Denna dremel och graverings produkt något att ha?

Permalänk

Denna dremel och graverings produkt något att ha?

Tjenare har suttit och letat efter en bra dremel som man kan skära i (åt modifikation hållet), Men har blivit mycket intresserad av att gravera och hittade detta "paket" så är detta något man ska införskaffa sig eller låta bli att köpa?

http://www.conrad.se/MULTIVERKTYG-DREMEL-3000JD---25-DELAR.htm?websale7=conrad-swe&pi=817681&Ctx={ver/7/ver}{st/3ec/st}{cmd/0/cmd}{m/websale/m}{s/conrad-swe/s}{l/01-aa/l}{sf/%3Cs1%3EMULTIVERKTYG%20DREMEL%203000JD%20-%2025-DELAR%3C/s1%3E/sf}{p1/aff445dddf96a549c0a2d8e70e57d1f9/p1}{md5/4bdf4414444bf1ca4988b9e141ea0678/md5}

Har en rabattkod på 60kr (YEAH \M/ )

Sedan så undrar jag också när man sak gravera på plåt hur "målar" man dit "sketchen"?

Tack så hemskt mycket och jag får önska er en trevlig helg

Med vänlig hälsning, Julius

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SaP:

Tjenare har suttit och letat efter en bra dremel som man kan skära i (åt modifikation hållet), Men har blivit mycket intresserad av att gravera och hittade detta "paket" så är detta något man ska införskaffa sig eller låta bli att köpa?

http://www.conrad.se/MULTIVERKTYG-DREMEL-3000JD---25-DELAR.htm?websale7=conrad-swe&pi=817681&Ctx={ver/7/ver}{st/3ec/st}{cmd/0/cmd}{m/websale/m}{s/conrad-swe/s}{l/01-aa/l}{sf/%3Cs1%3EMULTIVERKTYG%20DREMEL%203000JD%20-%2025-DELAR%3C/s1%3E/sf}{p1/aff445dddf96a549c0a2d8e70e57d1f9/p1}{md5/4bdf4414444bf1ca4988b9e141ea0678/md5}

Har en rabattkod på 60kr (YEAH \M/ )

Sedan så undrar jag också när man sak gravera på plåt hur "målar" man dit "sketchen"?

Tack så hemskt mycket och jag får önska er en trevlig helg

Med vänlig hälsning, Julius

http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Tack, men har redan läst den ett antal gånger men hittar inte hur man ska göra med plåten :/

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SaP:

Tack, men har redan läst den ett antal gånger men hittar inte hur man ska göra med plåten :/

Aha. Tyvärr graverar jag inte själv men det fanns en liknande fråga i denna tråden: http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

En Dremel är givet köp om man skall modifiera mycket.

Karbonpapper kan man ju använda för att föra över det du vill gravera.

Permalänk
Skrivet av Kent:

Aha. Tyvärr graverar jag inte själv men det fanns en liknande fråga i denna tråden: http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Skrivet av Piigelajn:

En Dremel är givet köp om man skall modifiera mycket.

Karbonpapper kan man ju använda för att föra över det du vill gravera.

Tack, Så här kom jag fram till att göra

Lägg ett karbonpapper mellan metallen och skissen och fyll i strecken på skissen med blyert eller kulspets. Dock så syns inte blått så bra på svart så om man tar en röd blyerts blir det rött på andra sidan?

Men vad tycker ni om dremeln?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Bra köp

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ska du gravera så finns det smidigare grejer, denna har en tendens att bli jobbig att använda då de är överdrivet kraftiga. högt varv och stor slintfaktor för småsaker och låter som fanken så det hjälper inte arbetsron direkt heller.

att skära ut större grejer i tjockare datorplåt blir också rätt dyrt då du kommer äta genom skivor som ost, men för hörn mm är den bra. en större vinkelslip eller liknande är närmast ett måste som komplement.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av MCRJ:
Skrivet av AndreaX:

ska du gravera så finns det smidigare grejer, denna har en tendens att bli jobbig att använda då de är överdrivet kraftiga. högt varv och stor slintfaktor för småsaker och låter som fanken så det hjälper inte arbetsron direkt heller.

att skära ut större grejer i tjockare datorplåt blir också rätt dyrt då du kommer äta genom skivor som ost, men för hörn mm är den bra. en större vinkelslip eller liknande är närmast ett måste som komplement.

Har du tips på någon annan dremel? För wolwerine tipsa oss om denna?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

Har du tips på någon annan dremel? För wolwerine tipsa oss om denna?

inget fel på den som rekommenderades. frågan är bara hur du ska modda eller gravera mest. de har en smidigare Dremel gravyrpenna på samma sida om det är huvudgrejen. går fint att gravera med den större med, men som sagt det kan vara jobbigare om det är mycket som ska göras, eller med många finare detaljer.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av AndreaX:

inget fel på den som rekommenderades. frågan är bara hur du ska modda eller gravera mest. de har en smidigare Dremel gravyrpenna på samma sida om det är huvudgrejen. går fint att gravera med den större med, men som sagt det kan vara jobbigare om det är mycket som ska göras, eller med många finare detaljer.

Ja men gravyr pennan som man får med är ju inte så stor?, men skicka länken på andra sidan så blir jag nöjd

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av AndreaX:

inget fel på den som rekommenderades. frågan är bara hur du ska modda eller gravera mest. de har en smidigare Dremel gravyrpenna på samma sida om det är huvudgrejen. går fint att gravera med den större med, men som sagt det kan vara jobbigare om det är mycket som ska göras, eller med många finare detaljer.

är de denna du menar? http://www.conrad.se/MULTIVERKTYG-DREMEL-4000JA---45-DELAR.ht...

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Permalänk

Den vekar ju otroligt klumpig?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

nope.

japp.

Skrivet av SaP:

Den vekar ju otroligt klumpig?

inte jämfört med vad multiverktyget är, distansbiten det har hjälper visserligen motverka viktfrågan men stelheten "kardanen" lägger på kan vara desto jobbigare för finlir åas.

som sagt, helt en fråga om prioriteringar.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av AndreaX:

nope.

japp.

inte jämfört med vad multiverktyget är, distansbiten det har hjälper visserligen motverka viktfrågan men stelheten "kardanen" lägger på kan vara desto jobbigare för finlir åas.

som sagt, helt en fråga om prioriteringar.

Då är det upp till mig, Ja då får jag tacka för hjälpen

Visa signatur

Nils-Julius