Permalänk

VPN till spel

Hejsan. jag har börjat spela en del spel på Virtual private network dvs VPN. då vissa av mina vänner har laddat ner sina spel och man då inte kan köra online vanligt. Vi har ett tag kört på Hamachi men eftersom man bara kan vara 5 spelare i en server om man inte har betalt så måste vi nu uppgradera, då vi börjar bli fler.
Standarden för den nya VPN klienten är enkel: gratis och minst 8 spelare ska kunna delta. Det bör även vara simpelt att ansluta till och även skapa om det är möjligt.
Någon som har någon idé? Har redan provat med några och den bästa vi hittade var Tunngle men det strulade för en del av andvändarna och vi fick avbryta.
Så några förslag skulle göra mig och några till rätt så glada.
Tack på förhand

Permalänk

Är det den när man ska göra flera nätverk och ha en spelare "Host"? för jag vill helst att alla ska vara i en

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Diskussioner kring hur man kringgår kopieringsskydd diskuteras inte på SweClockers forum.

§ 7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Visa signatur

Meow