DayZ Standalone - Vad vet vi?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _tekken_:

Ja?

Det jag menade med min post var att varför så negativ innan du eller jag ens har testat Standalone jag vill också ha nått som är spel duglig gemtemot moden DayZ och dom har jobbat hårt på det om man ska lita på devs,det är väll då bättre att fixa nått som är trasigt där allt redan finns tillgängligt och dom är bekanta med .
DayZ Standalone är ju mer eller mindre själv driven,Jag baserar allt detta enbart utt ifrån dev intervjuer jag vet ju inte mer eller mindre.

Men vi kan väll hoppas på det bästa iallafall :happy:

Prestandan kan de inte direkt förbättra då det är bundet till bohemias kassa motor.
Kan nästan sätta pengar på att prestandan fortf är urkass i städer och annat.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Dean Hall svarar på frågor.

De har redan en fix på delay lagget på zombies.

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget sätt att komma in i den stängda Alphan?..
Såg att han tweetade att dom två kommande veckorna skulle vara väldigt intensiva, kanske pekar mot när den öppna Alphan släpps.
Men väntan... nej fy fan.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Väldigt allvarliga brott mot vår regel om piratkopiering rensade. Läckor innefattas självklart även av regeln.

§ 7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Visa signatur

Meow

Permalänk
SpelClockers

Vi verkar ha fått lite nytt angående dayz standalone:
http://www.eurogamer.net/articles/2013-06-24-dayz-standalone-...

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=tc_C6ylIK_w
Hade lite prat med Dean Hall från tidigare också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Rezzed från i år för er som inte har sett videon redan,

Visa signatur

🎥 Twitch.tv/ZeakQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Prestandan kan de inte direkt förbättra då det är bundet till bohemias kassa motor.
Kan nästan sätta pengar på att prestandan fortf är urkass i städer och annat.

Dom har använt en helt annan motor än den i ArmA2, dom har faktiskt förbättrat prestandan osv.

Visa signatur

🎥 Twitch.tv/ZeakQ

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av ZeakQ:

Dom har använt en helt annan motor än den i ArmA2, dom har faktiskt förbättrat prestandan osv.

Det är en uppgradering av arma 2 motorn... men fattar inte varför dom inte tog arma 3 motorn i stället. Mycket bättre.

Tyvärr ser zombisarna fortfarande skit ut. Fixar dom inte dom så lär det inte bli köp från min sida.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Det kommer inte bli någon öppen alpha, betan börjar idag vad jag vet.

Köp det på steam bara så har du det

Va mer info på just det?
Hittar inte ens DayZ när jag söker på det i steam. (SA)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Va mer info på just det?
Hittar inte ens DayZ när jag söker på det i steam. (SA)

Ja vet inte hur jag tänkte. Av någon anledning trodde jag du mena Arma 3. Lol sry.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Det är en uppgradering av arma 2 motorn... men fattar inte varför dom inte tog arma 3 motorn i stället. Mycket bättre.

Tyvärr ser zombisarna fortfarande skit ut. Fixar dom inte dom så lär det inte bli köp från min sida.

hah, dom kunde inte använda ArmA 3 motorn för att den är exklusiv för ArmA 3 och dom hade precis börjat släppa alpha på det. Kan dock hålla med om att ArmA 3 motorn är mkt bättre.

Zombie animations är lite dåliga ja, men annars så fungerar dom väldigt bra. Dom har tom ökat antalet zombies dom kan ha per server massivt.

Visa signatur

🎥 Twitch.tv/ZeakQ

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av ZeakQ:

hah, dom kunde inte använda ArmA 3 motorn för att den är exklusiv för ArmA 3 och dom hade precis börjat släppa alpha på det. Kan dock hålla med om att ArmA 3 motorn är mkt bättre.

Zombie animations är lite dåliga ja, men annars så fungerar dom väldigt bra. Dom har tom ökat antalet zombies dom kan ha per server massivt.

