Galaxy Tab 2 10,1" ? Vilken djungel

Permalänk
Medlem

Galaxy Tab 2 10,1" ? Vilken djungel

Hej, beställde en Galaxy Tab 2 10.1" för 2490:- idag och först efteråt börjar jag inse vilken djungel med surfplattor det finns :/

Nu har jag beslutsångest ifall man inte ska köpa en Asus Transformer ML300 med nvidia Tegra quadcore istället?

500kr dyrare men kanske är värt?

Vill ha en 10" platta men max 3500kr Google Nexus 10 kostar väl uppåt 4?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Nexus 10 kostar väl 4000 med import, 3000 om du skulle köpa den i staterna så när den kommer hit vore väl ett pris runt 3500 inte helt orimligt. Frågan är bara när den kommer..

Visa signatur

Corsair Obsidian 450D ~ Corsair RM750 ~ Gtx 970 Windforce ~ i5 4670K @ 3,4ghz ~ Asus Z97 Pro gaming ~ 840 Evo 250gb ~ 16gb Corsair lp ~

Permalänk
Medlem

Beställde också Tab 2 för 2490, misstänker att de va från electroworld för dig med? Innan ja beställde hade jag letat o letat efter den perfekta plattan för mig. Hade en budget mellan 2000-3500. Dock när jag såg att Galaxy 2:an var nedsänkt med 700 kr var de ett självklart val! Har läst att den har liknande prestandan som Ipad 2, men en aning bättre faktiskt (vad jag läste iaf). Om man jämför Asus med Galaxy så skulle ja säga att dem är likvärdiga, men att Galaxyn har mkt mkt bättre batteritid! Visst ASUS har aningen bättre processor, men galaxyns är helt okej den med! Sen har ju ASUS bättre stillbild, men fan 2048x1536, är jävligt bra de med för en surfplatta! Ingen stor skillnad direkt. Dessutom får du mer appar med i galaxyn. Galaxyn är lätt värt 2490 kr iaf! Jag hade kört på ASUS om det inte var rea!

Visa signatur

[]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av 80-talet:

Jag skulle köpt en TF300 känns det som. JB på den i alla fall, även om det bara är tegra3 på den men det är ju bra pris på den jämfört mot Nexus 7.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Skrivet av 80-talet:

Ja, den hade jag lätt tagit före Galaxy tab 2. Mycket bra pris.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Rackarns att inet hade så billig TF300 :/ .. Electroworld har ju redan skickat min Samsung Tab 2 .. Då ska man bara fundera om det är värt att returnera den för att köpa ASUS istället

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Jag har också läst om webläsarproblemet, vet inte om det är löst i 4.1 uppdateringen?! Det gjorde iaf så att jag avbeställde min asusplatta. Det är ett mjukvaruproblem och det finns ful-fixar till det men det känns inte bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 80-talet:

Jag har också läst om webläsarproblemet, vet inte om det är löst i 4.1 uppdateringen?! Det gjorde iaf så att jag avbeställde min asusplatta. Det är ett mjukvaruproblem och det finns ful-fixar till det men det känns inte bra.

Aha okej.. jaja då får kanske taben duga ..

Dock har den ju "bara" en dualcore CPU .. min S3a har ju quadcore.. innebär det att plattan kommer vara segare eller är det olika typer av CPU?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!