Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Köpråd sökes: Nya in-ear hörlurar, motsvarande D-Jays

Permalänk
Medlem

Köpråd sökes: Nya in-ear hörlurar, motsvarande D-Jays

Nu var det återigen dags att leta hörlurar, en av lurarna i mina D-jays in-ear hörlurar har lagt av och modellen har även utgått från Jays sortiment. Letar alltså efter en motsvarighet till dessa hörlurar.

Har lärt mig uppskatta ett mer "rent" ljud i och med köpet då basen inte kan beskrivas som den kraftigaste, dock är ett klart ljud väldigt viktigt.

Undrar om någon testat D-jays och även funnit en motsvarighet? Håller mig helst inom 800-1300 kronors prisklassen.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att det finns bättre lurar där ute än D- Jays... För att ta några exempel shure se215, hifimans nya re400 så fall får du köpa dom i USA dock grym lur enligt alla tester och dom själva, vsonic gr07/gr06.
Jag skulle nog själv satsat på ett par re400 de är på ett resonabelt pris och hifiman är ett mycket bra märke. Det säger ganska mycket att de har slopat alla sina andra iems för att endast köra på dessa och re 600 som de lanserade under cebit 2013, så deras otroligt populära re262 går nu inte längre att köpa. Dock så måste dessa köpas från usa vilket kanske får dig att tveka. I sverige så skulle jag ha satsat på shure se215 för att dess komfort är så mycket bättre än många andras.

Permalänk
Medlem

Själv har ett par Denon 560, som visserligen är med mikrofon (finns en modell utan med) men jag tycker ljudet är neutralt och bra. Möjligtvis att de är lite åt det bastunga hållet.
Rekommenderad starkt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, har kollat runt lite och bestämde mig för att köpa ett par Yamaha EPH-100! Verkar som de passar.