Youtube är långsamt?

Permalänk

Någon annan som inte kan göra en sökning i Youtube? När jag börjar skriva in en sökterm så fryser hela sidan.

EDIT: Det verkar var ett problem releterat till IE11 och Adobe Flash Player. Hoppas de fixar det snart.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

100/10 BBB och kan inte ens kolla på 480 :/
Sitter nu och kollar genom TOR, klar iaf. 480...

Permalänk
Medlem

Har nu testat Youtube Center - ingen skillnad. Har också testat att blockera YT cache-servrar, gör ingen skillnad. Ruuuuskigt irriterande!

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

"Wall of text"

Har du testat att gå via proxy också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Någon annan som inte kan göra en sökning i Youtube? När jag börjar skriva in en sökterm så fryser hela sidan.

EDIT: Det verkar var ett problem releterat till IE11 och Adobe Flash Player. Hoppas de fixar det snart.

Tips: Passa på att testa en annan webbläsare nu när du har "chansen"

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

NEDIT: Det verkar var ett problem releterat till IE11 och Adobe Flash Player. Hoppas de fixar det snart.

Det är alltid flash när saker kraschar/inte fungerar i Youtube. Om du råkar ut för att din browser plötsligt gör av med flera gigabyte RAM är det också flash. Så fantastiskt buggigt. Prova att avinstallera flash, kör CCleaner, och ominstallera flash.

Till er andra som har problem med hastigheten på Youtube (särskilt om ni också har så att 1080p videos inte buffrar alls)... Har vi allihop Bredbandsbolaget?

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

BBB 100/10, youtube har varit totalt värdelöst för mig ett tag nu, funkar ok men fortfarande långt ifrån som det brukar på kvällar/nätter. Har inga problem i övrigt med andra siter, spela eller streaming typ netflix twitch osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boysetsfire:

BBB 100/10, youtube har varit totalt värdelöst för mig ett tag nu, funkar ok men fortfarande långt ifrån som det brukar på kvällar/nätter. Har inga problem i övrigt med andra siter, spela eller streaming typ netflix twitch osv.

Också haft problem ett par veckor. VDSL 60 från BBB.
Men efter "krashen" igår så verkar det fungera bättre.

Permalänk
Medlem

Glocalnet sitter jag på och har också problem med youtube. Den buffrar upp till 15% sen stannar den, hackar mitt i och liknande. Igår hade jag ännu mer problem, vissa klipp starta ju inte ens.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk

Till er andra som har problem med hastigheten på Youtube (särskilt om ni också har så att 1080p videos inte buffrar alls)... Har vi allihop Bredbandsbolaget?

Och idag funkar 1080p normalt! Vet inte om Youtube fixat nåt eller om det var nån från Bredbandsbolaget som läste denna tråd och fixade problemet - vem det än var, tack!

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Och idag funkar 1080p normalt! Vet inte om Youtube fixat nåt eller om det var nån från Bredbandsbolaget som läste denna tråd och fixade problemet - vem det än var, tack!

Härligt, ska testa hemma.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hm, funkar bättre säger ni? I say no!
Funkar fortfarande kasst för mig (BBB).

EDIT: Hm, verkar funka lite bättre om man inte kör inbäddat dock, dvs. direkt på YT's hemsida.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Funkar utmärkt för mig med 100/100 Bahnhof. Dock har jag BBB 24 hos min andra vårdnadshavare. Får ut ca 10/1 Mbps, 1080p filmer buffrar lite någon gång ibland men det beror nog på den långsamma hastigheten.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Glocalnet sitter jag på och har också problem med youtube. Den buffrar upp till 15% sen stannar den, hackar mitt i och liknande. Igår hade jag ännu mer problem, vissa klipp starta ju inte ens.

Uff, sitter på samma problem. Har däremot ISP:n Canal Digital, i Norge. (100/10 Mbit)

Visa signatur

Intel i9 9900K - Noctua NH-D15 - Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS ELITE - 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz - Gainward GeForce RTX 3070 - Fractal Design Define R6 - Crucial 1 TB SSD - Samsung SSD Pro Basic 840 256GB

Permalänk
Medlem

Att söka med piltangenterna fungerar extremt dåligt och hd+ filmer är choppy för mig fast jag har en fyrkärnig WTF!

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Medlem

Har BBB 12-24mb/s Adsl inte haft problem innan med att kolla på 780p filmer... nu när jag skulle kolla ikväll så startar vissa filmer inte ens på 480 och dom hackar.. laddar i typ 20-30 sekunder sen spelar den upp 10-15 sekunder sen laddar den igen =p

Finns det nått att göra?

