Ditt bästa konsolminne!

Permalänk
Medlem

Måste ju vart när morsan rulla ut tv i köket för att hon va trött på att jag ockupera storarummet, och lät mig spela Metroid tills jag klara spelet.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem

All tid man lagt ned på Gameboy med Supermario/wario, battletoads, och mest pokémon. Jag och min kompis utsedde oss själva till gymledare och lätt klasskamraterna utmana oss, kul som fan.
Annars Playstation 1 med crachbandicot1-3,Spyro, Crach Teamraching(4 player) riktigt mycket skrik o kul!

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk

hehe mitt va de första Nintendo http://sv.wikipedia.org/wiki/NES då man tillbringat oändligt mycket timmar med supermario

Visa signatur

Corsair HX 1000W 80+ | ASUS P8PP67PRO | i7 2600k 4,5Ghz | Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz Dominator | HD695076970 BIOS | EK-Supreme vattenblock |

Permalänk
Entusiast

Julafton 1997, jag fick Final Fantasy 7 av morsan i julklapp. Hade sett fram emot spelet något enormt efter Super Play recensionen och jag var totalt fast vid första sekund. Satt och spelade in till småtimmarna medans hon kollade på och översatte diverse ord jag inte kunde förstå då jag var 11 år gammal och Engelska var inte något jag kunde läsa flytande. Hursomhaver så somnade jag framför TV:n med kontrollern i hand i Sector 6 (för de som spelat så är det där Cloud klär ut sig till kvinna).

Det är fortfarande idag mitt favoritspel.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Bästa minnet: Blåsa i NES-kassetterna om och om igen för att få igång Piff och Puff, Ice Climber och Zelda. :')

Permalänk

När jag fick mitt playstation 3! Kommer ihåg på julafton då jag fick veta det på morgonen och sen fick jag spela på kvällen när alla gäster hade kommit!

Visa signatur

Processor: AMD Athlon II X4 651 Quad-core 3.00 GHz
OS: Windows 7 64-bitars samt Ubuntu
Grafikkort: GTX 480
RAM: 8 GB
Skärmar: BenQ G2250 BenQ G700

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

??????

Visa signatur

Processor: AMD Athlon II X4 651 Quad-core 3.00 GHz
OS: Windows 7 64-bitars samt Ubuntu
Grafikkort: GTX 480
RAM: 8 GB
Skärmar: BenQ G2250 BenQ G700

Permalänk
Medlem

Wipeout på playstation 1 någon gång under 1995.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Hmm det jag kommer ihåg bäst från min barndom var när jag satt och lirade Shadows of the empire till n64

http://www.ign.com/games/star-wars-shadows-of-the-empire/n64-...

kommer ihåg den 5e banan så väl i det spelet, tror jag satt fast i flera veckor, jag var väl 7 år då och fattade verkligen inte hur jag skulle ta mig vidare

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

eeeh , körde golden eye på något nintendo när jag var 4 år hos kusinerna , som också fick mig in på cs linjen som 5 år
och därför är jag störd och drömmer om tomtar med maskingevär.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk

När de där jävla fåglarna och spöket döda mej, fan va arg ja va men chill va de när man kom förbi, ner till fiskarna.......

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem

när jag fick ett xbox av min far och jag och min syster satt och spelade shrek gamla goda minnen

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamed:

när jag fick ett xbox av min far och jag och min syster satt och spelade shrek gamla goda minnen

Har fortfarande mardrömmar om kattjäveln när man skulle trycka in massa koder för att komma förbi , fan har fortfarande nu lust att
bryta nacken av kattjäveln >> (förlåt..)

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

När jag fick Metroid Prime och tyckte det var så extremt jäkla svårt. Jag minns hur jag satt hur många timmar som helst och lirade det spelet, jag vägrade att stänga av Gamecuben på kvällen bara för att jag inte hade kommit fram till en checkpoint men fortfarande hade gått väldigt långt.

Annars är det något av alla de Super Smash Bros minnena jag har, aldrig vart något större fan av PS/Xbox.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Absolut bästa minnet är när jag och min bror köpte ett Snes och Super Mario all stars! Sjukt många timmar lades på det. Måste plocka fram det och kolla om det funkar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

eeeh , körde golden eye på något nintendo när jag var 4 år hos kusinerna , som också fick mig in på cs linjen som 5 år
och därför är jag störd och drömmer om tomtar med maskingevär.

