Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

ska alla spela kl 17.00 ? får vi nog skaffa några servrar till

Nej dom här ska spela först sen blir det dom här

17:00

Detfyrablågråsmåsmurfarna vs Mini
Gott och Blandat vs Bajs på katten
Stefans favoriter vs Sverigesriksförbund

Sen dom här
ca 18:00
Frukostklubben vs SweCplay
Dirty Swedes vs BalderDash Gaming
Right Bay p12s vs Symthic Vikings

Jag använde Random.org för att får det randomiserat så det är inget jag har kommit på själv

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandia:

Nej dom här ska spela först sen blir det dom här

17:00

Detfyrablågråsmåsmurfarna vs Mini
Gott och Blandat vs Bajs på katten
Stefans favoriter vs Sverigesriksförbund

Sen dom här
ca 18:00
Frukostklubben vs SweCplay
Dirty Swedes vs BalderDash Gaming
Right Bay p12s vs Symthic Vikings

Jag använde Random.org för att får det randomiserat så det är inget jag har kommit på själv

okej

Hur ska det organisers sen innan spelet. ska alla samlas på swecs mumble innan man ska in och lira.? osv

mvh

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Moderator
Moderator

Vi kan fixa lite tillfälliga tävlingskanaler.

Serveradmins
Samling och Streamrum
BF3 Matchkanal 1
Grupp A
Grupp B
BF3 Matchkanal 2
etc...

Något sådant.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

okej

Hur ska det organisers sen innan spelet. ska alla samlas på swecs mumble innan man ska in och lira.? osv

mvh

Ja det ska vi eller åtminstone en av er så ni får info om vilken av servarna ni ska spela på. Sen får ni använda vilket program som helst att snacka över

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sandia:

Nej dom här ska spela först sen blir det dom här

17:00

Detfyrablågråsmåsmurfarna vs Mini
Gott och Blandat vs Bajs på katten
Stefans favoriter vs Sverigesriksförbund

Sen dom här
ca 18:00
Frukostklubben vs SweCplay
Dirty Swedes vs BalderDash Gaming
Right Bay p12s vs Symthic Vikings

Jag använde Random.org för att får det randomiserat så det är inget jag har kommit på själv

känns som det blir lite tajt...
hur blir det med banor osv?

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl0m1:

känns som det blir lite tajt...
hur blir det med banor osv?

Det kan bli tajt Jag har bara fått en siffra hur långt tid ett game kan ta och det är 3 till 15 min beroende på hur snabba det anfallande teamet är. Så det kan bli tajt men det är det vanligaste i Esport allt blir försenat. Så om det tar längre tid så då bara minskar vi det inför dom som har vunnit ett game och gått vidare till 2 matcher om det tar längre tid än en timme.

Det är dom här mapsen vi ska köra Damavand Peak, Operation Metro och Grand Bazaar

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk

GLÖM INTE ATT BORT ATT STREAMA DOM SOM KAN

Rekommenderat streaming progeam : Open Broadcaster

Jag kommer att streama på www.twitch.tv/mowgliefps

Citera gärna detta inlägg med länk till eran stream om ni har planer på att streama. Ses på slagsfältet

-----------------------------

Streamar 17.00 på lördag

Detfyrablågråsmåsmurfarna vs Mini

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaramillo:

GLÖM INTE ATT BORT ATT STREAMA DOM SOM KAN

Rekommenderat streaming progeam : Open Broadcaster

Jag kommer att streama på www.twitch.tv/mowgliefps

Citera gärna detta inlägg med länk till eran stream om ni har planer på att streama. Ses på slagsfältet

-----------------------------

Streamar 17.00 på lördag

Detfyrablågråsmåsmurfarna vs Mini

Jag kommer också streama men jag kommer använda xsplit ska bara göra ett nytt twitch konto vill inte ha där jag pratar svenska på min riktiga kanal

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Skrivet av Sandia:

Jag kommer också streama men jag kommer använda xsplit ska bara göra ett nytt twitch konto vill inte ha där jag pratar svenska på min riktiga kanal

Streamar du i 720 då?

Försökte med Xsplit förr men den åt upp hela min cpu tyvärr. droppade till ca 70 fps. Men med OBC droppar den inte under 120

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaramillo:

Streamar du i 720 då?

Försökte med Xsplit förr men den åt upp hela min cpu tyvärr. droppade till ca 70 fps. Men med OBC droppar den inte under 120

Japp streamar i 720p. Jag har en ganska kraftigt cpu och sen har jag ett capture card. Fast jag skulle vilja ha snabbare internet så jag kan dra upp bitraten så jag får bättre kvalitet på 720p

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Skrivet av jaramillo:

Streamar du i 720 då?

