Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tips på programmerings inriktad högskole utbildning

Permalänk
Medlem

Tips på programmerings inriktad högskole utbildning

Tja.

Planerar att börja plugga till hösten inom nått med programmering och datorteknik, men tycker inte jag hittar något riktigt intressant program.
Förra året sökte jag till Datateknisk systemutveckling på högskolanväst som jag tyckte hade mycket intressanta kurser:
https://kubikhv.hv.se/pdf/edu_plan_pdf/3004_2013-03-22_11-30-... hoppade aldrig på utbildningen då jag valde att jobba istället.
Tänkte därför söka om utbildningen nu i år men visar sig att dom inte har kvar den längre, så nu undrar jag helt enkelt om någon har tips på liknande utbildning, ska ju vara programmerings inriktat men gärna med endel nätverk också. Tycker mycket av det jag hittat när jag kollat runt på andra systemutvecklings utbildningar innehåller så mycket andra "flummiga" kurser och massa som jag egentligen inte vill läsa.

Så undrar helt enkelt om ni här på Swec har nått tips på utbildningar likt den jag länkade ovanför
Tacksam för alla tips och förslag, vart som hälst i Sverige funkar utom skåne / blekinge.

//Lehto

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Hedersmedlem

Innovativ programmering pratas det en del om här i trakten; det verkar snarlikt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elgot:

Innovativ programmering pratas det en del om här i trakten; det verkar snarlikt.

Tycker den utbildningen han länkade till verkar vara mer mot högskoleingenjör-hållet snarare än IP.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Crippa90:

Tycker den utbildningen han länkade till verkar vara mer mot högskoleingenjör-hållet snarare än IP.

Båda verkar ge kandidatexamen och de ser väl ut att bestå av liknande (och till stor del tillämpade) kurser.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elgot:

Båda verkar ge kandidatexamen och de ser väl ut att bestå av liknande (och till stor del tillämpade) kurser.

Nu hittar jag det inte, men jag tror att IP ger examen i datavetenskap medan den han länkade till får i datateknik (som även Di får).

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Crippa90:

Nu hittar jag det inte, men jag tror att IP ger examen i datavetenskap medan den han länkade till får i datateknik (som även Di får).

Jag säger inte emot, men till skillnad mot till exempel C, vars kurser främst klassas som datalogi eller datavetenskap, verkar IP ha mestadels datateknik-kurser.