Permalänk
Medlem

erfarenheter av 4G bredband av 3

Hej

Det är så efter mycket om och men att jag har ett modem och bredband från 3 på väg hem.
Så jag tänkte kolla här med er vad ni har för erfarenhet (gärna personlig) med 3:s 4G abonnemang och vad ni får ut för hastigheter?

Jag och morsan stod och diskutera mellan fiber 100/10 från telia och detta från 3 (64mbit) och jag är verkligen mer för fiber men då min mor både betalar och bestämmer så får jag väll nöja mig med 4g

Tyckte 3:s kundservice var lite "sisodär" när mor skulle ringa tillbaka för att ta fiber och avbeställa 4G (vilket hon inte gjorde), då sa dom "detta är ett bra erbjudande, och du lär aldrig få ett sådant bra erbjudande igen" (typ) och ang fiber med 100/10 så sa dom (typ) "man kommer aldrig upp i dom hastigheterna ändå"... känns som det sista kom från rätt person...

Men iallfall, vill ha lite erfarenhet av 3:s 4G nät och hur det presterar/funkar.
Och hur långt kommer man egentligen på 50 gb/månad (som var maxgräns), sitter med 20gb idag och håller väll igen en hel del saker som tex steam och filmer

All erfarenhet uppskattas

God fortsättning!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Din mamma har blivit lurad: tänk på att de är säjare och vinklar sin information till att deras produkter är bäst.:/ Ringer någon och säger att: "Min mormor dog" så svarar säljaren: "Oh jag beklagar, men har har vi ett abonnemang som kan få liv i din mormor...nästan" och dom kommer undan med att de sa "nästan"...:(

Ta ett prat med mamma igen och försök få henne att överväga Fiber: om hon tror mer på 3 så visa henne svaren från denna tråden.:)

God fortsättning.

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Hej

Det är så efter mycket om och men att jag har ett modem och bredband från 3 på väg hem.
Så jag tänkte kolla här med er vad ni har för erfarenhet (gärna personlig) med 3:s 4G abonnemang och vad ni får ut för hastigheter?

Jag och morsan stod och diskutera mellan fiber 100/10 från telia och detta från 3 (64mbit) och jag är verkligen mer för fiber men då min mor både betalar och bestämmer så får jag väll nöja mig med 4g

Tyckte 3:s kundservice var lite "sisodär" när mor skulle ringa tillbaka för att ta fiber och avbeställa 4G (vilket hon inte gjorde), då sa dom "detta är ett bra erbjudande, och du lär aldrig få ett sådant bra erbjudande igen" (typ) och ang fiber med 100/10 så sa dom (typ) "man kommer aldrig upp i dom hastigheterna ändå"... känns som det sista kom från rätt person...

Men iallfall, vill ha lite erfarenhet av 3:s 4G nät och hur det presterar/funkar.
Och hur långt kommer man egentligen på 50 gb/månad (som var maxgräns), sitter med 20gb idag och håller väll igen en hel del saker som tex steam och filmer

All erfarenhet uppskattas

God fortsättning!

Se till att ni får en ZTE MF28G, om ni inte får den har ni inte 4G.

Beroende på var ni bor så kan ni få bra hastigheter, men förvänta er inte över 30 mb/sek (detta är VÄLDIGT bra).
Hastigheten kommer också sjunka beroende på "peak hours" du kommer säkert uppleva att det kopplar i från då och då och dylikt.

Kort sagt, fiber är bättre, 3s bredband är billigare och fullt funktionellt till lite youtube tittande och strö surfande.

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Skrivet av Zcorc:

Se till att ni får en ZTE MF28G, om ni inte får den har ni inte 4G.

Beroende på var ni bor så kan ni få bra hastigheter, men förvänta er inte över 30 mb/sek (detta är VÄLDIGT bra).
Hastigheten kommer också sjunka beroende på "peak hours" du kommer säkert uppleva att det kopplar i från då och då och dylikt.

Kort sagt, fiber är bättre, 3s bredband är billigare och fullt funktionellt till lite youtube tittande och strö surfande.

