WoW "recruit a friend"

Permalänk

WoW "recruit a friend"

Hej! Jag och en kompis köpte nyss alla WoW från vanilla till pandaria. Vi har också en annan kompis som redan har spelen. Han vill skicka recruit till oss för att alla ska få grejer.

Nu till det krångliga. I hans recruit så vill battlenet att vi ska installera trial versionen, men vi har ju alla riktiga WoW på skiva. Och om vi bara lägger in koderna så misstänker vi att hans recruit inte kommer med, och att vi blir inte grejer. Så vi vill få in våra riktiga spel i hans recruit på något sätt. Är det bara att lägga in spelkoderna som vanligt i battlenet och sedan så får vi grejerna ändå utan att installera trial? Eller hur är det?

Tacksam för svar / gabbe the 222

Visa signatur

Bärbar: Lenovo ThinkPad Edge 530 | Intel core i7 Ivy Bridge 3612QM 2.1 GHz | Nvidia Geforce GT630M 2048 MB
Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Radeon HD 7950 3072 MB | Intel Core i5 3570 K 3,4 GHz | Corsair Vengeance 1600 MHz 16 GB | Fractal Design Integra 750 W | Seagate Barracuda 2 TB | Intel 330 Series 120 GB | MSI Z77A-G41 ATX.

Permalänk

grejen är att om du redan har spelet så funkar det inte, för recruit a friend är som det låter, du rekryterar en vän, alltså nån som inte har spelet.. Tror inte det går att gå förbi det

Visa signatur

Ryzen 5600X @4.65GHz, Noctua NH-U14S, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, MSI MAG B550 TOMAHAWK, MSI 1080 Gaming X 8GB

Permalänk
Avstängd

Han rekryterar dig.
DU skapar sedan ett konto via länken han skickar.
Sedan när du fått din trial och har ditt konto länkat med hans så köper du wow och lägger på dom på ditt trial account.

Har du redan aktiverat kontot utan att göra reqruit a friend så får man ta och säga tyvärr.. Ni kan isf alltid testa prata med blizzard via ticket om det går att lösa.

Permalänk

Okej, jag aktiverade trial och la sedan på alla spel på det, men det fungerade ändå inte. Min kompis säger att det var för att jag aldrig hämtade spelet och att jag behövde det och sedan lägga in spelen efter det.

Visa signatur

Bärbar: Lenovo ThinkPad Edge 530 | Intel core i7 Ivy Bridge 3612QM 2.1 GHz | Nvidia Geforce GT630M 2048 MB
Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Radeon HD 7950 3072 MB | Intel Core i5 3570 K 3,4 GHz | Corsair Vengeance 1600 MHz 16 GB | Fractal Design Integra 750 W | Seagate Barracuda 2 TB | Intel 330 Series 120 GB | MSI Z77A-G41 ATX.

Permalänk

Det du måste göra är att inte klicka på länken utan du ska ta den andra länken som du måste kopiera och sedan gå vidare genom den. Har du redan aktiverat spelen så är det bara att ringa till Blizzards support :).

Permalänk

Okej, för jag la in spelen via mitt "starter edition" account. Vilket jag trodde räckte eftersom att jag gick igenom det som han hade skickat istället för att göra ett nytt account och lägga in det. Men tydligen inte.

Visa signatur

Bärbar: Lenovo ThinkPad Edge 530 | Intel core i7 Ivy Bridge 3612QM 2.1 GHz | Nvidia Geforce GT630M 2048 MB
Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Radeon HD 7950 3072 MB | Intel Core i5 3570 K 3,4 GHz | Corsair Vengeance 1600 MHz 16 GB | Fractal Design Integra 750 W | Seagate Barracuda 2 TB | Intel 330 Series 120 GB | MSI Z77A-G41 ATX.