Blizzard ska annonsera något nytt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Efter fiaskot med StarCraft 2 och Diablo 3? Nej, aldrig i livet.

Starcraft 2 - fiasko!?
Du lever då i din lilla bubbla...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Har aldrig spelat kortspel på dator och har inte spelat det överhuvudtaget sen Yu-Gi-Oh var hetaste grejen när jag gick i 4an i skolan. Men jag känner att det kan vara intressant att testa "Hearthstone" som det döpts till. Mest för att det är gratis och jag har redan kunskap inom Warcraft-universumet så det kan bli kul att se hur det blir. Ska nog testa det i alla fall.

Permalänk
Sötast

"Något nytt" .... Warcraft ._.

Permalänk

Ser rätt skoj ut

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

"Något nytt" .... Warcraft ._.

Reagerade också på det.
Nytt universum från Blizzard verkade ju spännande, de är ju ganska ensamm om att göra just hela miljöer som spel baseras på, som Tolkien, och det blir ju ofta bra. Men detta var ju väldigt anti klimax.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Som shack. Lätt att lära sig men otroligt svårt att bli mästare på.

Men för oss som inte vill bli mästare på just lära sig build orders, micro, macro och vill fokusera på lite nytänkande kan hitta bättre upplevelser i lite nyare mer avancerade RTS som Supreme Commander och Company of Heroes.

Verkar som om dom flesta tycker att fördumning av ett spel är något negativt. I det här fallet är det positivt för e-sporten.

Precis, jag håller mig gärna på en "casual" nivå då jag inte orkar använda 85% av min tid ingame och bara sitta och nöta, träna på grejer osv. Jag kör lite när jag känner för det.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

"Något nytt" .... Warcraft ._.

Heartstone: Heroes of Warcraft

Enligt FAQ blir betan bara inom Nord-Amerika.. USA-Kanada antar jag.
Står inte ens något release date. :/

Permalänk
Medlem

En vecka senare, när diskussionen väl svalnat finner jag att folk svarat på min tidigare kommentar. Om någon alls är intresserad så skall jag försöka motivera mitt kontroversiella uttalande.

Skrivet av bud986:

Starcraft 2 var väll aldrig ett fiasko? Diablo 3 fiasko utan tvekan!

StarCraft 2 var ett fiasko i ögonen utav någon som växt upp med originalspelet, dess djupa flerspelarläge och mystiska och något mörka atmosfär. Detta byts istället ut mot ett flerspelarläge som egentligen inte har något med originalspelet att göra förutom att raserna fortfarande delar samma namn, en hjärndött klyschig kampanj och pastellfärger.

Man byter ut djup mot en så ytlig sörja att en enda 'replay' konkretiserar hela flerspelarupplevelsen. Det finns någon enstaka teknik som fungerar och den som experimenterar blir straffad. Det är direkt patetiskt. För er som fortfarande spelar StarCraft 2 så kommer detta sticka i ögonen på er, jag vet. Men gå in på Youtube och kolla på några fräna 'replays' från StarCraft Brood War - där finns det verkligen utrymnme för den bättre spelaren att vinna med andra medel än Terran Bioball eller Proxy Pylon.

Kampanjen med dess karaktärer är kränkande nog nedvattnade till utklippta Hollywood-figurer. Man kan naturligtvis argumentera för att karaktärerna presenterade i originalspelet knappast spräcker några kreativa spärrar, men de är åtminstone inte skyltdockor som helt utan vidare ändrar sina motiv från en scen till en annan. Det som blev slutet av Wings of Liberty och starten till Heart of the Swarm är nog det mest patetiska jag någonsin sett i spelväg. Så klyschigt, förutsägbart och oinspirerat att det vore något direkt från Uwe Boll.

Skrivet av Thorulk:

Diablo 3 ja.

Men Starcraft 2? Det största (och enligt mig bästa) RTS spelet som finns? Över 1 miljon pers som tittar på deras launchevent?

Mmm... fail där.

Spelar ingen roll om alla människor på hela Jorden tittade på launcheventet för StarCraft 2. Det är ett popularitetsargument och har absolut ingenting med kvalitet eller kontenta att göra.

Spelsmak är onekligen subjektiv men min subjektiva åsikt om din åsikt är att den är i brist på perspektiv.

Skrivet av htbtoma:

hur kan du kalla SC2 fiasko? enda felet de gjorde var att det inte var F2P, som tävlingsinriktat spel i turneringsform är det perfekt och framförallt jävligt roligt att titta på. LoL är stort enbart pga prispengarna de erbjuder, både HoN och dota 2 är/ kommer bli bättre spel.

Tja, förutom felen jag beskrev längre upp i detta inlägget är det väl inget fel på spelet. Förutom att Blizzard även skärt loss propert LAN-stöd, har regionslåsningar även på privata spel, bedriver en ful och bloatad DRM de kallar "Battlenet 2.0", skämtsamt nog.

Jag var själv engagerad i spelet en gång i tiden. Tittade på replays, försökte bli bättre på flerspelarstegen. Men så hamnade jag i diamantligan, slutade spela och tröttnade på att se på replays med exakt samma händelseförlopp om och om igen. Spelet saknar djup. Det handlar om vem som samlar ihop som klump först. Micro har gått från att vara grundpelaren i spelet till att bli en bonus om du orkar bry dig - då det ändå bara är "actions per minute" som folk blir beryktade för, inte deras faktiska förmåga.

Den generella produktionskvaliteten talar också sitt tydliga språk; Blizzard Activision bryr sig mycket lite. Polerar dom sin skithög tillräckligt väl så köper folk eländet oavsett då Blizzard är ett så uppaktat varumärke än idag trots att deras senaste faktiska kvalitativa inslag på marknaden skedde för över ett sekel sedan. Att aktivt kritisera Blizzard och deras oavkortade verk av konst är blasfemi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

En vecka senare, när diskussionen väl svalnat finner jag att folk svarat på min tidigare kommentar. Om någon alls är intresserad så skall jag försöka motivera mitt kontroversiella uttalande.

StarCraft 2 var ett fiasko i ögonen utav någon som växt upp med originalspelet, dess djupa flerspelarläge och mystiska och något mörka atmosfär. Detta byts istället ut mot ett flerspelarläge som egentligen inte har något med originalspelet att göra förutom att raserna fortfarande delar samma namn, en hjärndött klyschig kampanj och pastellfärger.

Man byter ut djup mot en så ytlig sörja att en enda 'replay' konkretiserar hela flerspelarupplevelsen. Det finns någon enstaka teknik som fungerar och den som experimenterar blir straffad. Det är direkt patetiskt. För er som fortfarande spelar StarCraft 2 så kommer detta sticka i ögonen på er, jag vet. Men gå in på Youtube och kolla på några fräna 'replays' från StarCraft Brood War - där finns det verkligen utrymnme för den bättre spelaren att vinna med andra medel än Terran Bioball eller Proxy Pylon.

Kampanjen med dess karaktärer är kränkande nog nedvattnade till utklippta Hollywood-figurer. Man kan naturligtvis argumentera för att karaktärerna presenterade i originalspelet knappast spräcker några kreativa spärrar, men de är åtminstone inte skyltdockor som helt utan vidare ändrar sina motiv från en scen till en annan. Det som blev slutet av Wings of Liberty och starten till Heart of the Swarm är nog det mest patetiska jag någonsin sett i spelväg. Så klyschigt, förutsägbart och oinspirerat att det vore något direkt från Uwe Boll.

Wow...

Nej jag håller helt enkelt inte med. Titta Dimaga med hans legendariska infestor play. Själv kör jag banelings på ett helt särskillt sätt och jag tänker inte skryta med att vara någon grandmaster men jag är nöjd med hur det går för mig. Spinecrawler rushing har jag lekt med, fungerar bra med lite tur och lite strategi.

Att möta terran för mig betyder scouta fulingar, försöka ta expansion, tidig burrow för att blockera expansions. Man måste vara redo på reaper rushes, hellion rushes, tidiga drops etc etc etc. Ska man ha en roachwarren för tidiga marines? Ska man bara köra +1 attack lings för mindre attacker om dom tar en expansion? Hur många geysers tar dom, betyder det att dom kör efter banshes?

Inte bara en taktik fungerar, och medans en bioboll är otroligt effektiv så är zergling - baneling - mutalisk faktiskt en jävligt bra kombo. En bioboll är just det, en boll, en boll befinner sig inte i sin bas samtidigt som den attackerar din bas.

Highground, lowground, creepspread, breakable rocks.

Spelet har djup nu, och storyn får du hata på om du vill, jag tycker den är bra.

Permalänk
Skrivet av Xenoz:

/förlåt om denna tråd är felplacerad!

http://www.mmo-champion.com/content/ (scrolla ner lite så ser du det)

http://www.twitch.tv/pax stream! hare gött folk

http://media.mmo-champion.com/images/news/2013/march/blizzPAX...

Skrivet av Zcorc:

Kommer vara blizzards egna version av DotA, enjoy

Skrivet av BergHa:

All-star är väl deras dota klon?

^^Precis.... Kallades Blizzard DOTA innan

Bara bytt namn till Allstars!

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||