Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Hjälp med G35

Tjena SweC.
Har ett par logitech g35 som jag tycker är riktigt bra gjorda men efter 1 timme eller så så blir dom så varma jag inte kan ha dom på mig längre så jag undrar finns det något sätt att göra så dom inte blior så varma typ ventilera dom eller så medans man har dom på sig+finns det något sätt att göra dom lättare så man knappt kännar att man har dom på sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av saides10:

Tjena SweC.
Har ett par logitech g35 som jag tycker är riktigt bra gjorda men efter 1 timme eller så så blir dom så varma jag inte kan ha dom på mig längre så jag undrar finns det något sätt att göra så dom inte blior så varma typ ventilera dom eller så medans man har dom på sig+finns det något sätt att göra dom lättare så man knappt kännar att man har dom på sig?

Hur menar du att dem blir varma? Varma som att du bränner öronen eller? Jag har haft g35 ett antal år och man känner ju dem även om man sitter ett antal timmar. Men jag älskar ljudet i dem

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Hur menar du att dem blir varma? Varma som att du bränner öronen eller? Jag har haft g35 ett antal år och man känner ju dem även om man sitter ett antal timmar. Men jag älskar ljudet i dem

Jo ljudet är helt fantastiskt i dom men jag menar att efter någon timme så blir det som att dom bränner och dom blir riktigt varma inuti så jag orkar inte ha dom på mig längre.Så.om du har några tips dela gärna med dig

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man göra så dom blir lättare/inte så varma efter någon timme?

Permalänk
Medlem
Skrivet av saides10:

Jo ljudet är helt fantastiskt i dom men jag menar att efter någon timme så blir det som att dom bränner och dom blir riktigt varma inuti så jag orkar inte ha dom på mig längre.Så.om du har några tips dela gärna med dig

Skrivet av saides10:

Någon som vet hur man göra så dom blir lättare/inte så varma efter någon timme?

hmm tyvärr har jag inte upplevt att dem blir så varma som man inte kan ha på sig dem. Tycker nog du ska prata med butiken du köpte dem från. Kanske kan få det utbytt eller något

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

hmm tyvärr har jag inte upplevt att dem blir så varma som man inte kan ha på sig dem. Tycker nog du ska prata med butiken du köpte dem från. Kanske kan få det utbytt eller något

Ska så om det går att byta men köpte dem men dem köptes före jul så är inte riktigt säker om jag fortfarande kan byta

Permalänk
Medlem

Hejsan saides10,

Jag har oxå ett par G35:or och jag kan inte heller påstå att de blir särskilt varma.
Kan det vara så att vi missförstår dig?

Blir headsetet varmt? Om du lägger handen på en kåpan, känns den varm?
Eller:
Blir dina öron så pass varma att det känns obekvämt att ha headsetet på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan saides10,

Jag har oxå ett par G35:or och jag kan inte heller påstå att de blir särskilt varma.
Kan det vara så att vi missförstår dig?

Blir headsetet varmt? Om du lägger handen på en kåpan, känns den varm?
Eller:
Blir dina öron så pass varma att det känns obekvämt att ha headsetet på?

Öronen blir så pass varma att det blir obekvämt att ha det på sig.

Permalänk
Medlem

Ta en paus varje timme, ställ dig upp, sträck på dig, game'a igen

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Håller med Willhem. jag hade samma problem med mitt förra sibiria v2 (helt kasst headset egentligen).
men jag brukade ta och "pötta" bort luren från örat så den vilade bakom örat och så svalnade örat av lite. det är dock svårt i samtal då man vill ha på sej den med mic:en.
Har dock knappt haft samma problem med mitt CM storm Sirius.
Sen kan jag förstå dom som kanske inte har detta problemet kanske inte heller fattar vad du menar för jag tror inte alla är lika känsliga, sen har det ju också med headsetet att göra.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Proffsmobbare

Det är din kropp som säger till dig att den inte vill sitta framför datorn längre!

Det enda materialet jag vet som andas när det gäller kuddar är velour.