Försökte med Xsplit förr men den åt upp hela min cpu tyvärr. droppade till ca 70 fps. Men med OBC droppar den inte under 120

OBS*

Skrivet av Sandia:

Japp streamar i 720p. Jag har en ganska kraftigt cpu och sen har jag ett capture card. Fast jag skulle vilja ha snabbare internet så jag kan dra upp bitraten så jag får bättre kvalitet på 720p

Om du har ett capture card så tror jag det kvittar vilket program man använder. Kör man däremot utan capture card så är OBS extremt mycket bättre än Xsplit. Du kan ju testa OBS med capture card också och se om det blir någon skillnad. OBS är ju dessutom helt gratis.

Jag kommer förmodligen att streama kl 17:00 - Gott och Blandat vs Bajs på katten. Kanalen som används är http://hashd.tv/flaxe

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandia:

Japp streamar i 720p. Jag har en ganska kraftigt cpu och sen har jag ett capture card. Fast jag skulle vilja ha snabbare internet så jag kan dra upp bitraten så jag får bättre kvalitet på 720p

Har du ändrat datum till den 6/4 igen eller bara glömt att ändra? Det står den 6/4 i första inlägget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Har du ändrat datum till den 6/4 igen eller bara glömt att ändra? Det står den 6/4 i första inlägget.

Det ska vara 6/4

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vi kan fixa lite tillfälliga tävlingskanaler.

Serveradmins
Samling och Streamrum
BF3 Matchkanal 1
Grupp A
Grupp B
BF3 Matchkanal 2
etc...

Något sådant.

Vad är adressen till er mumble server?

Visa signatur

Besök oss på www.dirtyswedes.com en svensk funplay clan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandia:

Det ska vara 6/4

Det där måste jag ha fått om bakfoten. Var helt hundra på att det ändrades till på söndag. Oj vad jag måste ändra min planering nu...

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Pajreten:

Vad är adressen till er mumble server?

Mumble.sweclockers.com
Port:64738

Mycket välkommen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Mumble.sweclockers.com
Port:64738

Mycket välkommen!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag bockar och bugar

Visa signatur

Besök oss på www.dirtyswedes.com en svensk funplay clan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Det där måste jag ha fått om bakfoten. Var helt hundra på att det ändrades till på söndag. Oj vad jag måste ändra min planering nu...

Ja det var jag som råkade skriva 7/4 först

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandia:

Ja det var jag som råkade skriva 7/4 först

Ahh, då har vi anledningen.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sandia:

SweClockers matchserver är uppe och confad. Lösenord satt, vi kan ta det på mumble. Ska dubbelkolla inställningarna ikväll. Rekommenderar att du postar alla servers med länk på första sidan. Det är bra att vara övertydlig.

Mumble också utökad med turneringskanaler, kolla under Battlefield kanalerna.

Har du avtalat med Raven att ha en av våra BF3 admins närvarande för omstarter eller bekymmer? Samma från de övriga som lånar servers? Det händer alltid något med serverna när man kör ett event.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Edit: Tog bort mig inlägg. Jag läste den uppdaterade första posten och förstod vad som gällde

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandia:

Ja det var jag som råkade skriva 7/4 först

skulle du skickat ut till alla att du skrivit fel isf. nära att jag inte kunde va med nu..

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Vilka servrar är det som gäller och pass till dom?

Visa signatur

Besök oss på www.dirtyswedes.com en svensk funplay clan!

Permalänk

Angående servrarna så är väl det enklaste att bara koppla upp Warcon mot servern och ange en av spelarna som admin så han kan styra omstarter, kart byten osv... dessutom superenkelt att ställa in rätt inställningar genom att bara skriva ett kommando i in-game chatten.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

skulle du skickat ut till alla att du skrivit fel isf. nära att jag inte kunde va med nu..

Jo det skulle jag ha gjort. Det var i Det första posten som jag skrev det och sen där jag skrev först vilken som skulle vara det spikade datum var 6/4 Men det var mitt fel alltihop

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Angående servrarna så är väl det enklaste att bara koppla upp Warcon mot servern och ange en av spelarna som admin så han kan styra omstarter, kart byten osv... dessutom superenkelt att ställa in rätt inställningar genom att bara skriva ett kommando i in-game chatten.

Men då gäller det att dom kan commands för servrana

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Skrivet av Sandia:

Men då gäller det att dom kan commands för servrana

Enda som behövs är mode, map, swap, restart, golive, stoplive och rules
Och om man inte kan dessa och behöver lite fusk så kan man ju ha denna sida uppe i bakgrunden: http://warcon.vip-gaming.net/ingame.php

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

............

OBS! LÖST SIG!!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

............

OBS! LÖST SIG!!

Kommer Regalen att deltag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Kommer Regalen att deltag?

nej det kommer han inte, vadådå?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com