Backup till extern hdd?

Permalänk
Medlem

Backup till extern hdd?

Tjena, är på jakt efter en användarvänlig lösning för att skapa backup till extern hdd som funkar i windows 8.
Tanken är att när nya filer läggs till i utvalda mappar, säkerhetskopieras dessa även till en extern hdd.
Några tips? (Helst gratisprogram)

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Cobian Backup 11. Gratis och kan göra det mesta. Du kan schemalägga det att köra lite hur du vill.

Permalänk

Jag har prövat olika program, ett vanligt problem med många program har varit att usb-disken kan få olika enhetsbeteckning beroende på vad annat man har inkopplat. Nu kör jag med Create Synchronicity där man kan ange namnet på disken istället för enhetsbokstav.

Det är ett gratisprogram. Största nackdelen med det är schemaläggning som är lite klumpig ifall man inte har disken ikopplad hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAiKoU:

Tjena, är på jakt efter en användarvänlig lösning för att skapa backup till extern hdd som funkar i windows 8.
Tanken är att när nya filer läggs till i utvalda mappar, säkerhetskopieras dessa även till en extern hdd.
Några tips? (Helst gratisprogram)

Använd Windows inbyggda eller om det inte är så många kan du använda SkyDrive.
Jag har visserligen Windows 7 men kör ett liknande koncept som du efterfrågar fast till ett SD-kort på 16 GB i stället. Nackdelen är att säkerhetskopieringen är schemalagd. Vad man egentligen vill ha är autonom säkerhetskopiering som utnyttjar VSS och journalföringen så att man får backup på det som förändras på block-nivå och när det förändras, i stället för hela filen och på givna tider - men sådana program finns vad jag vet inte som gratisalternativ ännu.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net