Hearthstone - Blizzard's Online Cardgame

Permalänk
Medlem

Alltså, har kollat streams varje vecka sen första Fireside Duel, nu känns det som att det är nära... Men fortfarande ingen nyckel :'( Spänd förväntan varje gång det dimper in ett nytt mail i inkorgen...

Permalänk
Medlem

Så besviken att dom pre launchar spelet i beta.
Dvs inga fler wipes, dom som spelar nu har så löjligt stor fördel vid riktiga launchen.

Typ alla bra kort redan när andra kommer med rent skräp.

Flopp i mina ögon, iofs i många andras också som är i beta just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Så besviken att dom pre launchar spelet i beta.
Dvs inga fler wipes, dom som spelar nu har så löjligt stor fördel vid riktiga launchen.

Typ alla bra kort redan när andra kommer med rent skräp.

Flopp i mina ögon, iofs i många andras också som är i beta just nu.

Massa text tills jag kom att tänka på nedanstående.

EDIT: Fast vänta nu. Har inte betafolket spenderat egna riktiga pengar för sina kort i vilket fall som? Jag tror det... jag tror även att de blir av med sina kort och får tillbaka pengapotten de investerat att köpa nya kort för. Det är ju bra.

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Så besviken att dom pre launchar spelet i beta.
Dvs inga fler wipes, dom som spelar nu har så löjligt stor fördel vid riktiga launchen.

Typ alla bra kort redan när andra kommer med rent skräp.

Flopp i mina ögon, iofs i många andras också som är i beta just nu.

Kör du arena är det ändå ingen skillnad bortsett från erfarenheten av att ha spelat längre.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått tillgång till betan än och jag tvivlar på att jag kommer få det. Har tittat en hel del på TB's Lord of the Arena serie och tycker att spelet ser kul ut, men alldeles för lätt. Visst det är nytt osv och Blizzard fokuserar på balans med mera, men frågan är hur ofta det kommer att komma nya kort och nya block osv. Och hur mycket de kommer att försöka balansera hela spelet hela tiden. Någonstans måste man ju låta det vara och bara fylla ut med mer kort osv, sen blockera eller banna vissa kort från arena eller något.

Förr spelade jag väldigt mycket Magic och det är ju sjukt avancerat och framförallt riktigt dyrt att hålla på med, så jag hoppas att Heartstone skulle kunna fylla mitt TCG/CCG tomrum och bryta ny mark på marknaden.

Det ska bli intressant att se vad Blizzard har för planer för framtiden när spelet släppts och funnits en stund. Det skulle kunna bli en riktig utmanare till de stora TCG:erna även fast det bara är virtuellt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Ahh jag är så sjukt peppad på att testa detta! Gief beta key Blizzard

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Någon som fick en beta key nu när Blizzard skickade ut dem till EU-regionen?

Ingen lycka här tyvärr :.(

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Någon som fick en beta key nu när Blizzard skickade ut dem till EU-regionen?

Ingen lycka här tyvärr :.(

Jag fick! Installerar nu

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Jag fick! Installerar nu

Grattis!

Jag fortsätter att hålla tummarna tills nästa omgång!

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Hade turen att få en key jag med, har spelat igenom det första "campaign" eller "tutorial" ja vad man nu vill kalla det.

jag är både glad och lite besviken, tycker rent allmänt just nu att det är för enkelt, och saknar lite utav de djupgående mekaniken som återfinns i T.ex. Magic the gathering.
Tycker även att det är lite tråkigt att gubbarna inte ressar sina liv på sin egna runda(så som i MTG) blir lite konstigare att skydda sina gubbar tack vare det, och när vi är på det ämnet, även det faktum att man inte får blockera själv(hallå blizzard hur tänkte ni där?!?)

Annars är jag super nöjd och det var väldigt enkelt att komma in i, tycker även tutorialen på ett bra sätt visar värdet på vissa kort i och med de riggade fighterna och vilka kort man får upp!!

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Får man mejl om man får en beta key? Jag har ifyllt på battle.net att jag vill vara med i beta men det har då aldrig dykt upp en beta till vare sig heartstone eller något annat

Undrar även om det går o få tag på annat håll? Finns det giveaways på diverse siter eller är det bara blizzard som delar ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Får man mejl om man får en beta key? Jag har ifyllt på battle.net att jag vill vara med i beta men det har då aldrig dykt upp en beta till vare sig heartstone eller något annat

Undrar även om det går o få tag på annat håll? Finns det giveaways på diverse siter eller är det bara blizzard som delar ut?

Man får ett mail med en lång sifferkombination som man använder som nyckel.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Fick även jag en key, kul so far Blir mer köttande i helgen!

Permalänk
Medlem

Fan har väntat länge på en nyckel, men ingen tur i give aways / stream / battle.net. Om någon har en nyckel så tar jag gärna emot för jag ger snart upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Hade turen att få en key jag med, har spelat igenom det första "campaign" eller "tutorial" ja vad man nu vill kalla det.

jag är både glad och lite besviken, tycker rent allmänt just nu att det är för enkelt, och saknar lite utav de djupgående mekaniken som återfinns i T.ex. Magic the gathering.
Tycker även att det är lite tråkigt att gubbarna inte ressar sina liv på sin egna runda(så som i MTG) blir lite konstigare att skydda sina gubbar tack vare det, och när vi är på det ämnet, även det faktum att man inte får blockera själv(hallå blizzard hur tänkte ni där?!?)