Det finns abonnemang som på pappret är billigare med någon 50 lapp, men personligen anser jag att det är mer effektivt och produktivt att lägga till 50 kr (give or take) för att få fiber. Tre har lagt sig lite under "det generella fiberpriset på marknaden", men det är ju bara för att Svensson ska tänka: "Ahh vad bra det ser billigt ut, det tar vi:D" och sen sitter man där med en seg uppkoppling. 30mb/s. är ingen rolig hastighet om man vill slänga upp en server och lite annat smått och gott som många har i sitt hem. Jag menar att i längden kommer du (och mamma?) ångra att ni inte la ut 50 kr. extra för att få en stabli uppkoppling...

Mobilt bredband passar om du vill göra det du gör på den fasta datorn då och då eller om du är lastbilschufför och faxar mycket till huvudkontoret, men vid dagligt bruk av datorn bör man ha MINST ADSL hastighet.:)

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk

Vad ger din mamma för Tre's abonnemang? Låt oss säga att hon ger 99 kr./mån. för det billigaste Tre har. Men för 100 kr. mer får du:

Bahnhof:
10/1 = 195 kr./mån.
10/10 = 245 kr./mån.

Men om du kollar runt hos andra operatörer så finns det säkert ännu billigare hastigheter än de nyss ovan nämnda, runt 10/10 mbt/s segmentet.

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryska språket:

Din mamma har blivit lurad: tänk på att de är säjare och vinklar sin information till att deras produkter är bäst.:/ Ringer någon och säger att: "Min mormor dog" så svarar säljaren: "Oh jag beklagar, men har har vi ett abonnemang som kan få liv i din mormor...nästan" och dom kommer undan med att de sa "nästan"...:(

Ta ett prat med mamma igen och försök få henne att överväga Fiber: om hon tror mer på 3 så visa henne svaren från denna tråden.:)

God fortsättning.

Tjena

Joo, känns som fiber hade vart det bästa för mig... Nasen lär väll få stå arbetslös ett tag till, eller kanske mest bara vara i lokala nätverket
Det känns som hon kör på det gamla talespråket "varför byta när det funkar" (sitter på 3G idag) men en uppdatering iallafall

Ska försöka "tala hon till rätta"

Skrivet av Zcorc:

Se till att ni får en ZTE MF28G, om ni inte får den har ni inte 4G.

Beroende på var ni bor så kan ni få bra hastigheter, men förvänta er inte över 30 mb/sek (detta är VÄLDIGT bra).
Hastigheten kommer också sjunka beroende på "peak hours" du kommer säkert uppleva att det kopplar i från då och då och dylikt.

Kort sagt, fiber är bättre, 3s bredband är billigare och fullt funktionellt till lite youtube tittande och strö surfande.

Ska se till att det blir en zte router, mor kom inte ihåg vad routern hette... men jag lär väll ringa upp dom o skälla ut dom om det inte är en 4G router
Eftersom jag sitter på 3G idag, så vet jag mycket väl vad "peak hours" är... och det brukar vara riktigt irriterande, vilket gör att man laddar ned te.x hyr-filmer (eller liknande) på dagen istället, och gör man det inte så blir det bokstavligt talat en seg film

Men hoppas jag slipper sådant mer med 4G

Skrivet av Ryska språket:

Det finns abonnemang som på pappret är billigare med någon 50 lapp, men personligen anser jag att det är mer effektivt och produktivt att lägga till 50 kr (give or take) för att få fiber. Tre har lagt sig lite under "det generella fiberpriset på marknaden", men det är ju bara för att Svensson ska tänka: "Ahh vad bra det ser billigt ut, det tar vi:D" och sen sitter man där med en seg uppkoppling. 30mb/s. är ingen rolig hastighet om man vill slänga upp en server och lite annat smått och gott som många har i sitt hem. Jag menar att i längden kommer du (och mamma?) ångra att ni inte la ut 50 kr. extra för att få en stabli uppkoppling...

