Permalänk
Medlem

Irriterad som få!!!

Sitter och försöker streama film mellan dator och surfplatta med hjälp av VLC. behöver dock göra lite ändringar i en vlc fil (enligt guiden). öppnar filen i anteckningar, gör ändringarna och sparar sedan. när jag försöker spara kommer det upp en ruta där det står att jag måste vara administratör. Då börjar man fundera... jag har instalerat windows på min egen dator, enligt användarinställningar är jag admin. Så varför i hela H**v**e kräver den det! jag är väl så mycket admin som det kan bli? eller behöver man fråga högre makter för att få ett godkännande? Vore väldigt tacksam för hjälp då jag är grymt trött på windows alla "säkerhets funktioner"!!! det är väll för F** min dator!

Permalänk
Medlem

haha va efterbliven jag känner mig nu...
Det fungerade, tack för snabbt svar!

Permalänk
Medlem

Högerklicka på det program som du gör ändringarna i och välj kör som administratör när du startar det.

Att du har ett admin konto betyder inte att du har oinskränkta rättigheter över filer eller där dom ska sparas osv.
Du har full rättighet över ditt egna konto endast kan man säga, inte över OS i övrigt
Finns andra som system, trusted installer osv som är ägare över olika saker som du inte utan åtgärder har rättighet över att utföra ändringar på

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag uppmanar till fler vredesutbrott, då jag är en expert på dem jag själv. Du får gärna ta med dig Origin/Crossfire nästa gång (Y)