Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Har Internet men Windows 8 egna program kommer inte åt det?

Permalänk
Inaktiv

Har Internet men Windows 8 egna program kommer inte åt det?

Tjena, mitt Windows 8 har blivit lite småknas här har jag märkt. Jag kommer åt Internet, som ni märker, genom skrivbordet. Men när jag sedan ska gå in i Store, intergrerade mejlen, Windows update osv så händer det ingenting. Någon som har varit med om samma sak? Har inte ändrat eller gjort någonting sedan det har fungerat innan.

Finns det för övrigt ingen stor tråd där man kan fråga om Windows 8-relaterade problem?

Permalänk
Skrivet av anon168915:

Tjena, mitt Windows 8 har blivit lite småknas här har jag märkt. Jag kommer åt Internet, som ni märker, genom skrivbordet. Men när jag sedan ska gå in i Store, intergrerade mejlen, Windows update osv så händer det ingenting. Någon som har varit med om samma sak? Har inte ändrat eller gjort någonting sedan det har fungerat innan.

Finns det för övrigt ingen stor tråd där man kan fråga om Windows 8-relaterade problem?

har du loggat in med en Hotmail adress som du sedan verifierar? för de är ett av de första stegen du ska göra för att få "bekräftelse" kan man säga att få gå in där och ladda ner "appar"

Permalänk
Skrivet av anon168915:

Tjena, mitt Windows 8 har blivit lite småknas här har jag märkt. Jag kommer åt Internet, som ni märker, genom skrivbordet. Men när jag sedan ska gå in i Store, intergrerade mejlen, Windows update osv så händer det ingenting. Någon som har varit med om samma sak? Har inte ändrat eller gjort någonting sedan det har fungerat innan.

Finns det för övrigt ingen stor tråd där man kan fråga om Windows 8-relaterade problem?

Jag sitter själv med en nyinstallerad windows 8-maskin som inte riktigt vill som jag vill, Den har anslutning till internet men misslyckas med anslutningar hela tiden. Jag blir snart galen av att trycka F5 för varannan sida samt att Steam vägrar installera med hänvisning till att ingen internetanslutning finns.
Följer tråden med spänning för att se om något som kan lösa mina problem dyker upp...

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Skrivet av Mattsingen:

Jag sitter själv med en nyinstallerad windows 8-maskin som inte riktigt vill som jag vill, Den har anslutning till internet men misslyckas med anslutningar hela tiden. Jag blir snart galen av att trycka F5 för varannan sida samt att Steam vägrar installera med hänvisning till att ingen internetanslutning finns.
Följer tråden med spänning för att se om något som kan lösa mina problem dyker upp...

de är väldigt konstigt, jag sitter på det också, och jag har inte varit med om något sådant fel O.o
Vilket windows 8 använder du dig av?
har du ett nätverkskort eller sitter det i moderkortet?
isåfall, har du uppdaterat dina drivrutiner på nätverket?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av arekusanda:

de är väldigt konstigt, jag sitter på det också, och jag har inte varit med om något sådant fel O.o
Vilket windows 8 använder du dig av?
har du ett nätverkskort eller sitter det i moderkortet?
isåfall, har du uppdaterat dina drivrutiner på nätverket?

Skrivet av Mattsingen:

Jag sitter själv med en nyinstallerad windows 8-maskin som inte riktigt vill som jag vill, Den har anslutning till internet men misslyckas med anslutningar hela tiden. Jag blir snart galen av att trycka F5 för varannan sida samt att Steam vägrar installera med hänvisning till att ingen internetanslutning finns.
Följer tråden med spänning för att se om något som kan lösa mina problem dyker upp...

Skrivet av arekusanda:

har du loggat in med en Hotmail adress som du sedan verifierar? för de är ett av de första stegen du ska göra för att få "bekräftelse" kan man säga att få gå in där och ladda ner "appar"

Jag gjorde en till tråd några dagar efter då jag inte fick några svar här. Men lyckades lösa problemet, och skrev där istället.

Lyckades lösa det hela, var oerhört simpelt egentligen på ett så konstigt problem.

"Jag gick in på Åtgärdscenter/Felsökning/System och säkerhet/Windows update. Under Windows update står "Åtgärda problem som hindrar dig från att uppdatera Windows."

Bang och bom, en felsökning och det blev fixat."

http://www.sweclockers.com/forum/133-windows-8/1178216-hjalp-...

Hoppas det kanske hjälper er/dig som har problem!