Permalänk
Medlem

CDON.com

Köpte ett grafikkort nyligen från cdon.com, ett Asus hd 7950 DC2 Top, och allt var frid och fröjd.
Förutom att jag tyckte att fläkten (fläktarna) inte var så tysta som jag hade hoppats på, men inget som gjorde jag inte kunde använda det.
Efter ett tag så blev det värre och värre och nu skakar hela kortet samt att ena fläkten "brummar" och allmänt väsnas.
Tog ur kortet och snurrade för hand på fläktarna och när man snurrar på den ena så känner man att hela kortet vibrerar och fläkten låter väldigt skumt.
Så jag skrev till cdon.

Fråga 2013-01-06 20:41
Felbeskrivning: Fläkten vibrerar och väsnas

Hej
Köpte ett grafikkort för ett tag sedan "Ordernummer" och ena fläkten på kortet vibrerar och väsnas något hemskt.
__________________________________________________________________________________________

Fick då som svar:

Svar 2013-01-07 14:15
Hej,

Vänligen återkom med en mer detaljerad felbeskrivning och serienummer så kommer vi att hjälpa er vidare.
___________________________________________________________________________________________

Enda lappen jag hittade var den som sitter bak på grafikkortet (Och som alltid rammlar av) och svarade.

Fråga 2013-01-07 14:42
Tror detta är serienumret "C2CVCM02334" Och jag kan inte ge en så mycket mer detaljerad felbeskrivning än så, tar man ut kortet och snurrar på fläkten med fingret så känner man att hela kortet vibrerar och fläkten låter konstigt som om något ligger emot inne i motorn i fläkten.
Detta gäller den ena fläkten och inte båda.

Det rolig är nu att det är över 24h sedan jag skickade och inte fått något svar, dom garanterar svar inom 24h.
Ok fine, men varför ska det behöva vara så omständigt att få kontakt med dom och vänta flera timmar mellan en fråga?
Och varför ens börja fråga om serienummer?
Skulle lagt ut några hundralappar till och köpt det från Inet, även om det hade börjar spöka så hade garanti ärendet gått så mycket smidigare med Inet!

Vill bara få kortet inskickat och få detta ur världen, jag vill ha ett felfritt grafikkort!

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Via mail brukar sällan vara det snabbaste eller lättaste sättet. Att ringa dom direkt hade nog varit en bättre idé.
Men sen så är cdon.com kända för att ha världens sämsta kund service vad jag har hört.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Svar från cdon.

Svar 2013-01-08 15:04
Hej,
Vi har nu skickat en reklamationsansökan till vår leverantör.
Vi återkommer så fort vi har fått svar på ansökan.

Hoppas detta innebär att jag får ett nytt kort och inte pengarna tillbaks.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Svar från cdon.

Svar 2013-01-08 15:04
Hej,
Vi har nu skickat en reklamationsansökan till vår leverantör.
Vi återkommer så fort vi har fått svar på ansökan.

Hoppas detta innebär att jag får ett nytt kort och inte pengarna tillbaks.

I mitt fall innebar det att de ville ge pengarna tillbaks vid godkännande av felet, jag sa dock att jag inte ville häva köpet och de skickade ett nytt kort för samma pris som innan på faktura till mig.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Tack Triffid, nu blev jag genast mycket lugnare!

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Via mail brukar sällan vara det snabbaste eller lättaste sättet. Att ringa dom direkt hade nog varit en bättre idé.
Men sen så är cdon.com kända för att ha världens sämsta kund service vad jag har hört.

Sist jag kollade gick det inte att ringa CDON.com. De har bara mailsupport vad jag vet (inte ens live chat).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Detta är varför man inte ska försöka slänga skit innan man ens fått svar...
Faktiskt ovanligt snabbt agerande hoppas det löser sig snabbt för dig.