Stor säkerhets exploit i nvidia drivis (dags att upgradera till nyaste)

Permalänk
Inaktiv

Stor säkerhets exploit i nvidia drivis (dags att upgradera till nyaste)

Verkar som om sweclockers är upptagna så här kommer en liten varning att ni ska patcha nvidia drivisar då det finns ett akut säkerhets hål i den som gör att man kan få system tillgång och göra vad man än känner för.

Lite kort om hålet:
http://arstechnica.com/security/2013/01/nvidia-gpu-systems-pu...

Ny drivrutin som man ska installera:
http://www.geforce.com/drivers/results/55121

Permalänk

Vilken drivrutin gällde den hära exploiten till? Jag förstod inte riktigt vad de skrev på hemsidan...

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Inaktiv

Som jag förstår det slår det mot alla tidigare men jag är inte hundra på det.

Verkar som om det hela upptäcktes runt jul så folk har nog inte hunnit testa hur långt bakåt problemet sträcker sig.

Problem blir för de som får stora problem med nyaste drivrutiner. För finns det inget val än att använda gamla drivrutiner som är förmodligen utsatta. För hemma användare är det mindre farligt än för företag då det är betydligt enklare att utnyttja på ett företagsnätverk än att gå förbi FW/NAT/gateway/router till någon hemma. Dock går det använda annat (flash, java och liknande) för att hjälpa till och då blir det riktigt otrevligt även för vanliga användare.

PS: detta gäller förutsatt att jag inte missuppfattade något.

Permalänk
Medlem

Så inte bara AMD som inte är perfekta
Bra att de är fixat...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xpanterx:

Så inte bara AMD som inte är perfekta
Bra att de är fixat...

Alla har problem. Det är bara fanboys som tror att ett företag inte kan göra fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Alla har problem. Det är bara fanboys som tror att ett företag inte kan göra fel.

Tru dat!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]