Headset från Corsair, Qpad, Steelseries och Logitech

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag tyckte också dom va bra sen skaffade jag DT990 och ett par Dark Commander och vips så va dom inte så roliga längre ^^

Det får man hoppas med den skillnaden på pris

Skrivet av moddelkaj:

Jag sitter och ganska nöjt på mina G35, men direkt efter att ha läst detta så sitter jag och stör mig på alla brister som nämns i artikeln... Ibland är man lyckligare ovetandes... :S

Haha ja det är väl inte bättre ^^ ignorans kan spara in mycket pengar

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Snusfri

Mycket trevligt att ni börjat med denna lite "seriösare" inriktning när det gälller kringprodukter som testas utförligt av proffs.
Det började med skärmtestet och nu detta headsettest, fortsätt i den här stilen så kommer man att ha mycket intressant
och trevlig läsning att se fram emot.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Tydligen är man helt borta när det gäller att avgöra vad som låter bra. Köpte ett par QH-90 + ett 700 kroners ljudkort (Asus xonar DX) för 2 dagar sen efter att mina G35 lagt av efter 2 år. Blev rejält besviken. QH-90 satt riktigt bra (bättre än g35 även om jag inte håller med en massa folk som klagar på att G35 är tunga och klämmer åt till den grad att det är obekvämt.) och designen är snygg. Dock så var ljudet förskräckligt i mitt tycke.

Satt och pillade runt på inställningar på ljudkortets mjukvara i över 2 timmar men fick aldrig till det och tyckte det lät så annorlunda / dåligt jämfört med g35 att musiken blev dålig. Lämnade tillbaka både ljudkortet och QH-90 och köpte mig ett par nya G35 istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wotanziu:

Är det någon skillnad på V2 Frost edition och vanliga V2 som föranleder den stora prisskillnaden?

Frost blue kör via USB, vanliga via 3,5MM-aux-portar. Går alltså att få ut bättre ljud av de vanliga eftersom de inte är begränsade av det tattiga ljudkortet som är påklistrat på kabeln.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av thorsama:

Det får man hoppas med den skillnaden på pris

Haha ja det är väl inte bättre ^^ ignorans kan spara in mycket pengar

Så klart, men det va ju som natt och dag ^^

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Antagligen är det något fel på mig, men jag har absolut inga problem med mina mitt G35. Bra surround enligt mig. Folk tror att dem inte hörs när man spelar BF eller något liknande, men så vänder man sig om och ger igen

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk

Kör på mina QPAD-1339 som fortfarande ska ligga bättre till än dessa nya QPAD-lurar ljudmässigt.
Har haft dessa i snart tre och ett halv år nu. Otrolig livslängd enligt mig, när de överlevt ett antal slag i backen.

Permalänk
Medlem

JA, Steelseries suger skit. Mycket bra recension!

Permalänk

Tycker det är lite orättvist mot siberia att säga att de vid test kostar 900kr när de finns för 700 hos kända återförsäljare. När den ända skillnaden är färgen.

Icke USB-versionen finns ju till och med för 500kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Medlem

Tackar för det här. Vore trevligt med fler hörlurar ni testar då det finns ett enormt hav av dom där ute. Börja själv fundera på vart mina Razer Carcharias skulle hamna i det testet.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Otroligt vad ett dåligt USB ljudkort kan göra, har kört med SteelSeries egna USB dongel till mina vanliga V2 innan jag gick över till ett billigt dedikerat ljudkort.
Fast det kanske är något dom lagt till på V2 Frost då vanliga V2 helt klart mer SAKNAR bas

Bra recension må jag dock säga!

Skrivet av SweLingonBerry:

Tycker det är lite orättvist mot siberia att säga att de vid test kostar 900kr när de finns för 700 hos kända återförsäljare. När den ända skillnaden är färgen.

Icke USB-versionen finns ju till och med för 400kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja men nu är det ju inte den dom testade.
Då dom i testet säger att det finns för mycket bas så är troligen V2 Frost annorlunda mot vanliga V2.

Skrivet av Slabb^:

Äntligen en recension som skiner ett rättvist ljus över Siberia, som överhypas varje gång bara för att det står Steelseries på.

Vart har du fått detta intrycket?
Alla vet ju att Siberia aldrig varit bra på lust ljudkvaliten men komforten är oslagbar.

