Konstanta fel i Windows 7, ständiga blåskärmar, problem med update etc.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Konstanta fel i Windows 7, ständiga blåskärmar, problem med update etc.

Hej!

Som rubriken antyder har Windows börjat ballar ur totalt för mig. Problemen startade kanske 1-2 veckor sedan. Till en början var det mest firefox som betedde sig konstigt och crashade hela tiden. Försökte då med chrome men den ville inte ens installera. Efter detta började jag få en massa BSOD's som refererar till olika processer. Detta lyckades jag inte lösa så jag tänkte installera om windows. Sagt och gjort, vid installationsfasen "update" craschar datorn genom BSOD.

Trots detta får jag igång datorn och kommer in i windows, bestämer mig för att chansa och börjar installera drivrutiner, det går bra. Sedan kör jag windows update som bara ger mig felmeddelande "C80003FA", Firefox craschar mer än någonsin, och får en massa fel då jag ska installera nya program.

Än så länge har jag inte fått BSOD igen, men det är väl bara en tidsfråga.

Så vad bör jag göra och vad kan problemet bestå i?

Specs:

intel i5 2500K
Gigabyte p67A-D3-B3
intel 320 120GB
Samsung spinpoint 500GB
8 GB RAM (kommer ej ihåg fabrikör)
Nvidia GTX 570

Tackar på förhand för all hjälp jag kan få

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Okt 2002

Bluescreen brukar ju bero på minnesfel eller diskfel, installera om windows och se om problemen kvarstår!

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

Vad kör du för clock och volt?

Extremister hugger alltid på dåligt bete. Man ska värna om sina nära och kära. Det är bara demoner som föraktar sina meningsmotståndare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

@Brallor. Jag har precis installerat om windows som det står i beskrivningen, får fortfarande problemen.

@fxfighter. Stock

Kan tillägga att jag körde ett disktest och det gav fina resultat men ska kolla minnena

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av LessGifted:

Kan tillägga att jag körde ett disktest och det gav fina resultat men ska kolla minnena

Sätter min hatt på minnesstickorna, kolla dem och återkom

Citera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Exigo:

Sätter min hatt på minnesstickorna, kolla dem och återkom

Tack och bock! Helt rätt. nu funkar allt fint verkar det som.

Hur kom du fram till att det var minnesstickorna? plz educate

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av LessGifted:

programmen arbetar ju med just ramminnena och tappar dem instruktioner aka går instabilt eller är trasiga så krashar program :3

Intel I5 2500 max turbo inställt så 3.9 ghz på 4 cores o 4.1 på 1. blandat 16 gb @ 1333 mhz moderkort P8z77-V-LX, gtx 780 msi gaming och nätagg plexgear 600w SSD: 60 gb intel 330

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av LessGifted:

Skrivet av mini-z1994:

programmen arbetar ju med just ramminnena och tappar dem instruktioner aka går instabilt eller är trasiga så krashar program :3

Precis.
Datorn spar information i minnet, är de trasiga så försvinner några 1or eller 0or och då kraschar det.

Citera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Jo, det är klart!

Tack för hjälpen