Flytta skrivbordet till annan disk?

Permalänk

Flytta skrivbordet till annan disk?

Tja!
Idag slog det mig, är det möjligt att flytta skrivborden/desktop till en annan disk? Har lite brist med plats på min SSD och tänkte på olika lösningar. Dock ger detta för lite och var allmänt något som jag bara vill veta. Så, går det att ha det på en annan disk än C:?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Japp, gå in på din användare C:\Users\dinanvändare

Sen kan högerklicka på Desktop > egenskaper > plats > Så kan du välja någon av dina andra diskar.

Har inte gjort det med desktop men har gjort det med mina bibliotek.

Visa signatur

i5 3570k 4,5Ghz, ASUS GeForce GTX 670 1200Mhz
Projekt M4INSTR3AM

Söker du en bra TS3 server? Besök då tråden: Chippi.se TS3 [Online 24/7]
Privata kanaler kan fixas i PM eller på TS.

Permalänk

Nice!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Och så kan du göra växlingsfilen lite mindre också, det kan spara många GB beronde på hur mycket RAM du sitter med. 1GB+ är mer än tillräckligt som växlingsfil.

Permalänk

hibernation filen är en riktig utrymmes tjuv och använder du inte av den funktionen i windows kan du lika gärna ta bort den

öppna commando prompten som administratör och skiv in "powercfg.exe /hibernate off"