Permalänk
Skrivet av azmodan:

Och fläkten är rätt kopplat till cpufan på moderkortet o allt sånt? Kylpasta o allt sånt är rätt med fläktmonteringen? Vet att när jag skulle sätta på nya kylaren på mitt grafikkort så satte jag på fel distanser till att börja med, kylaren satt och såg rätt ut, men det skiljde typ nån millimeter o det gjorde att det felade såklart. Så prova ta loss o sätt dit igen med ny kylpasta och kolla så allt verkar vara rätt om du inte gjort det.

Edit: Nu körde du stock klock o spänning väl? För orginalkylare är väl sällan om nån gång lämpade för överklockning. Min pep iaf iväg fruktansvärt i temp så fort jag höjde minsta lilla

Min farsa har ungefär samma rig som mig (lite mera budget), jag kör dock inte stock. Men farsans stockkylare hade hoppat ut en gång. Helvete vad arg jag blev på skiten. Slutade med att jag fick ta min stockkylare...då jag hade den liggandes. Fästen hade gått sönder :/

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Om inte både HWMonitor & Core temp visar fel så har han 55 grader med 1.2v, tycker inte det är jättehögt på en CPU som ska klara 1.475V

Den matar ju Cores med över 1.4V, men är det uncores som gäller?

TS; har du prövat utan OC? för i första bilden idlear du på 4.2GHz, på andra (när du spelar) ligger du på 3.8 GHz

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360