Annars är jag super nöjd och det var väldigt enkelt att komma in i, tycker även tutorialen på ett bra sätt visar värdet på vissa kort i och med de riggade fighterna och vilka kort man får upp!!

Ja det är faktiskt lite "mind fuck" att ha spelat MTG innan. Speciellt när det gäller att attackera/blockera.

Jag har flera gånger struntat i att attackera med mina taunt units eftersom jag måste kunna blocka med dem... doh! Helt klart en omställning för hjärnan

Visst det är inte lika komplicerat som MTG men väl man börjar få lite kort och ser hur dem kan användas tillsammans så är det ett djupt spel tycker jag. Det är helt klart mer lättsamt än MTG, men jag diggar det som fan hittills

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Lägg gärna till mig i spelet så kan vi testa olika kortlekar mot varandra Gäller samtliga som är intresserade av spelet. Skriv gärna något så man vet att det inte är en penga-säljar-bot

GizZm086#2227

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Äh, sånna här spel ska spelas i analog form
Rekommenderar Game of Thrones : LCG
* Stödjer 2-4 spelare (eller upp till 6 med andra officiella regler)
* Man vet vad man köper för kort, så inte massa boosterköp
* Corepacket stödjer 4 spelare, så man kan köpa bara för att testa

Finns riktigt billigt och gratis frakt från adlibris just nu http://www.adlibris.com/se/bok/a-game-of-thrones-card-game-co...

Permalänk
Medlem

Fick nyckel direkt när EU betan starta, dock tröttnade jag efter 40-45 matcher i arenan. lyckades som bäst få 7 won, oftast runt 4-5.

Det blev lite enformigt efter ett tag.

edit: Roligaste var nog när jag fick en arena deck med massor av dom special gubbarna, tror det blev 5st ? av dom olika

Priest var nog favoriten.

Edit: Körde idag igen, lyckades med en 2/9 i arena, rätt gött. Med Warrior deck.

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem

Det var då inget för mig, verkligen enformigt och tråkigt.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Tror aldrig att jag har varit inne på min mail/reddit/twitter/facebook/twitch så ofta som jag har varit den här veckan. Allt för att få en beta key. Så nu får det vara nog med plågandet och testa Magic eller liknande under tiden, kanske fastnar för det istället.
Om någon av er skulle få en nyckel över så byter jag gärna denna emot min Metro 2033 nyckel som jag har över.

Permalänk
Medlem

Arena i all ära för mest balans.

Men att spela ranked högt upp är det som lockar mig.
Att testa olika decks osv är det som gör det roligt.

Permalänk
Medlem

Fick en nyckel i natt. Sjukt överskattat spel. Sure det har trevlig klassisk Blizzard miljö och känsla. Men det är inte bättre än Magic, smak sak så klart.

Permalänk

Jag gillar detta som fan.
Adda så spelar vi : Mattias#2734

Visa signatur

Antec P280, Noctua NF-P12 x2, Corsair HX650, Sabertooth 990FX, AMD Phenom II 965, Noctua NH-D14, Geforce 560TI, 2x 4GB Kingston HyperX, 2x 2GB Corsair Memory XMS3, Western Digital Caviar 500GB

Permalänk
Medlem

Ingen beta key för mig inatt Har aldrig fått en enda beta key sen battlenet var lanserat. Det måste vara riktigt random vem som får keys och inte.

Förövrigt ser spelat fantastiskt ut. Har hört några små saker om ~ level 20 så blir det "pay to win", vet inte vad man ska tro

Visa signatur

For those about to CLOCK! We salute you!

Permalänk
Medlem

Fick också en nyckel idag men då jag redan testat det hos polaren och kände att det inte var något för mig får den ligga och samla damm... om ingen annan skulle vara sugen på den då? Kanske Ulla 62 år ute på expedition är sugen? Får fråga henne sen...

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk

Fick tidigare i veckan. Har bara hunnit lira practice.
Tycker det är ett perfekt spel att bara slappa lite till.

Permalänk
Medlem

Alla som ska till Dreamhack har fått en nyckel, finns under värdehandlingar.
Fick dock en av blizzard så har en extra ( ska ges till polare så fråga ej om den )

Spelet är jättekul som slappspel men inte som något world of warcraft, battlefield spel man kan spela länge i sträck enligt mig.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd

Jag brukar lira det när jag glor på serier. Motståndaren brukar nästan alltid ta svinlång tid på sig för att göra sina moves. Hälften hamnar i failure.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Fick också en nyckel idag men då jag redan testat det hos polaren och kände att det inte var något för mig får den ligga och samla damm... om ingen annan skulle vara sugen på den då? Kanske Ulla 62 år ute på expedition är sugen? Får fråga henne sen...

Jag skulle gärna vilja få spela lite, om inte Ulla, 62 är överdrivet sugen dvs

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Skulle gärna kunna ta emot en nyckel ifall någon har en över. Det skulle värma mitt hjärta!