Sorry men dom funkar inte alls bra. Dom när nog de sämsta zombisarna i något zombie spel jag spelat.
Dom buggar i hus. Dom springer sicksack efter en. Deras attacker är jätte konstiga. Dom kan slå en från 3 meters avstånd utan att dom själva tar skada. Går man bakom ett träd så slutar dom följa en.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
SpelClockers

Herr Rocket pratade en del om varför det blev Arma 2 istället för Arma 3. Främst var väll att Arma 3 (när dom började Standalone utvecklingen) inte ens var i alfa stadiet och utvecklingen skulle säkerligen ta mycket längre än den redan gjort.

Pathfinding ska vara fixad dock så vad man sett på sista gameplay filmerna så springer zombierna rakt igenom en och slår eller slår långt innan, det har han dock påpekat att det är pga att animationer och rörelserna på zombierna inte är syncade riktigt ännu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det människor har börjat inse är att även om utvecklarna har briljanta idéer så är de inte direkt tekniskt briljanta, för att uttrycka det milt(fanboys gonna hate).

I och med att spelets release datum hela tiden antyds ligga längre och längre fram så märker jag själv hur folk har börjat tröttna. Det märker man på FZ.se, eller här i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Sorry men dom funkar inte alls bra. Dom när nog de sämsta zombisarna i något zombie spel jag spelat.
Dom buggar i hus. Dom springer sicksack efter en. Deras attacker är jätte konstiga. Dom kan slå en från 3 meters avstånd utan att dom själva tar skada. Går man bakom ett träd så slutar dom följa en.

I DayZ-modden ja.

I standalone jobbar de väldigt mycket med att förbättra alla dessa problem, vilka de är väl medvetna om.

Permalänk
Skrivet av Suddet:

I DayZ-modden ja.

I standalone jobbar de väldigt mycket med att förbättra alla dessa problem, vilka de är väl medvetna om.

Det man sett från stand alone så är det ännu värre med att de kan slå en på avstånd, var typ 5-10m där, Rocket förklarade att animationerna inte var syncade med när skadan kom, men får se hur mycket de hinner fixa till stand alone om det ska gå i den här takten.

Att de är medvetna om problemen visar tyvärr inte mycket mer än att de inte är förståndshandikappade, även om det är ett uttryck utvecklare använder flitigt

Är rädd att stand alone kommer bli en flopp, det finns så många problem, och nu när folks mani för DayZ börjar svalna har de inte kommit längre än att börja skrapa på ytan av problemen. Verkar som att deras team är för litet och de jobbar för ineffektivt, men men, vi får se vad som blir av det.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det man sett från stand alone så är det ännu värre med att de kan slå en på avstånd, var typ 5-10m där, Rocket förklarade att animationerna inte var syncade med när skadan kom, men får se hur mycket de hinner fixa till stand alone om det ska gå i den här takten.

Att de är medvetna om problemen visar tyvärr inte mycket mer än att de inte är förståndshandikappade, även om det är ett uttryck utvecklare använder flitigt

Är rädd att stand alone kommer bli en flopp, det finns så många problem, och nu när folks mani för DayZ börjar svalna har de inte kommit längre än att börja skrapa på ytan av problemen. Verkar som att deras team är för litet och de jobbar för ineffektivt, men men, vi får se vad som blir av det.

Dessutom så tyckte jag att de senaste videorna så har spelet sett ut som skit, blev riktigt besviken när det såg ut som om de gått back och gått ner till Infestation: survival story (WarZ) nivå. Som det ser ut nu så känns det som om de skulle lagt allt krut på modden, istället för att fokusera på att få det som ett separat spel.

Permalänk
Skrivet av swesen:

Dessutom så tyckte jag att de senaste videorna så har spelet sett ut som skit, blev riktigt besviken när det såg ut som om de gått back och gått ner till Infestation: survival story (WarZ) nivå. Som det ser ut nu så känns det som om de skulle lagt allt krut på modden, istället för att fokusera på att få det som ett separat spel.

