Acer Iconia W510 vs Asus VivoTab Smart ME400C

Permalänk
Medlem

Snygg, slår man ihop den med plattan så blir det lika dyrt nästan.
Fast den har inget tagentbord?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCazz:

Snygg, slår man ihop den med plattan så blir det lika dyrt nästan.
Fast den har inget tagentbord?

Finns fina små bluetooth keyboards, kolla lite på komplett etc. Känns som det är bättre än Acer med sin keyboard docka ärligt talat.

Permalänk
Medlem

mm Asus har gjort bra plattor till Android så varför inte till win8

Frågan är man kan få hem en innan jul

Permalänk

Då kan vi lägga HP till bunten av tillverkare med sin 16:10-platta

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1474097,1553549,1560416,...

/Evert

Permalänk
Skrivet av e_kjellgren:

Då kan vi lägga HP till bunten av tillverkare med sin 16:10-platta

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1474097,1553549,1560416,...

/Evert

http://www.youtube.com/watch?v=vzaTC1a_9cY

Den där jackan han trädde på var ju faktiskt lite speciell!

HP goes sexy!

http://www.youtube.com/watch?v=9f6vO1UPfpU

Permalänk
Medlem

mm intressant men smärtgrensen för mig på en surfplatta går vid 5.000 kr

Permalänk
Skrivet av TheCazz:

mm intressant men smärtgrensen för mig på en surfplatta går vid 5.000 kr

Jo.. lägger man sen till dockningsstationer och tangentbord är man nog inte under 10.000 kr.

Permalänk
Medlem

mm ASUS är jag intresserad av.
Sedan längre fram kan man köpa till sig ett tagentbord.

Permalänk
Medlem

Känns ju ändå som Asus plattan är bäst val här om man köper till den sleeven/backstycke som jag linkade + ett tangentbord om man vill ha det.

För denna Asus plattan för 4400kr är ju på pappret samma som Asus plattan för 7000kr, är det bara kvaliten på komponenterna som skiljer sig och att man kan docka den dyra versionen ?

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från komplett? Asusen ska ju komma in där imorgon, är riktigt sugen på denna. Är riktigt trött på iPad och android plattor man blir väldigt begränsad tror verkligen på Windows 8 plattor men inte på RT. Någon som vet hur batteritiden är?

Permalänk
Medlem

Är intresserad men jag mailade dom måndags kväll men inte fått något svar alls.

Jag ville veta om de kunde skicka den så man har den innan helgen. För annars kan jag lika väl vänta tills januari då det finns mer att välja på

Permalänk
Medlem

Det verkar inte bättre än att Clover Trail är riktigt buggig. Använt min Vivo Tab i snart en vecka nu, och den lider av samma problem som w510, inte lika illa dock. Det som händer är att tableten blåskärmar/låser sig helt.

Är det nån som har en Clover Trail tablet som använt den rätt intensivt där den aldrig hänger sig/blåskärmar?

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Sedär, nu kommer den in den 9 januari så nu kan man vänta och köpa en annan modell.
Det ska ju komma en hel del w8 plattor det första halvåret.

Permalänk
Medlem

Beställde en Asus vivotab smart från Komplett men nu har datumet ändrats till 9 januari så jag kommer att avbeställa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eu4ic:

Beställde en Asus vivotab smart från Komplett men nu har datumet ändrats till 9 januari så jag kommer att avbeställa den.

Japp, har spanat in den ett tag men de svara ju inte på mail och jag var lite misstänksam att de skulle få in den före julen när de andra skulle få in den under januari.

Men man kunde ju hoppas i alla fall

Permalänk
Medlem

Jo det synd, hade varit kul att leka med under julen.
Tycker inte det känns värt att betala mer än 5000kr för en surfplatta även om den kör riktigt Windows. Man kommer ju ändå behöva en riktig dator när man gör mer seriösa saker. Någon som vet om de kommer några i5 plattor som inte väger så mycket? Typ <800 g

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eu4ic:

Jo det synd, hade varit kul att leka med under julen.
Tycker inte det känns värt att betala mer än 5000kr för en surfplatta även om den kör riktigt Windows. Man kommer ju ändå behöva en riktig dator när man gör mer seriösa saker. Någon som vet om de kommer några i5 plattor som inte väger så mycket? Typ <800 g

Får nog vänta på Intel att släppa Haswell först och kunna pressa ner TDP till 10W.

Permalänk
Skrivet av Arie:

Får nog vänta på Intel att släppa Haswell först och kunna pressa ner TDP till 10W.

TDP?

Permalänk
Medlem
Skrivet av e_kjellgren:

Thermal Design Power

Permalänk
Medlem

Gå in här http://www.asus.com/vivo/en/vivoTab.htm och klicka på Asus VivoTab Smart och så ser ni att där har den en sleeve och tngbord som ska komma med, men vart fan är det nånstans då i affären ???