Mobilt bredband passar om du vill göra det du gör på den fasta datorn då och då eller om du är lastbilschufför och faxar mycket till huvudkontoret, men vid dagligt bruk av datorn bör man ha MINST ADSL hastighet.:)

Joo, känns lite som hon gick på "billigt är gott"... vilket som är lite tråkigt, tror jag räknade ut att det är runt 800-900 kr om året i skillnad på båda abonnemangen... vilket enligt mig känns som en vettig investering

Jag kommer inte ångra mig, jag har redan gjort det då jag laddar ned (steam, olika os, filmer och mycket annat) så känns det som 50gb är lite för lite :/

Men tack för svaren, då vet jag lite mer vad som väntar runt hörnet
Kanske slänger upp resultat från bredbandkollen imorgon/måndag så får man se vad den säger

God fortsättning till er båda!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryska språket:

Vad ger din mamma för Tre's abonnemang? Låt oss säga att hon ger 99 kr./mån. för det billigaste Tre har. Men för 100 kr. mer får du:

Bahnhof:
10/1 = 195 kr./mån.
10/10 = 245 kr./mån.

Men om du kollar runt hos andra operatörer så finns det säkert ännu billigare hastigheter än de nyss ovan nämnda, runt 10/10 mbt/s segmentet.

missade detta inlägget när jag skrev den innan, men prisskillnaden tror jag var runt 800kr/år om inte jag missminner mig
OCh hastigheten på fiber var 100/10 (min: 50/8) mot 64 mbit (uppladdning tror jag var 9mbit)

Men kanske borde köpslå med att jag lägger till dom, emot att hon väljer fiber istället

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig välja 3G/4G, framför en fast lina. Tar hellre ADSL..

Mobilt bredband kommer först som ett komplement.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av bourne94:

missade detta inlägget när jag skrev den innan, men prisskillnaden tror jag var runt 800kr/år om inte jag missminner mig
OCh hastigheten på fiber var 100/10 (min: 50/8) mot 64 mbit (uppladdning tror jag var 9mbit)

Men kanske borde köpslå med att jag lägger till dom, emot att hon väljer fiber istället

Jo precis, försök köpslå eller betala allt av det billigaste själv?^^

Skrivet av DaBone:

Skulle aldrig välja 3G/4G, framför en fast lina. Tar hellre ADSL..

Mobilt bredband kommer först som ett komplement.

Jag håller med: Hellre ADSL om man tvingas välja framför komplementet 3G/4G. Typ om man är i sommarsugan, hos älskarinnan, på flyget, på vägen, till sjöss etc.:P

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Skulle aldrig välja 3G/4G, framför en fast lina. Tar hellre ADSL..

Mobilt bredband kommer först som ett komplement.

Håller absolut med, men det verkar varken mor eller 3 hålla med om (då dom skickar med en router som man inte kan ta med sig...)

Skrivet av Ryska språket:

Jo precis, försök köpslå eller betala allt av det billigaste själv?^^

Jag håller med: Hellre ADSL om man tvingas välja framför komplementet 3G/4G. Typ om man är i sommarsugan, hos älskarinnan, på flyget, på vägen, till sjöss etc.:P

Ska prata med hon, borde ju gå att komma överens om något som vi båda tjänar på...

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av bourne94:

Håller absolut med, men det verkar varken mor eller 3 hålla med om (då dom skickar med en router som man inte kan ta med sig...)

Ska prata med hon, borde ju gå att komma överens om något som vi båda tjänar på...

Ja det är väl uppenbart vad ni båda tjänar på det:

a) stabli lina
b) bra fart
c) obegränsat användande?

Det låter konstigt att hon har valt mobilt bredband om hon inte bor i skogen...:)

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk

Vad sa regeringen?;) Blev det något fiber?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryska språket:

Vad sa regeringen?;) Blev det något fiber?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Regeringen gav avslag, får nöja mig med 4G får hem det på måndag (gissningsvis) så får man väll se vad det presterar

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av bourne94:

Regeringen gav avslag, får nöja mig med 4G får hem det på måndag (gissningsvis) så får man väll se vad det presterar

Okej, ja man kan ju inte få allt beviljat här i världen...:P Lycka till med 4G och med förhoppning om snabbare surf.^^

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryska språket:

Okej, ja man kan ju inte få allt beviljat här i världen...:P Lycka till med 4G och med förhoppning om snabbare surf.^^

HAha, så säger dom nog ofta i riksdagen ^^

Men lite snabbare ska jag nog få, men 50gb begränsningen "suger" ju dock

Tackar o bockar för lyckoönskningen, lär behövas

God fortsättning

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Kom med en utförlig rapport sedan. Jag har sagt upp mitt 3g och överväger 3:s 4g. Det blir spännande att höra vad du tycker. Allt är ju dock beroende på var man bor och hur nära mast m.m.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Skrivet av bourne94:

HAha, så säger dom nog ofta i riksdagen ^^

Men lite snabbare ska jag nog få, men 50gb begränsningen "suger" ju dock

Tackar o bockar för lyckoönskningen, lär behövas

God fortsättning

Du får dela 50 GB genom 31 så får du bara använda 1,6 GB/dag..:P Minns när en tjejkompis till mig skaffade mobilt bredband (vilket förresten verkar vara ett genomgående tema hos tjejer att man skaffar mobilt bredband "för att det är så billigt") och hennes GB tog ju slut första veckan. Så jag sa till henne att komplettera med ett bredband kontant. Helt sjukt att det ska behöva vara så att man tvingas komplettera.

God fortsättning och god fart!;)

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk
Skrivet av ElWeed:

Kom med en utförlig rapport sedan. Jag har sagt upp mitt 3g och överväger 3:s 4g. Det blir spännande att höra vad du tycker. Allt är ju dock beroende på var man bor och hur nära mast m.m.

Ja tack, håll oss uppdaterade.:D

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk
Skrivet av ElWeed:

Kom med en utförlig rapport sedan. Jag har sagt upp mitt 3g och överväger 3:s 4g. Det blir spännande att höra vad du tycker. Allt är ju dock beroende på var man bor och hur nära mast m.m.

Här är lite information i alla fall. Låter inte bra, men men...

http://www.svd.se/naringsliv/branscher/teknik-och-telekom/mest-missnoje-med-bredband-fran-3_7604652.svd

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElWeed:

Kom med en utförlig rapport sedan. Jag har sagt upp mitt 3g och överväger 3:s 4g. Det blir spännande att höra vad du tycker. Allt är ju dock beroende på var man bor och hur nära mast m.m.

Jag vet inte riktigt vart min mast ligger här lokalt, men jag kan slänga upp ett par print från bredbandskollen (vid olika tider på dygnet) så kan vi väll se hur bra/mindre bra det funkar

Lär väll komma på måndag, gissningsvis

Skrivet av Ryska språket:

Det ser inte bra ut... men får väll se hur det går när mitt kommer fram.

Återkommer när jag har fått hem det

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Bra bourne94...:)

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk
Medlem

Om man inte själv betalar för det så får man ta det som erbjuds 50GB räcker kanske ett par dagar hos mig, max en vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Om man inte själv betalar för det så får man ta det som erbjuds 50GB räcker kanske ett par dagar hos mig, max en vecka.

Hejsan

Joo, absolut är det så... men det kan ju vara värt ett försök

Fick precis hem bredbandet idag, och har kopplat in det
Fick reda på att det visst var "3 bredband premium" som var tecknat, så det blir 80 gb/månad istället

Kastar med en print från bredbandskollen, kan tillägga att jag bort lite ute på landet och med mitt förra 3G bredband (av okänd hastighet från 3) så fick jag runt 3mbit ned och 2 upp som max

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Härligt att det fungerar bra, tips är att gå in på gränssnittet(192.168.1.1 där loggar du in med admin och password) sedan Inställningar > 3G-inställningar > APN-inställningar > Manuell APN > Lägg till > byt apn till "data.tre.se" > Ange som standard

Detta kan ge dig högre hastigheter

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Härligt att det fungerar bra, tips är att gå in på gränssnittet(192.168.1.1 där loggar du in med admin och password) sedan Inställningar > 3G-inställningar > APN-inställningar > Manuell APN > Lägg till > byt apn till "data.tre.se" > Ange som standard

Detta kan ge dig högre hastigheter

Jag ska testa detta, och se om det funkar bättre :

Tack för tipset hur som helst, och återkommer med resultat

EDIT: ser ut som jag får vänta med detta tills man är ensam om routern, tror någon blir sur här hemma om jag stänger anslutningen just nu
EDIT2: ser ut som jag återkommer imorgon, är väldigt trött nu

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Hejsan

Joo, absolut är det så... men det kan ju vara värt ett försök

Fick precis hem bredbandet idag, och har kopplat in det
Fick reda på att det visst var "3 bredband premium" som var tecknat, så det blir 80 gb/månad istället

Kastar med en print från bredbandskollen, kan tillägga att jag bort lite ute på landet och med mitt förra 3G bredband (av okänd hastighet från 3) så fick jag runt 3mbit ned och 2 upp som max

http://i.imgur.com/VpLiA.jpg

Oj då! Jag ligger oftast mellan 15 och 18 mbit ned och runt 2 upp med mitt 3g från 3. Jag har teoretiskt max 32. Jag bor dock i storstad rimligt nära till masten.