Att lägga så mycket tid på en mod de inte får något för att utveckla är bara fantasitankar, ingen vill arbeta timme efter timme utan att få betalt för det. Tycker det ser bättre ut än modden på det mesta, och tycker det är bra att de tar saker och gör om dem från grunden, ARMA 2 är så buggigt att det inte känns speciellt tillförlitligt att bygga vidare på deras saker, utan att det är bättre att göra det ordentligt, problemet är att de tar för lång tid på sig med att göra det.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Att lägga så mycket tid på en mod de inte får något för att utveckla är bara fantasitankar, ingen vill arbeta timme efter timme utan att få betalt för det. Tycker det ser bättre ut än modden på det mesta, och tycker det är bra att de tar saker och gör om dem från grunden, ARMA 2 är så buggigt att det inte känns speciellt tillförlitligt att bygga vidare på deras saker, utan att det är bättre att göra det ordentligt, problemet är att de tar för lång tid på sig med att göra det.

Jag menar att eftersom de ändå kör på samma motor så skulle de nog kört på längre med modden innan de gick över till att göra så mycket själva. Jag förstår att för att få ner antalet script kiddies och hackers så måste de föra över så mycket kontroll som möjligt till servern och att det var låst p.g.a av ARMA 2, men som det ser ut nu så kommer standalone släppas i princip samma skick som modden var i December, förutom att de av någon anledning fokuserar på customazation som (jag tycker) borde komma i slutet, inventory UI:n är rätt bra men det finns flera saker som skulle ha förbättras innan de lägger 3 månader på en förbättrad UI.

Lite som när jag startar projekt så känns det som om Rocket tagit på sig för mycket och sedan får de här bra idéerna som han måste göra direkt, jag är likadan när jag fått spel idéer men jag hoppas att till skillnad ifrån mig inte lägger ner när man inser att det man vill göra är långt över vad man kan, och att man skulle behövt ett team på 10 pers till och ett år för bara den idén.

Jag har förtroende för DayZ men som de ser ut nu så har de gått lite i fel riktning, och jag verkligen hoppas att de förbättrar spelet mycket så det inte floppar, för jag gillar absolut inte War Z(whatever infestation shit) som mina kompisar tvingar mig spela tills standalone kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Jag menar att eftersom de ändå kör på samma motor så skulle de nog kört på längre med modden innan de gick över till att göra så mycket själva. Jag förstår att för att få ner antalet script kiddies och hackers så måste de föra över så mycket kontroll som möjligt till servern och att det var låst p.g.a av ARMA 2, men som det ser ut nu så kommer standalone släppas i princip samma skick som modden var i December, förutom att de av någon anledning fokuserar på customazation som (jag tycker) borde komma i slutet, inventory UI:n är rätt bra men det finns flera saker som skulle ha förbättras innan de lägger 3 månader på en förbättrad UI.

Lite som när jag startar projekt så känns det som om Rocket tagit på sig för mycket och sedan får de här bra idéerna som han måste göra direkt, jag är likadan när jag fått spel idéer men jag hoppas att till skillnad ifrån mig inte lägger ner när man inser att det man vill göra är långt över vad man kan, och att man skulle behövt ett team på 10 pers till och ett år för bara den idén.

Jag har förtroende för DayZ men som de ser ut nu så har de gått lite i fel riktning, och jag verkligen hoppas att de förbättrar spelet mycket så det inte floppar, för jag gillar absolut inte War Z(whatever infestation shit) som mina kompisar tvingar mig spela tills standalone kommer.

Du blir tvingad att spela WarZ? Det kan inte vara några vettiga kompisar det. Köp Arma II och spela DayZ-modden istället. Man ska inte stödja sådant scam som WarZ är.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det man sett från stand alone så är det ännu värre med att de kan slå en på avstånd, var typ 5-10m där, Rocket förklarade att animationerna inte var syncade med när skadan kom, men får se hur mycket de hinner fixa till stand alone om det ska gå i den här takten.

Att de är medvetna om problemen visar tyvärr inte mycket mer än att de inte är förståndshandikappade, även om det är ett uttryck utvecklare använder flitigt

Är rädd att stand alone kommer bli en flopp, det finns så många problem, och nu när folks mani för DayZ börjar svalna har de inte kommit längre än att börja skrapa på ytan av problemen. Verkar som att deras team är för litet och de jobbar för ineffektivt, men men, vi får se vad som blir av det.

