AMD Phenom 1055T överklockning, piper under stresstest

Permalänk

AMD Phenom 1055T överklockning, piper under stresstest

Hej!

Jag och min kompis försökte överklocka hans dator vars specs är: AMD phenom 1055T, Corsair TX 650 Corsair H50, och ett moderkort jag tyvärr inte har koll på men det är ett micro-atx som kostade runt tusen lappen så det kan inte vara så dåligt. I alla fall så drog vi upp den till 3640 Mhz med en multiple på 14, en busshastighet på 260 MHz och Vcore på 1,45V. Sen reglerade vi ram-minnet så det inte gick för snabbt och samma med nordbryggan. När vi sedan körde ett stress test i OCCT så började datorn att "pipa" eller snarare surra, har hört ljudet förut när jag har startat min laptop och bra fått en svart skärm. Är ganska säker på att det är någon slags chassihögtalare. I alla fall hände detta flera gånger efter exakt 2 minuter på stresstestet och när processorn gick upp i 53 grader. Detta bör ju inte vara något problem så kan det vara nätagget som inte pallar, dock ska det ju räcka gott och väl med 650W så det skulle vara om det var defekt och överhettade eller något. Pipet eller surret låter först kort två gånger för att sedan låta kontant i alla fall 8 sekunder och sedan slutar på en gång när vi avslutar stresstestet.

Tack på förhand.

Visa signatur

Dator: CPU; Intel 2500K 4,2GHz Mobo; ASRock Z77 PRO4-M Intel Z77 GPU; Gigabyte GTX 650Ti OC 1GB PSU; Antec HCG 520-EC 520W RAM; Corsair Venegance Low Profile 2 x 4GB DDR3 1600MHz HDD; Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB Chassi; Fractal Design Arc Mini
Ljud: Ljudkort; Asus Xonar STX Hörlurar; Sennheiser HD 650, Sennheiser PC 161
Foto Kamer; Panasonic GF3 Objektiv; 14mm 2,5, 12-50mm 3,5-6,5, 45mm 1,8

Permalänk

det brukar löna sig att ha en tydlig fråga som synns och vad man frågar efter.

det ser ut som en rapport, och om man orkar läsa till slutet så kan svarer bli: jahaa