För får man med det för 4400kr eller iaf 5000 ja då är det en bättre deal än Acer 100%

Och självklart har Dustin Home bara kopierat infon från Asus så där står infon om sleeven med men inte om man faktiskt får den eller inte...

Permalänk
Skrivet av Adam901:

Gå in här http://www.asus.com/vivo/en/vivoTab.htm och klicka på Asus VivoTab Smart och så ser ni att där har den en sleeve och tngbord som ska komma med, men vart fan är det nånstans då i affären ???

För får man med det för 4400kr eller iaf 5000 ja då är det en bättre deal än Acer 100%

Och självklart har Dustin Home bara kopierat infon från Asus så där står infon om sleeven med men inte om man faktiskt får den eller inte...

Den säljs helt utan tillbehör, och dom finns inte ens att köpa för tillfället.

Permalänk
Medlem

Införskaffat en W510 som öppnas på måndag.

Hej alla lyckliga eller olyckliga som redan använt sin W510.
Av vad den verkar utstråla och det man kunnat se så känns det som en väldigt trevlig produkt för denna summa pengar det är, givetvis så kan man inte räkna med att den t ex ska ha ett full stort tangentbord osv. För min del så verkar den vara perfekt gällande att kunna ha som surfplatta, utföra enklare office program och smidig att ta med sig utanför hemmet.
Det som oroar mig är att det går att läsa sig till problem med ljudet, att den låser sig och att tangentsbordet touchpad strular så pass att man enligt Acer skall skicka tillbaka hela enheten för reparation.
Känns lite sådär, innan man ens öppnat produkten. Nej jag för väntar mig inte att den skall kunna ersätta en stationär dator eller en bärbar, vet att det är en hybrid och nöjer mig med det men vill att saker skall fungera.
Min fråga till er är hur upplever ni era, vilken oro bör finnas för den som väntar här, hur många skickar tillbaka sina osv

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog inte skicka tillbaka om min sikulle krångla med touchpaden tex, det löser sig ju genom att undocka och docka igen och sen får man väl vänta på driver updates om det kommer några.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam901:

Jag skulle nog inte skicka tillbaka om min sikulle krångla med touchpaden tex, det löser sig ju genom att undocka och docka igen och sen får man väl vänta på driver updates om det kommer några.

Acer har kommenterat det på sitt forum nu, det är inget som kan lösas med mjukvaruuppdateringar utan dom uppmanar folk att skicka tillbaka dom för att få en hårdvarufix.

"Hello Acer Community,
I would like to update in regards to the Touchpad for W510. The issue has been resolved we have found a hardware update to the touchpad module will need to be applied. Please contact your local service support to arrange this.
Contact numbers are available by going to your local Acer Support web page.
Thanks"

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Acer har kommenterat det på sitt forum nu, det är inget som kan lösas med mjukvaruuppdateringar utan dom uppmanar folk att skicka tillbaka dom för att få en hårdvarufix.

"Hello Acer Community,
I would like to update in regards to the Touchpad for W510. The issue has been resolved we have found a hardware update to the touchpad module will need to be applied. Please contact your local service support to arrange this.
Contact numbers are available by going to your local Acer Support web page.
Thanks"

Betyder detta att om jag köper den om låt säga 1-2månader att jag får en som är uppdaterad med det nya ?

Känns ändå som att Asus Plattan med deras bluetoothkeyboard/sleeve även om det inte ger mer batteritid är bättre än Acer plattan. Men vi får väl se om man ens kan köpa sleeven från asus i sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam901:

Betyder detta att om jag köper den om låt säga 1-2månader att jag får en som är uppdaterad med det nya ?

Känns ändå som att Asus Plattan med deras bluetoothkeyboard/sleeve även om det inte ger mer batteritid är bättre än Acer plattan. Men vi får väl se om man ens kan köpa sleeven från asus i sverige.

Jo man tycker ju det, att dom borde fixa till de nya dom producerar. Enligt det på acers forum så verkar det inte ens som det gått ut till alla delar hos Acer än med fixen, för alla verkar få olika svar, vissa måste skicka in tablet+docka och vissa endast dockan.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Efter lite googlande hittade jag detta, http://www.excaliberpc.com/622157/asus-vivotab-smart-me400c-b... och http://www.excaliberpc.com/622162/asus-transleeve-for-vivotab...

Den första är Sleeven + Bluetooth tangentbordet för 129dollar, hamnar det på dem priserna eller i närheten när dem kommer till sverige ja då ska man ha en

Permalänk

Nån som identifierat tangentbordet hon använder i den officiella videon? Ser ut som Surface touch..

Permalänk
Medlem
Skrivet av e_kjellgren:

Nån som identifierat tangentbordet hon använder i den officiella videon? Ser ut som Surface touch..

Det ska vara en Transleeve som också funkar som ett tangentbord och sen finns det också ett standalone bluetooth tangentbord, men än så länge verkar det inte finnas mycket info om varken eller men om du kollar på Asus egna sida för Asus VivoTab Smart och Dustin Homes sida så står det att det ska finnas det jag nämner ovan.