Tycker det ser bättre ut på många sätt, zombies delay på hur attacken kommer före skuttet skulle vara väldigt lätt för dem att fixa tydligen.

Permalänk
Skrivet av batman:

http://www.youtube.com/watch?v=Kfqf4rq34l4

Tycker det ser bättre ut på många sätt, zombies delay på hur attacken kommer före skuttet skulle vara väldigt lätt för dem att fixa tydligen.

Visst ser det bättre ut än modden, men är det tillräckligt med tanke på den tid det tagit? Anledningen till att jag tröttnade på DayZ var att det inte finns något som helst end game, vilket leder till att även folk som egentligen inte spelar för att döda andra går och gör det ändå för att de är uttråkade, där hjälper knappast nya zombieanimationer eller någon ny stad, de håller fortfarande på med väldigt basic grejer, och det jag frågade mig själv var om de hinner till de mer avancerade sakerna innan alla helt tappat intresset.

Kunde inte hålla mig för skratt när han skulle visa insidan av deras skepp, och hur man kunde gå i det, och alla utrymmen man skulle gå i av helt avskurna av golv som går rakt igenom rummet eller kontainers som stod mitt i en korridor, kändes extremt DayZ. Får se om man någonsin kommer våga sig in i det där skeppet, bara en barrack kan vara livshotande i DayZ, hur blir det då i skeppet kan man undra

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Visst ser det bättre ut än modden, men är det tillräckligt med tanke på den tid det tagit? Anledningen till att jag tröttnade på DayZ var att det inte finns något som helst end game, vilket leder till att även folk som egentligen inte spelar för att döda andra går och gör det ändå för att de är uttråkade, där hjälper knappast nya zombieanimationer eller någon ny stad, de håller fortfarande på med väldigt basic grejer, och det jag frågade mig själv var om de hinner till de mer avancerade sakerna innan alla helt tappat intresset.

Kunde inte hålla mig för skratt när han skulle visa insidan av deras skepp, och hur man kunde gå i det, och alla utrymmen man skulle gå i av helt avskurna av golv som går rakt igenom rummet eller kontainers som stod mitt i en korridor, kändes extremt DayZ. Får se om man någonsin kommer våga sig in i det där skeppet, bara en barrack kan vara livshotande i DayZ, hur blir det då i skeppet kan man undra

De borde lagt i ett XP-system så att man kan levla när man dödar zombies. Högre level skulle kunna ge vissa fördelar som tex. bättre när man har sprungit långt. Leveln borde dock nollställas i fall man dör.

De borde även lägga in någon form av valuta. Om man kan ta pengarna som folk har på sig som man dödat, hade det givit ett mer syfte med själva dödandet. Exakt hur pengarna sedan ska användas vet jag inte riktigt. Kanske skulle det funnits automater som man hade kunnat köpa ammunition och utrustning. En safe zone hade inte varit så bra för alla hade campat runt om.

Som sagt, de måste hitta något syfte i spelandet. Något man vill uppnå. Än så länge har de bara gjort en snyggare värld. Just nu borde de lägga all kraft på att fixa zombiena för det jag sett från videona är de lika värdelösa som tidigare.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

De borde lagt i ett XP-system så att man kan levla när man dödar zombies. Högre level skulle kunna ge vissa fördelar som tex. bättre när man har sprungit långt. Leveln borde dock nollställas i fall man dör.

De borde även lägga in någon form av valuta. Om man kan ta pengarna som folk har på sig som man dödat, hade det givit ett mer syfte med själva dödandet. Exakt hur pengarna sedan ska användas vet jag inte riktigt. Kanske skulle det funnits automater som man hade kunnat köpa ammunition och utrustning. En safe zone hade inte varit så bra för alla hade campat runt om.

Som sagt, de måste hitta något syfte i spelandet. Något man vill uppnå. Än så länge har de bara gjort en snyggare värld. Just nu borde de lägga all kraft på att fixa zombiena för det jag sett från videona är de lika värdelösa som tidigare.

