Windows 8 = Segt och buggigt?

Permalänk
Medlem

Windows 8 = Segt och buggigt?

Jag har använt Windows 8 Pro i några dagar nu och installerat de program som jag använder mest. Tycker väl att det fungerar ganska bra men man saknar ju startmenyn lite granna. Men jag har lovat mig själv att ge startskärmen en chans.

Det största problemet jag känner är alla buggar och att operativet är segt. Chrome står och läser in första hemsidan vid uppstart i flera sekunder, ibland när man jobbar i photoshop blir hela arbetsytan svart, uppdateringar som inte syns i windows uppdate fast det indikerar att det finns. Och det fortsätter med seghet och fönster som låser sig en tid när man ska stänga eller göra inställningar.

Nu undrar jag om någon annan upplever samma saker i Windows 8 som mig?

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel i7-2600K | Corsair Vengance LP 8 GB | XFX HD6850 1 GB | Blackmagic Decklink 4K Extreme | Blackmagic Decklink Mini Recorder | Samsung 850 Pro 256 GB | Corsair Force GT 120 GB | WD Green 2 TB | WD Black 1 TB | Samsung F3 1 TB | Asus USB-N53 | Corsair HX650 | Fractal Design R3 | 2X Samsung DVD±RW 22X | WD My Book 3 TB | WD My Passport Ultra 2 TB

Permalänk

Kan inte säga att jag gör det tyvärr, är imponerad över flytet i windows 8 och tycker nya startmenyn är riktigt nice. Däremot så kanske det är någon drivrutin som spökar för dig eller något sådant?

Problemet med windows update har jag också stött på. har inte visat sig vara något direkt problem men helt klart en sak som måste fixas.

Permalänk
Medlem

Jag har letat runt efter drivrutiner men det är svårt att hitta drivrutiner till alla saker i Windows 8. Då har jag använt de senaste till Windows 7 istället. Men det är klart att jag funderar på om det är någon drivrutin som spökar hos mig. Frågan är bara vilken

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel i7-2600K | Corsair Vengance LP 8 GB | XFX HD6850 1 GB | Blackmagic Decklink 4K Extreme | Blackmagic Decklink Mini Recorder | Samsung 850 Pro 256 GB | Corsair Force GT 120 GB | WD Green 2 TB | WD Black 1 TB | Samsung F3 1 TB | Asus USB-N53 | Corsair HX650 | Fractal Design R3 | 2X Samsung DVD±RW 22X | WD My Book 3 TB | WD My Passport Ultra 2 TB

Permalänk
Medlem

Nu har jag hittat felet som ger svarta rutor hos mig i Photoshop. Det har inte helt förvånande att göra med grafikkortet.

Jag ändrade då grafikinställningen i photoshop:
Preferences -> Performance -> GPU settings -> Advanced Settings
Där ändrade jag från "normal mode" till "basic mode".

Open GL Drawing, Vertical Sync och Anti-alias Guides and Paths är alla ibockade.

Med den ändringen fungerar det som det ska. Jag har senaste drivrutiner till mitt grafikkort.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel i7-2600K | Corsair Vengance LP 8 GB | XFX HD6850 1 GB | Blackmagic Decklink 4K Extreme | Blackmagic Decklink Mini Recorder | Samsung 850 Pro 256 GB | Corsair Force GT 120 GB | WD Green 2 TB | WD Black 1 TB | Samsung F3 1 TB | Asus USB-N53 | Corsair HX650 | Fractal Design R3 | 2X Samsung DVD±RW 22X | WD My Book 3 TB | WD My Passport Ultra 2 TB