Låter som att du är skitarg... du borde ta och släcka ett ljus. Pun intended.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Första minnet var när jag såg nes 8 bit nyss anlända till Åhlens i Västerås, jag fastnade direkt för Mario så det var bara spela på i butiken. Det gick en dag till men sen kom min far hem med en NES.
Brorsan och jag varvade Mario och Megaman ett par ggr.... nja dussintals ggr

Sen så har åren gått och jag har nog spelat mer spel än sovit under mitt liv

Permalänk
Medlem

Super Mario bros samt Duck Hunt på NES, kring 2003. Första jag spelade och gud vad kul jag hade med det!

Permalänk

James bond Nightfire på ps2 är något av de roligaste spelen som finns, sen har vi Crash bandicoot till ps1 som också var skitkul. Efter det måste jag säga Sly Raccoon alla de spelen till ps2 de var sjukligt roliga och de har spelats igenom ett antal gånger. Sen kan man ju inte glömma pokemon som fortfarande spelas men inte lika mycket fast då inte på ett gameboy utan en emulator i mobilen funkar bra och man får en liten nostalgi känsla iaf.

Visa signatur

I7 13700kf | Asrock Z790 m-ITX Wifi | Noctua NH-U12A | Cooler Master Nr200P | Corsair SF 750 |OCZ Trion 240GB | Samsung 830 128 Gb | 2x 480GB Kingston SSDNow | 32 Gb DDR5 6000mhz |Asus TUF OC 3080 | Kringutrustning: Tangentbord Logitech G915, Logitech G603,Philips fidelio X2, Skärm Asus Tuf 1440p 165hz TN, AOC G2460PF 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Låter som att du är skitarg... du borde ta och släcka ett ljus. Pun intended.

hahaah så jävla gooooo!

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Mario Bros 3<3.

Permalänk
Medlem

Åka hem till kusinerna och lira mario kart 64. Körde battle på blockfort banan i timmar.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Tänkte också på Crash vilken hjälte, dock spelade jag tvåan klarade aldrig sista banorna men fy fan vilka minnen.

Permalänk
Medlem

Ja... Lite som vinterkräksjukan det är nog vid specifika tillfällen som nes, snes, och n64. Men hur det var för oss är en lång historia. Så jag skulle säga Super Mario Bros, Zelda 1 samt Zelda 3. Det är dom jag är mest nostalgisk för och de drar upp positiva minnen runt alt.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Tycker den här tråden är så otrolig fascinerande vad olika individer har som favorit minne. Mitt bästa minne är nog FIFA 2000 spelade det på Playstation tills 2006 tror jag det var så bra musik playlist kommer jag ihåg. Spelade alltid Nya Zeeland och vann mot Brasilien, och när Nya Zeeland spelade VM 2010 i SydAfrika tyckte jag Italien gjorde en bragd som kryssade mot Nya Zealand. Barndomen den bästa tiden!

Permalänk

Resindent Evil

Det var i Lumpen,

Vi låg vakt och hade en PS fast inget minneskort så vi kunde inte spara.
Vi kom igneom hela spelet, men torsakde på slutbossen för vi fick slut på ammo.

Permalänk
Medlem

Oj, det är många... men det första jag kom att tänka på när jag såg trådens rubrik är absolut alla de underbara timmarna med Metroid Prime, första gången jag spelade igenom det... finns inte mycket som kommer nära den upplevelsen, jag kunde inte spela något annat efter det, så fort jag hade klarat ut det var det dags igen på Hard mode. Tråkigt nog har jag än idag inte kommit förbi Ridley

Annars, konsolminne (Behöver inte vara spel? Vad som helst var ju OK, stod det)... Upplevelsen att dra igång homebrew och/eller Linux för första gången på diverse olika konsoler är minst sagt legendarisk för mig (framförallt PSP, Xbox, Xbox 360).

Permalänk

När jag fick sova över hos min faster så spelade jag alltid ps1 och spelade james bond som jag då inte fick av mina föräldrar, det var då mitt intresse började för fps spel!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoflCopter:

När jag fick sova över hos min faster så spelade jag alltid ps1 och spelade james bond som jag då inte fick av mina föräldrar, det var då mitt intresse började för fps spel!:)

Trevligt, var det The World is not Enough möjligen?

Permalänk
Skrivet av s0sdaf:

Trevligt, var det The World is not Enough möjligen?

Det kan det nog vara! Det var riktigt kul!:) var typ 5 år tyckte det var jätte kul!