Om en valuta införs och man får tag på denne genom att döda andra spelare så kommer det bli pvp 2000. Allt folk kommer satsa på är att döda varandra, fuck that.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

De borde lagt i ett XP-system så att man kan levla när man dödar zombies. Högre level skulle kunna ge vissa fördelar som tex. bättre när man har sprungit långt. Leveln borde dock nollställas i fall man dör.

De borde även lägga in någon form av valuta. Om man kan ta pengarna som folk har på sig som man dödat, hade det givit ett mer syfte med själva dödandet. Exakt hur pengarna sedan ska användas vet jag inte riktigt. Kanske skulle det funnits automater som man hade kunnat köpa ammunition och utrustning. En safe zone hade inte varit så bra för alla hade campat runt om.

Som sagt, de måste hitta något syfte i spelandet. Något man vill uppnå. Än så länge har de bara gjort en snyggare värld. Just nu borde de lägga all kraft på att fixa zombiena för det jag sett från videona är de lika värdelösa som tidigare.

Sådana RPG elemet är dock emot vad Rocket siktar på med DayZ, vilket jag är glad för. Är man bra på något i verkligheten (Reaktionstid eller strategi eller så) så är man bra på det i spelet, inte för att person X har skjutit mera zombies än person Z.

Detsamma gäller med NPCer och "stores", är rätt så 'immersion' brytande.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Sådana RPG elemet är dock emot vad Rocket siktar på med DayZ, vilket jag är glad för. Är man bra på något i verkligheten (Reaktionstid eller strategi eller så) så är man bra på det i spelet, inte för att person X har skjutit mera zombies än person Z.

Detsamma gäller med NPCer och "stores", är rätt så 'immersion' brytande.

Hade dock blivit intressant om karaktärerna man hade blev mer erfaren av att göra saker, tex att du gör upp eldar snabbare eller får bättre uthållighet av att ha sprungit osv. Då kanske folk börja spela mer försiktigt, istället för att bara springa in i städerna rambo-style. Dessutom hade det varit rätt så fräckt om saker som har påverkat dig tidigare sparas (permanenta ärr, immunitet efter att haft en viss sjukdom).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Hade dock blivit intressant om karaktärerna man hade blev mer erfaren av att göra saker, tex att du gör upp eldar snabbare eller får bättre uthållighet av att ha sprungit osv. Då kanske folk börja spela mer försiktigt, istället för att bara springa in i städerna rambo-style. Dessutom hade det varit rätt så fräckt om saker som har påverkat dig tidigare sparas (permanenta ärr, immunitet efter att haft en viss sjukdom).

Det hade kanske varit något. Inget bestämt EXP system, utan snarare som du säger, mera subtila saker. Kondition, styrka, uthållighet... Det gillar jag!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Det hade kanske varit något. Inget bestämt EXP system, utan snarare som du säger, mera subtila saker. Kondition, styrka, uthållighet... Det gillar jag!

Det var något sånt jag tänkte mig. Det får ju inte vara några enorma skillnader men tex. om gubben får bättre kondition så kan gubben få bättre sikte när man har sprungit en bit och sedan och siktar (skakar alltid ett tag vanligtvis).

Spelarna i DayZ behöver som sagt ett mål, exakt vad det ska vara har jag svårt o säga..

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Det var något sånt jag tänkte mig. Det får ju inte vara några enorma skillnader men tex. om gubben får bättre kondition så kan gubben få bättre sikte när man har sprungit en bit och sedan och siktar (skakar alltid ett tag vanligtvis).

Spelarna i DayZ behöver som sagt ett mål, exakt vad det ska vara har jag svårt o säga..

Jag håller med om att det kan behövas ett mål, men vad det exakt ska vara är ett problem. Det sättet spelet är, open world survival, gör att det hade varit konstigt med något slutmål...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
SpelClockers

För att vara survival mot zombier så måste zombierna vara "realistiska", nu när dom kan öka mängden till (om jag kommer ihåg rätt) ca 3000 zombier så kan dom fylla bebyggelser och det bör tvinga folk att hjälpa varandra. Kanske gör det att rena PVE servrar blir populära och faktiskt kan vara roliga.

Visa signatur