Permalänk

tack för recensionen det var intressant! men är rätt nöjd med mina Beyerdynamic T90 å xonar stx för tillfället

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem

Tycker för övrigt att audiofiler är lite väl orättvisa mot Siberia v2, håller såklart med om att det går att hitta bättre ljud för samma peng, i alla fall i det här fallet, men när man hittar ett par v2 för 3-400 kr (som man fakiskt gör ibland på t. ex Webhallens kampanjer) är det inget annat än väldigt prisvärt.

Permalänk
Medlem

Logitech G35 va snyggast i design

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd

Billiga fjant headset

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Galet att Sennheiser PC 360 inte är med. För högt pris?

Permalänk
Medlem

Vet inte om Logitech har fixat sin Gaming Software nu, men om man har G35 så gör man bäst i att gå tillbaka till den dedikerade programvaran som fanns innnan allt hamnade under Gaming Software.
Man förlorar macron på G-knapparna men tyckte ljudkvalitén blev märkbart sämre.

Trevligt med med fler tester på kringutrustning och nischade produkter.

//Lyckligt ovetande

Permalänk
Medlem

Bra med sådant test. Nu vimlar det om folk som inte håller med. Kom ihåg för ett tag sedan när ni testade andra hörlurar i den högre segmentet. Kul att ni har gjort ett nytt test då det vimlar på forum vilka hörlurar man ska välja.

Klockrent test och fortsätt med fler tester!

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

Visste väl att QH-90 skulle vara bäst i test av headsets.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZyAnidE:

Siberia For The Win, säger jag bara. Siberia har alltid varit de bästa hörlurarna för mig...

Du har ju knappast testat ett par riktiga lurar med ett Äkta ljudkort! Sibera är riktigt riktigt dåliga Jag förstår att du inte vet bättre om du inte testat ett par hd 555 558 eller tex 695... Men det är som att jämföra natt och dag och lite till.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Steelseries är skit. Hoppas detta äntligen når fram till alla p12s.

Äger två stycken V2or, Diablo 3 och blue edition. Köpte i torsdags( fick dem igår ) ett par ATH m50 och ett STX ljudkort. Kan inte säga mer än att V2orna som jag tyckte dög innan nu låter som en krita på svarta tavlan.

Dock är jag inte p12 även om jag äger steelseries t-bord mus och två lurar.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JDM:

Galet att Sennheiser PC 360 inte är med. För högt pris?

Dom har gjort test med dom för exakt 2 år sedan
http://www.sweclockers.com/recension/13420-corsair-hs1-sennhe...

Sennheiser blev bäst i test

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av JDM:

Galet att Sennheiser PC 360 inte är med. För högt pris?

http://www.sweclockers.com/recension/13420-corsair-hs1-sennhe...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Entusiast

Jag använder SteelSeries Siberia V2 och det är ju verkligen inte ett superbra headset men dom duger för mig.
Det jag sätter först och främst är komfort och det har inget headset under 1000kr förutom Siberia V2 lyckats ge mig så jag är tvungen att använda detta headsetet om jag inte vill lida runt öronen.

Nästa headset-köp blir nog ett påkostat Sennheiser ändå för lite ljud-sugen har man ju börjat bli och jag märker mer och mer hur mitt Siberia V2-headset inte har något roligt ljud alls.

Slarvfel
Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Jag har QH-90 och det är helt klart det bästa headset jag någonsin haft

Permalänk
Medlem

Var lite snabbare

Förlåt...tvungen att jävlas med någon nu när man har lite tråkigt på jobbet.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

Själv sitter jag på ett Logitch G35 headset, nog fan tycker jag att ljudet inte är något vidare men mikrofonen är ju förfan hur bra som helst.

Inget brus och kristalklart ljud, har ni mixtrat något med mikrofonen eller vad är det talan om?

Det här får ni fan reda ut, själv har jag jämfört min G35a mikrofon med en Samson studiomikrofon (utan någon vidare konfiguration) och när jag spelade in min röst så märkte man knappt skillnad.

Skulle vara kul om ni kollade upp detta.

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att man valt att inte ta med Razer Kraken, en produkt i samma prissegment och rimligtvis även i samma popularitetskategori? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av JDM:

Galet att Sennheiser PC 360 inte är med. För högt pris?

Först är det väl för att dom gjort en recession på dom, men för det andra var det väl för att dom hade slagit ut alla andra med hästlängder.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Geeks Gaming

Alltså har ni glömt slå till 7.1 knappen på G35? Nog de bästa ljudet någonsin i ett par gaming hörlurar

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|