DayZ Standalone - Vad vet vi?

Permalänk
Skrivet av Stisse:

Min gissning är att alphan släpps antingen för Devs eller för allmänheten på E3.
Dean Hall har sagt att client/server arkitekturen är klar och de har testat på Large Scale. Så det borde inte vara allt för långt kvar. Men som sagt om de släpper det för allmänheten och developers samtidigt vet jag inte.

Limited access alpha är redan släppt till forum mods, devs och dylikt.
Släppet som väntas nå allmänheten har inget specifikt release date, men senaste infon var att det släpps i juni. Dock inget som kan garanteras.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Jo, provade igår, och då hade jag inga som helst latensproblem, riktigt kul att köra då faktiskt, surt bara att det ska ha såna ups and downs.

Så vitt jag vet har du bara provat det i 20 minuter eller så, men tack för din input i alla fall.

Du får testa lite olika servrar så hittar du till slut någon stabil Ett tips för att kolla om servern är helt åt helvete är att direkt när du kommer in på servern så öppnar du inventoryn och slänger av dig till exempel ett mag eller nåt annat du har på dig, Om det är nån fördröjning så byter du server bara

Kan rekommendera Taviana mapen, Riktigt rolig speciellt som nybörjare, På Chernarus finns det massa helt onödiga små byar överallt och man kan bli ganska uttråkad när man utforskar, Taviana känns lite mer genomtänkt, Dialect Group är en bra Taviana server, Mkt folk och stabil även med 40+ players online

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Du får testa lite olika servrar så hittar du till slut någon stabil Ett tips för att kolla om servern är helt åt helvete är att direkt när du kommer in på servern så öppnar du inventoryn och slänger av dig till exempel ett mag eller nåt annat du har på dig, Om det är nån fördröjning så byter du server bara

Kan rekommendera Taviana mapen, Riktigt rolig speciellt som nybörjare, På Chernarus finns det massa helt onödiga små byar överallt och man kan bli ganska uttråkad när man utforskar, Taviana känns lite mer genomtänkt, Dialect Group är en bra Taviana server, Mkt folk och stabil även med 40+ players online

Breaking Point finns väl bara till Chernarus? Eller du kanske sa det sista hänvisat till Meastro? Sen var problemen inte direkt som vanliga latensproblem, att plocka upp saker tog inte 5 minuter direkt, som skott på spelare ibland tog, var kanske bara en halv sekunds delay på att plocka upp saker eller skjuta zombies.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Ah jag fattade det som att det var vanliga DayZ du lirat, scrollar runt på mobilen så svårt att hålla koll, Men oavsett så kanske det är relevant för andra En halv sekunds delay på att plocka upp prylar skulle inte jag acceptera, Och verkligen inte det andra problemet du beskriver, Hostas alla Breaking point servers av samma "ställe" så att säga? Lika som Origins?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Rocket hoppade in på BikeMans stream och svarade på en bunt frågor, klipp för den som är intresserad:

http://www.youtube.com/watch?v=BzevwvZkM_k

Visa signatur

8700K | Asrock z370 Extreme 4 | Corsair LPX 16GB 3200Mhz | GTX 1080 | Corsair AX 750W | Samsung 850 Evo 500GB | Fractal Design Arc | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Lyssnar på den nu, jag har dock lite svårt att koncentrera mig på va de säger eftersom man måste filtrera trashtalk med intressant Standalone fakta ^^

Så det ska släppas i juni fortfarande ? alfan ?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Avstängd

Kan jag spela dayz moden med arma 3 alpha lite?

Permalänk
Medlem

99987a;13583546]Kan jag spela dayz moden med arma 3 alpha lite?[/QUOTE]

Nej det finns ingen Mod/Multiplayer support för Arma 3 Alpha ''Lite''

http://www.arma3.com/alpha/faq
Arma 3 Alpha Lite is similar to the regular Arma 3 Alpha in terms of content. However, modding and multiplayer are not supported. People can access Arma 3 Alpha Lite for free, but will require an ‘invite’ to do so. These invites can be obtained via people who have purchased the regular Arma 3 Alpha. They will also be randomly dispersed via our social channels and selected media outlets.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Ingen grafik förbättring , det var sorgligt.
Kolla här:
http://www.youtube.com/watch?v=7DhZIe6-9v4

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

Ingen grafik förbättring , det var sorgligt.
Kolla här:
http://www.youtube.com/watch?v=7DhZIe6-9v4

Har inte tillgång till youtube på jobbet men är detta det 10 minuter långa gameplay klippet som släpptes idag från e3?
Tyckte iaf den videon som kom idag såg ut som klara förbättringar på alla punkter. även mera in-door miljöer.

Det nya inventory systemet såg också väldigt nice ut, även om jag bara hoppade runt lite i klippet på min telefon.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk

Det stämmer , videon är från E3.
Jag talar enbart om grafiken men visst finns det förbättringar på andra fronter.

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

Det stämmer , videon är från E3.
Jag talar enbart om grafiken men visst finns det förbättringar på andra fronter.

FZ har postat några nya bilder nu också från senaste builden.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

Intervju med Dean "Rocket" Hall från E3

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Sa han att det skulle vara 150 spelare på servern?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbogeten:

Sa han att det skulle vara 150 spelare på servern?

