:

Nej dom ska hållas nere i pris!
(Dustin tar 640kr för tangentbordet)

DU har rätt, ska också beställa TB därifrån.
Dem har nog sänkt priset. När jag kolla sist så var det ca 1000 kr med frakt.
ska ringa och se om det är nån ide först! för en vecka sen så hade dem 7 st på väg och 3 vart bokade.

Permalänk
Medlem

Uppdatering!
Fick Asus Sleeve i helgen.. Nöjd med den
Men tråkigt nog tangentbordet verkar bli försenad igen! Fick mail från dustin att dem får in den 3 maj nu!
Så hittar nån det i lager från annat ställe, så säg gärna till

Permalänk
Skrivet av 3kgt:

Uppdatering!
Fick Asus Sleeve i helgen.. Nöjd med den
Men tråkigt nog tangentbordet verkar bli försenad igen! Fick mail från dustin att dem får in den 3 maj nu!
Så hittar nån det i lager från annat ställe, så säg gärna till

Coolt, du har inte det där problemet med att en magnet verkar sitta lite fel, som det pratas om i internationella forum?
Dvs, fäster den som den ska?

Just fått hem min Maglus Magnetic Stylus, mycket trevlig!

/Evert

Permalänk
Medlem
Skrivet av e_kjellgren:

Coolt, du har inte det där problemet med att en magnet verkar sitta lite fel, som det pratas om i internationella forum?
Dvs, fäster den som den ska?

Just fått hem min Maglus Magnetic Stylus, mycket trevlig!

/Evert

Nope!
Den är faktist ganska stark..Nöjd med den
Även själva skyddet är ju magnets.. satte den som skoj på kylskåpet
Jag såg en på Dustin mässan där dem hade magneten bakåtvänd! Så det gick inte att fästa plattan alls..

Edit: Enda nackdelen jag kan komma på är priset! Saftigt pris för en "skärm skydd"

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3kgt:

Nope!
Den är faktist ganska stark..Nöjd med den
Även själva skyddet är ju magnets.. satte den som skoj på kylskåpet
Jag såg en på Dustin mässan där dem hade magneten bakåtvänd! Så det gick inte att fästa plattan alls..

Edit: Enda nackdelen jag kan komma på är priset! Saftigt pris för en "skärm skydd"

Vad ligger skydden på för typ Apple eller Android plattor då? inkl väskor som dubblar som skydd ?

Permalänk

Om ni endast skall ha ett fodral rekommenderar jag att ni kolla in fodralen från MoKo och Poetic. De säljs till bra priser på amazon.co.uk och verkar väldigt bra. Handlar man för mer än £25 får man fri frakt också på många grejer på amazon.co.uk. För recensioner, kolla amazon.com.

Exempel:

MoKo Slim Cover Case. £15.99
http://www.amazon.co.uk/MoKo-VivoTab-Windows-Integrated-Elast...

Poetic HardBack Case. £14.95
http://www.amazon.co.uk/Poetic-HardBack-10-1-Inch-Manufacture...

Jag har precis själv beställt ett MoKo-fodral med plats för docka till min TF810C.

Det kommer säkert fodral från MoKo och Poetic med plats för tangentbordet senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datoristen:

Om ni endast skall ha ett fodral rekommenderar jag att ni kolla in fodralen från MoKo och Poetic. De säljs till bra priser på amazon.co.uk och verkar väldigt bra. Handlar man för mer än £25 får man fri frakt också på många grejer på amazon.co.uk. För recensioner, kolla amazon.com.

Exempel:

MoKo Slim Cover Case. £15.99
http://www.amazon.co.uk/MoKo-VivoTab-Windows-Integrated-Elast...

Poetic HardBack Case. £14.95
http://www.amazon.co.uk/Poetic-HardBack-10-1-Inch-Manufacture...

Jag har precis själv beställt ett MoKo-fodral med plats för docka till min TF810C.

Det kommer säkert fodral från MoKo och Poetic med plats för tangentbordet senare.

Jag har ett MoKo-fodral på min vivotab smart (plattan som jag annonserat ut på Sweclockers-marknad (förlåt, var tvungen att göra lite skamlös reklam)), faktiskt exakt den där.

Gällande MoKo-fodralet så måste jag säga att den verkar vara ett väldigt välbyggt kvalitetsfodral faktiskt med schysst läder och så. Jag har haft andra fodral bl.a. till min Note 2 och detta MoKo-fodral är verkligen hästlängder bättre än samtliga "läder-imitationer" jag provat på hittills. Gediget och bra, och jag kommer nog att välja MoKo även i framtiden för framtida plattor och telefoner.

Det är magneter som håller fodralet stängt, och det är ett enkelt kardborreband som håller plattan i fodralet. Passformen är bra. Det enda jag skulle nog säga som kritik är att det elastiska bandet tappar sin elasticitet, så man ska nog inte förlita sig blint på dess "tight-het", så att säga. Annars: välspenderade pengar - om man kan tänka sig att importera från Amazon UK.

Permalänk
Medlem

Poetic HardBack Case. £14.95
Har redan en sån.. Den är jag inte riktigt nöjd med..
Hållaren som håller själva plattan är väldigt klen + inte så enkelt att montera..
sen känns enheten väldigt tjockt! Man förlorar meningen med dess lätta vikt och slimmade design.
Att stänga med dess lås är svårt att göra..
Klämmorna som man fäster enheten med är av skinn, bra då dem inte skadar, men som sagt tidigare svårt att sätta fast och sitter inte riktigt bra.
kvalité av skinnen är väldigt bra.
Men överlag så skulle jag nog inte rekommendera den till nån.
Tänk också på att med dessa så försvinner NFC funktionen "om man använder den"

Men å andra sidan så för 100 kr ska man också tänka på att dem är billiga!
Jag tror jag håller mig till Original Sleeven (Bäst kvalité känsla, lätt att montera på/av) + TB.. sen har jag en liten väska för transport då jag behöver

Permalänk
Medlem

Nån här som fått tag i tangentbordet och faktiskt provat det en längre tid?

Permalänk
Medlem

Finns Cover+Keyboard Bundle nu på Komplett och Inet för under 1000kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam901:

Finns Cover+Keyboard Bundle nu på Komplett och Inet för under 1000kr

Den där F****ing Tangentbordet skjut upp hela tiden! Betalade till Dustin för en månad sen..och dem blir försenade hela tiden
Synd att denna paket pris inte fanns tidigare! Har redan köpt sleven ..

Kommer den in nånstans så berätta gärna

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3kgt:

Den där F****ing Tangentbordet skjut upp hela tiden! Betalade till Dustin för en månad sen..och dem blir försenade hela tiden
Synd att denna paket pris inte fanns tidigare! Har redan köpt sleven ..

Kommer den in nånstans så berätta gärna

Ja verkar ju vara helt sjukt svårt att få ut grejer för Asus när det gäller denna produkt, mycket dåligt måste jag säga, trodde Asus var bättre än så här.

Permalänk
Medlem

Hur bra är prestandan på Asus VivoTab Smart ME400?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Hur bra är prestandan på Asus VivoTab Smart ME400?

Det beror på dina behov. Som helt vardaglig, surf, media och arbeta i Office så funkar den helt fantastiskt bra men du kan inte lira några större krväande spel eller köra några större krävande applikationer utan att få ett segt system.

Den kör runt alla Metro apps helt felfritt, iaf de appar jag kört.

Permalänk
Skrivet av 3kgt:

Den där F****ing Tangentbordet skjut upp hela tiden! Betalade till Dustin för en månad sen..och dem blir försenade hela tiden
Synd att denna paket pris inte fanns tidigare! Har redan köpt sleven ..

Kommer den in nånstans så berätta gärna

Avbeställde min order hos Dustin. Kommer köpa på Komplett istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av e_kjellgren:

Avbeställde min order hos Dustin. Kommer köpa på Komplett istället.

Ska avbeställa dustin imorgon.
Beställde en från Inwarehouse nyss (inwarehouse och komplett är samma) såg dem hade 37 i lager... sen ska nog sälja sleeven separat för en 300 kr! orkar inte vänta 1 månad till på dustin..

Permalänk

Fick mitt kitt ifrån Komplett idag, shit det överträffade mina förväntningar! Både sleeve och board var astrevliga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av e_kjellgren:

Fick mitt kitt ifrån Komplett idag, shit det överträffade mina förväntningar! Både sleeve och board var astrevliga!

Trevligt att höra! Har man nåt att se fram emot
I mitt fall verkar de bli onödiga förseningar.
La order hos Inwarehouse Fre morg kl 9,00. Fick bekräftelse direkt efter att 1 st reserverades till mig på lager av 37.
Måndag: ringde då inget kolli nr kom ännu, dem berätta att den blev reserverad Måndag istället. Och idag gick den iväg från Norge. Så lär få den Tor-Fre.
Står 1-2 vardagar leverans på produkten på deras hemsida!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3kgt:

Trevligt att höra! Har man nåt att se fram emot
I mitt fall verkar de bli onödiga förseningar.
La order hos Inwarehouse Fre morg kl 9,00. Fick bekräftelse direkt efter att 1 st reserverades till mig på lager av 37.
Måndag: ringde då inget kolli nr kom ännu, dem berätta att den blev reserverad Måndag istället. Och idag gick den iväg från Norge. Så lär få den Tor-Fre.
Står 1-2 vardagar leverans på produkten på deras hemsida!!

Finns det ingen pick-up-point i stockholm ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam901:

Finns det ingen pick-up-point i stockholm ?

Jurå de finns.. men beställer jag den som paket så får jag den direkt till jobbet!
Och idag fick jag den
Jätte nöjd än så länge.. Verkligen värd pengarna.. Och den sitter bra på Sleveen.. dessutom så är det helt okej att skriva på denna med tanke på hur liten och smal den är.. Dem har gjort ett bra jobb.
Den stänger av sig auto då man stänger av datorn.

Nu enda som fattas är att få dessa att sitta på nåt vettigt sätt i knäna som en laptop då man surfar/Skriver
Hjälp till i denna ämne om ni har nåt bra lösning!
http://www.sweclockers.com/forum/129-surfplattor/1210625-tips-pa-bra-hallare-att-ha-surfplattan-i-ditt-kna/

Permalänk
Medlem

Beställde en Acer Iconia W510 med tangentbord som kommer imorgon kan skriva lite vad jag tycker om den när jag prövat den.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Visst känns som att man vill ha något emellan skärm och tangentbord när man fäller ihop kittet och stoppar det i en väska? Jag har kört med ett dubbelvikt hushållspapper än sålänge

Permalänk
Medlem
Skrivet av e_kjellgren:

Visst känns som att man vill ha något emellan skärm och tangentbord när man fäller ihop kittet och stoppar det i en väska? Jag har kört med ett dubbelvikt hushållspapper än sålänge

Menar du att det finns risk för repor from tangentbordet?

Permalänk
Skrivet av Adam901:

Menar du att det finns risk för repor from tangentbordet?

Det känns så, ja, om det skulle utsättas för lite tryck och friktion. Nu kanske man är onödigt orolig iom att det är nytt, men det skulle ju va trist att få ett rutnät efter 28 tangenter i plattan