Testade avinstallera flashplayer.. ingen skillnad

Permalänk
Medlem

Har problem med 480p och uppåt efter senaste flashuppdateringen, försökte installera en tidigare version men funkar inte heller. Va fan?
Har funkat klockrent innan och har lätt kunnat stream alla sorters videos, till och med de som kommit med 4k upplösning. Nån som vet vad felet kan vara?

Permalänk
Medlem

Youtube är väldigt varierande hos mig. igår funkade det inte alls trots att jag använde Smartvideo och Hola. Förut funkade såna program bra. Jag försöker även ladda ner videon med download helper, men trots att videon är 1080p då går det bara ladda ner den i 720p och det tar evigheter att ta ner den, ca 30 minuter för några få minuter

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Verkar som att youtube servrarna binner på kvällstid. Fungerar bra innan kl 18 och efter kl 22. Då kan jag köra 1080p utan problem. Vid 19-20 tiden varje kväll den här veckan har jag inte enns kunnat buffra i 240p.
Att blockera IP adresser fungerade för någon månad sen, men inte längre.

Netflix och HBO fungerar felfritt så det är svårt att skylla på Bredbandsbolaget.

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Medlem

Det är alltid flash när saker kraschar/inte fungerar i Youtube. Om du råkar ut för att din browser plötsligt gör av med flera gigabyte RAM är det också flash. Så fantastiskt buggigt. Prova att avinstallera flash, kör CCleaner, och ominstallera flash.

Har aldrig haft problem med youtube förut, men för någon månad sen började det fungera horribelt dåligt, det buffrar verkligen sönder, går inte att kolla på något alls. Sitter med BBB 100/100 fiber.

Permalänk
Medlem

Har BBB VDSL 40/10 å här har youtube vart segt i en månad och är det fortfarande!
Spelar ingen roll om de är hd eller inte!
Men via ex. proxfree så streemas allt utan problem!

Permalänk
Medlem

De senaste dagarna har YT varit mer eller mindre oanvändbart för mig. Tar typ 10 min att buffra 1 min film.
BBB 100/10.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gh0sTy^:

Har BBB 12-24mb/s Adsl inte haft problem innan med att kolla på 780p filmer... nu när jag skulle kolla ikväll så startar vissa filmer inte ens på 480 och dom hackar.. laddar i typ 20-30 sekunder sen spelar den upp 10-15 sekunder sen laddar den igen =p

Finns det nått att göra?

Testade avinstallera flashplayer.. ingen skillnad

Är oftast problem för mig mellan typ 20:30-22:00 sen brukar jag kunna köra 1080 utan problem =p

Permalänk

Var i kontakt med BBB igår och efter lite efterforskande så routras deras Youtube trafik via en server i Amsterdam.
Fick till svar att det inte var deras problem, utan att jag skulle själv ta kontakt med Youtube.
Jo tjena, jag ska kontakta Youtube för att lösa ett kommunikationsfel.
Är inte det internetleverantörens ansvar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumpy_SWE:

Var i kontakt med BBB igår och efter lite efterforskande så routras deras Youtube trafik via en server i Amsterdam.
Fick till svar att det inte var deras problem, utan att jag skulle själv ta kontakt med Youtube.
Jo tjena, jag ska kontakta Youtube för att lösa ett kommunikationsfel.
Är inte det internetleverantörens ansvar...

Varför skulle det vara det? Du köper en uppkoppling till nätet, inte tjänsten Youtube - den tillhandahåller Google.

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Skrivet av moron:

Varför skulle det vara det? Du köper en uppkoppling till nätet, inte tjänsten Youtube - den tillhandahåller Google.

Felet gäller ej folk som har tex: Telia, Bahnhof etc, enbart BBB.
Visst jag köper en uppkoppling till nätet, men när enbart användare av Bredbandsbolaget har problem... läs mellan raderna.
Dock verkar problemet vara tillfälligt löst, jag går nu på "telenor-arn2" servern.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är riktigt samma frågeställning som tråden körde med i början, men prova ändå istället för att göra en ny tråd.
Idag när jag skulle kolla lite på YouTube (i Chrome) så hackar alla videos jag testar att försöka spela upp. Det går dock finfint i Firefox. Jag har provat att inaktivera olika flash-plugin som jag ser på plugin-sidan och försöka tvinga den att köra i HTML5 istället, men det hjälper inte. Det verkar som den buffrar in utan problem i och med att det går att spela i andra webbläsare. Någon som har någon idé på vad man kan prova?

EDIT: Verkar bara lagga på 720p och högre.

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Nu har Youtube börjat krångla för mig igen, det buffrar inte som det ska. Har Telia 8/1 ADSL.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk

Youtube har alltid fungerat för mig med Ljusnet 8/1 Mbit i alla kvaliteter, förutom 4k då inte linan klarar det
Men däremot Telia hade jag massa strul med innan jul dock (samma hastighet).

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Entusiast