Aa

Visa signatur

Haf 912 | I7 2600 | Phanteks PH-TC14PE | Asrock extreme 3 |
| LP 2x4GB | GTX 680 | Corsair Ax 650 | Qnix Qx2710 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Ingen grafik förbättring , det var sorgligt.
Kolla här:
http://www.youtube.com/watch?v=7DhZIe6-9v4

Tråkigt att dom ska fortsätta använda en motor som inte är speciellt bra i g.o.b.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

Synd att Dayz utvecklas i en så dålig grafikmotor. Fortfarande dåliga och stela animationer. Tror det kommer bli ganska frustrerande när man ska in i hus och loota när allt ligger utspritt.

Skulle inte förvåna mig om någon annan spelstudio med större budget och tillgång till bättre grafikmotor gör en kopia av Dayz och kör över dem totalt.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Det som oroar mig i alla gameplays jag sett är att de verkar skala ner på realismen, mycket synd. Det jag älskade med DayZ moddet var att det var som en överlevnads simulator. Nu, med nya animationer och fysik samt detta hemska siktet i 3rd person förstör ju hela grejen. Det ska vara svårt att döda, enligt mig.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Hade dom börjat med Arma3 motorn 100% så hade vi nog fått väntat ännu längre antagligen År är nog mer än bara copy paste över till Arma 3 och så är ju Arma 3 i sig inte ens klart tror också dom vill arbeta med nått som dom känner igen och kan tror det är bättre att fixa nått som är trasigt en att börja om helt från början.

För mig spelar det ingen större roll över 'them awsuum graffix101pewpews' mer intresserade i gameplay och diverse funktioner som kommer finnas tillgängliga.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

"It's not going to be next week (jet lag, etc...). But it's not going to be longer than two months. It will be somewhere in between."
"Furthermore, we have scrapped the keys-in-blocks idea and going for a full access alpha. This means we need to be damn sure our central server will hold whatever load might be thrown at it."

http://www.reddit.com/r/dayz/comments/1gauim/rocket_just_said...
Hoppas servern håller, och det finns tillräckligt många servrar att spela på. Så att man enkelt kan få in flera stycken på samma server och spela ihop.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _tekken_:

Hade dom börjat med Arma3 motorn 100% så hade vi nog fått väntat ännu längre antagligen År är nog mer än bara copy paste över till Arma 3 och så är ju Arma 3 i sig inte ens klart tror också dom vill arbeta med nått som dom känner igen och kan tror det är bättre att fixa nått som är trasigt en att börja om helt från början.

För mig spelar det ingen större roll över 'them awsuum graffix101pewpews' mer intresserade i gameplay och diverse funktioner som kommer finnas tillgängliga.

Ja skitkul att spela med den gamla trasiga motorn där man har 30fps i städer.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Lol 30 fps är inget roligt.
Tror att det finns bättre zombie spel där ute med bättre grafik och funktioner.

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

Lol 30 fps är inget roligt.
Tror att det finns bättre zombie spel där ute med bättre grafik och funktioner.

Nämn ett tack. Och nej, inget L4D. Går inte att jämföra.

EDIT: Det enda jag kan komma på är Dead Linger. Dock så är grafiken lite sådär :/

Visa signatur
Permalänk

Dead Island kanske? Grafiken är betydligt bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Ja skitkul att spela med den gamla trasiga motorn där man har 30fps i städer.

Dom har jobbat på fixa med prestandan i Standalone versionen,jag antar du redan har kollat up senaste intervjuerna med Dean eller förmodligen inte.

Jag orkar inte argumentera direkt det blir som det blir Finns ju WarZ för er andra

Skrivet av Flexiblus:

Dead Island kanske? Grafiken är betydligt bättre

Ja och det är ett no brain spel också.

Skrivet av Kebabhyvlarn:

Nämn ett tack. Och nej, inget L4D. Går inte att jämföra.

EDIT: Det enda jag kan komma på är Dead Linger. Dock så är grafiken lite sådär :/

Det verkar dock intressant men det är ju knappt i Alpha? kollade YT och då var det väldigt väldigt basic.:happy:

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Börjar bli riktigt intressant här ju...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _tekken_:

Dom har jobbat på fixa med prestandan i Standalone versionen,jag antar du redan har kollat up senaste intervjuerna med Dean eller förmodligen inte.

Jag orkar inte argumentera direkt det blir som det blir Finns ju WarZ för er andra

WarZ finns för oss som vill ha bra prestanda?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

Dead Island kanske? Grafiken är betydligt bättre

Hahahahahaha

Roligaste jag hört på hela veckan, nära på att börja gråta av skratt där :')

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

WarZ finns för oss som vill ha bra prestanda?

Ja?

Det jag menade med min post var att varför så negativ innan du eller jag ens har testat Standalone jag vill också ha nått som är spel duglig gemtemot moden DayZ och dom har jobbat hårt på det om man ska lita på devs,det är väll då bättre att fixa nått som är trasigt där allt redan finns tillgängligt och dom är bekanta med .
DayZ Standalone är ju mer eller mindre själv driven,Jag baserar allt detta enbart utt ifrån dev intervjuer jag vet ju inte mer eller mindre.

Men vi kan väll hoppas på det bästa iallafall :happy:

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Skrivet av _tekken_:

Dom har jobbat på fixa med prestandan i Standalone versionen,jag antar du redan har kollat up senaste intervjuerna med Dean eller förmodligen inte.

Jag orkar inte argumentera direkt det blir som det blir Finns ju WarZ för er andra

Haha, bara för att man kan önska en acceptabel prestanda från spelet behöver du väl inte dra det så långt som att man ska gå till den gudsförgätna skithögen som är War Z?

Har för mig att det till och med var låst till 30 FPS trotts sin hemska grafik från 2006, kanske borttaget vid det här laget, om de inte har gett upp det redan

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |