Hearthstone - Blizzard's Online Cardgame

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Nu har jag ju inte lirat det så himla länge, men när den här typen av spel kommer upp så kan jag inte tycka annat än att Poxnora är helt överlägset. Synd att de inte har en större spelarbas dock. Då kanske de hade kunna ha lite "flashigare" grafik/konst på själva spelmotorn, men tyckte nog att spelbrädet var riktigt snyggt ändå medan jag spelade det för 1 år sedan och tidigare.

Svårt att jämföra ett TCG med ett spel som Paxnora, som inte alls är likt.
Bara för det använder turnbased kort så är det inte direkt samma spel.

Många vill ha rena TCGs, inte massa rollspelsgrejs inblandat.

Hoppas innerligt att man får en Heartstone key när eu betorna drar igång, kliar i fingrarna för att spela ;/ Sitter och kollar alla streamers blä

Permalänk

Det drar nog ihop sig för EU beta tror jag, klienten ser ut att vara nedladdningsbar på flera europeiska språk, så den ultimatata frågan när det väl drar igång är vem behöver jag döda för att få en betakey

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Svårt att jämföra ett TCG med ett spel som Paxnora, som inte alls är likt.
Bara för det använder turnbased kort så är det inte direkt samma spel.

Många vill ha rena TCGs, inte massa rollspelsgrejs inblandat.

Hoppas innerligt att man får en Heartstone key när eu betorna drar igång, kliar i fingrarna för att spela ;/ Sitter och kollar alla streamers blä

Rollspel skulle jag inte kalla det då den experience som karaktärerna får bottnar fort. Strategispel däremot, skulle jag definitivt kalla det. Ser det mer som ett TCG med spelbräde.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

När jag först hörde om att Blizzard skulle släppa ett kortspel så tänkte jag "VA FAN!!! Hur tänkte de på nu?", till detta hör att jag aldrig spelat någon sorts from av TCG...

Jag kollade ändå på en Heartstone video när de började komma ut för någon vecka sedan och sedan dess har jag varit helt fast! Har kollat på Heartstone videos varje kväll och det känns som att alla och hans moster som har en Gamingkanal på Youtube/Twitch kör Heartstone.

Det känns som om HeartStone är väldigt nära klart och ser extremt "polished" ut?

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nu är det bara att hålla tummarna för att få en nyckel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brillorm:

Nu är det bara att hålla tummarna för att få en nyckel.

Och så får man inte det jävla "software check" programmet att fungera. "Please close all programs". Hittar ingen lösning på det heller. orkar inte.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Aff, ingen nyckel här inte

Permalänk
Medlem

De är väl bara dessa twitch och spel sidor som får keys som vanligt, så lame. Orka se när andra lirar..

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

De är väl bara dessa twitch och spel sidor som får keys som vanligt, så lame. Orka se när andra lirar..

Jesh.

Twitcharna är först ut. Bastards!

Men snart släpps det nog fler nycklar.

Permalänk

En kompis fick genom twitter quizen, men ja de verkar inte riktigt som de skickat ut EU-nycklar via email till normala användare :/

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Har spelat rätt mycket idag. Hunters känns väldigt starka just nu, får man bara hyffsat bra kort i början bara så vinner man varenda match. Det kanske ändras när man får fler kort dock.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Blizzard är en av de bästa inom spel tillverkning att göra ett bra balanserad spel. Hearthstone är fortfarande i beta så det kommer ju vara obalanserad just nu men jag tror att detta spel kommer bli ännu ett jätte bra spel från Blizzard och kommer bli en stor match mot MtG.

//kataang

Tiggeri bortrensat.
Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 9
Marknadsföring och annonsering

Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

§ 5
Anmäl olämpliga inlägg

Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller regelbrottet i tråden. Sker detta trots allt är det inte tillåtet att klaga på anmälaren.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kataang:

Blizzard är en av de bästa inom spel tillverkning att göra ett bra balanserad spel.

Wat... hela MoP har i stort sett varit ett skämt i 3v3 scenen.

Nycklar har gått ut under gårdagskvällen samt idag runt 14:00. "Normala" människor har börjat få. Självklart e man inte en av dem med tur, aja får hoppas på bättre lycka nästa gång!

Permalänk
Medlem

Fick min closed beta inv idag, blir att spela lite ikväll

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Haziza:

De är väl bara dessa twitch och spel sidor som får keys som vanligt, så lame. Orka se när andra lirar..

Orka se när andra lirar, ja vill man bli bra så.

Titta på Trump sedan release kan redan alla kort och jag har inte ens betan

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Vaknade i morse, hade sedan länge tröttnat på att vänta på HS och återvänt till LoL. Nu låg där 2 keys i mailen! Helt sjukt Jaja, bättre sent än aldrig antar jag. Får se vad jag gör med sista nyckeln. Borde ha en samlingstråd för folk som söker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raesmus:

Vaknade i morse, hade sedan länge tröttnat på att vänta på HS och återvänt till LoL. Nu låg där 2 keys i mailen! Helt sjukt Jaja, bättre sent än aldrig antar jag. Får se vad jag gör med sista nyckeln. Borde ha en samlingstråd för folk som söker.

Hint, den första som svarar på din post borde få nyckeln

Nejmen, har sett att många fått två nycklar, väldigt konstigt gjort av Blizzard.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Hade visst fått en jag också såg jag nu. Hade inte haft en aning om jag inte kollat denna tråden haha

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Nice med en kod extra om du inte vill ha den kan jag adoptera den lovar att spela varje dag och ta hand om den

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk

Ingen som har en extra Key?

Blev uppsagd i måndags efter 7 år hos arbetsgivaren pga. arbetsbrist. Behöver något annat att tänka på så jag slipper må dåligt.

Permalänk
Medlem

Även jag letar efter en kod om nån vänlig själ skulle råka få en extra

Permalänk
Medlem

Nya nycklar skickas ut idag, så förhoppningsvis får man en till slut.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Ett tips till dem som signat för Beta är att kolla i Spam-filtret efter sin nyckel.
Jag kollade min mail idag (hotmail) och hittade att jag fått min nyckel den 3/10. Win!

//Mhisha

Visa signatur

Intel i7-7700K - Z270 - 16GB - 250GB SSD - Nvidia GTX1070

Permalänk
Skrivet av Mhisha:

Ett tips till dem som signat för Beta är att kolla i Spam-filtret efter sin nyckel.
Jag kollade min mail idag (hotmail) och hittade att jag fått min nyckel den 3/10. Win!

//Mhisha

Gjort för länge sedan, och varje dag också btw. Ingen nyckel dock så långt ögat kan nå. :/

Permalänk
Medlem

Jag har en teori om att folk med pengar på sitt battle.net konto har förtur. Blizz vill ju ha hjälp att testa sin affär. Så sätt in några euro

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexbert:

Jag har en teori om att folk med pengar på sitt battle.net konto har förtur. Blizz vill ju ha hjälp att testa sin affär. Så sätt in några euro

Skickades från m.sweclockers.com

Vart är då min key

Permalänk
Medlem

orättvist att folk får fler en 1 nyckel =S när en annan sitter tomhänt och väntar otåligt =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexbert:

Jag har en teori om att folk med pengar på sitt battle.net konto har förtur. Blizz vill ju ha hjälp att testa sin affär. Så sätt in några euro

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har/hade noll på mitt konto och det gled endå in en invite, dock så har jag ett paypal-konto kopplat till mitt battlenet.

//M

Visa signatur

Intel i7-7700K - Z270 - 16GB - 250GB SSD - Nvidia GTX1070