Ljudcodec för "ima wav adpcm" under Windows 7?

Permalänk

Ljudcodec för "ima wav adpcm" under Windows 7?

Jag hittade massa gamla filmsnuttar jag spelat in med en digitalkamera från 2003. De går fint att spela upp men jag får inget ljud. VLC anger att det är "IMA WAV ADPCM" komprimerat, men det funkar uppenbarligen inte att spela upp under Windows 7. Försöker leta rätt på codec, men hittar inget. Testade extrahera ljudströmmen med "VirtualDub" men den verkar säga att det inte finns nått ljud (saknas ljudframes eller nått)
Nån som har tips?

Kameran jag hade på den tiden verkar vara "Gemini 11" (tillverkade: Trust). Nån riktigt usel historia vill jag minnas. Google ger inget på den sökningen när jag provar.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,