Hur sjutton kan ni förbruka så mycket data? Sitter ni och streamar porr hela dagarna eller vad?

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Skrivet av ElWeed:

Oj då! Jag ligger oftast mellan 15 och 18 mbit ned och runt 2 upp med mitt 3g från 3. Jag har teoretiskt max 32. Jag bor dock i storstad rimligt nära till masten.

Hur sjutton kan ni förbruka så mycket data? Sitter ni och streamar porr hela dagarna eller vad?

Netflix drar cirka 2 gig i timmen om man kollar på högsta kvalité. Krävs ju inget geni för att insé att 80 gig är riktigt lite. Ska man sedan streama fullhd-filmer (porr eller inte) så kan man lätt komma upp i 10 gig per timme.

Jag förbrukar cirka 1TB i månaden och oroar mig inte det minsta för att slå i något tak..

bourne94: Skulle jag varit dig hade jag sett till att förbruka så mycket data som möjligt. Se till att alltid köra alla youtube-klipp i 1080p (eller högsta möjligt) osv. Få din mamma att inse att situationen är ohållbar. Fifan... Skulle inte ta mobilt bredband med tång

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElWeed:

Oj då! Jag ligger oftast mellan 15 och 18 mbit ned och runt 2 upp med mitt 3g från 3. Jag har teoretiskt max 32. Jag bor dock i storstad rimligt nära till masten.

Hur sjutton kan ni förbruka så mycket data? Sitter ni och streamar porr hela dagarna eller vad?

Ajfan, sitter folk med 3G och får mycket bättre hastighet... känns orättvist

HD porr är det bästa nämen kollar väll en del på film och surfar en del och lite steam... då blir det en del data

Skrivet av frostfield:

Netflix drar cirka 2 gig i timmen om man kollar på högsta kvalité. Krävs ju inget geni för att insé att 80 gig är riktigt lite. Ska man sedan streama fullhd-filmer (porr eller inte) så kan man lätt komma upp i 10 gig per timme.

Jag förbrukar cirka 1TB i månaden och oroar mig inte det minsta för att slå i något tak..

bourne94: Skulle jag varit dig hade jag sett till att förbruka så mycket data som möjligt. Se till att alltid köra alla youtube-klipp i 1080p (eller högsta möjligt) osv. Få din mamma att inse att situationen är ohållbar. Fifan... Skulle inte ta mobilt bredband med tång

Haha, tack för tipset
HD porr, då lär nog morsan bli lite sur

Men det funkar väll helt okej, men ladda ned stora filer på kortare tid är bara att glömma

offT: routern som man fick med hade 2 ruskigt stora antenner... koppla in dom vid sidan och dom fick stå löst har aldrig sett så stora och lösa antenner innan

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Och hur långt kommer man egentligen på 50 gb/månad (som var maxgräns), sitter med 20gb idag och håller väll igen en hel del saker som tex steam och filmer

All erfarenhet uppskattas

God fortsättning!

Jag har en gräns på 100 GB/månad och det räcker inte ens nästan...Så av denna anledningen rekommenderar jag inte mobilt bredband även om hastigheten och pingen är okej. Stabiliteten har blivit bättre sen när vi skaffade det (snart ett år sen) men räkna med att bli bortkopplad från masten i tid och otid.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjodden:

Jag har en gräns på 100 GB/månad och det räcker inte ens nästan...Så av denna anledningen rekommenderar jag inte mobilt bredband även om hastigheten och pingen är okej. Stabiliteten har blivit bättre sen när vi skaffade det (snart ett år sen) men räkna med att bli bortkopplad från masten i tid och otid.

Jo, jag har levt med 3G ett bra tag, och hasigheten duger till 98% av tiden, men när det blir film och sådant så blir det jobbigt ibland när den kopplar ifrån och sådant.

Men hoppas på att det blir fast, men den chansen ser väll ganska minimal ut

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |