Handla på Ebay, lite hjälp?

Permalänk

Handla på Ebay, lite hjälp?

Hallå! Då har jag beställt ett par skal till min mobil på ebay och har lite frågor. De är från 2 olika säljare och båda har väldigt bra rep. (3500+,Från Hong Kong och Guangdong). Min fråga är, kommer jag få mail av säljaren på ebay att jag kan hämta ut mina varor på posten eller kommer svenska posten skicka ett mail till mig, eller hur går den här processen till?

Fick ett Mail av den ena och de skrev:

''Dear (Mitt Ebay namn),

Thanks for your purchase and payment! We appreciate great buyer like you.

Your eBay item(s) have been sent to post office. ''

Vad menar de med ''post office''? Att de har skickats till posten här i Sverige eller att de har börjat skickas från Hong Kong?
Är lite noob på det här med ebay och upppskattar hjälp!
(Ligger tråden fel ber jag gärna mod att flytta den rätt!)

Permalänk
Medlem

Det funkar jätteenkelt, du pröjsar, dom skickar en bekräftelse på att dom skickat de(den du fått och citerat), sen så får du en avi så du får gå å hämta det, eller så kommer det rätt ner i brevlådan
Det brukar ta ca 1-3 veckor från HK/Kina för mig. Men det kan ta upp till 5-6v om du har otur. För mig så har 1 av 51 paket kommit bort, men fick pengarna tillbaka utan knussel

Permalänk
Medlem

Har gjort det ett par gånger, alltid hamnat dirr i brevlådan, dock så har jag bara beställt ett skal i taget.

Permalänk
99:e percentilen

Om mobilskalen är så stora som jag antar bör de hamna i din brevlåda. Om de anses för stora för det hamnar de på ditt lokala postkontor och du får sedan en avi hemskickad. Du tar då med dig avin och din legitimation och hämtar ut paketet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Om paketet inte får plats direkt i brevlådan blir du alltid antingen kontaktad av speditör som DHL, UPS etc. som vill leverera till din dörr eller så får du hem en postavi för att hämta som vanligt.

Permalänk

Det lät ju mycket simplare än jag trodde! Om vi nu säger att jag skulle hämta ut det på postkontoret, hur får jag tag på den här avi'n? Får jag den som ett brev, som jag visar upp, eller får jag en kod som jag visar de på postkontoret? Jag uppskattar verkligen all hjälp!

Permalänk
Medlem

Avi i lådan i de flesta fall. Välkommen till Ebays underbara värld! Aldrig mer 69.90 för en sladd på kjell som kostar 7 kr på ebay

Visa signatur

Jobbar som IT-konsult och driver https://datarymden.se med internet- och colocationtjänster i Umeå. Erbjuder hosting av servrar till rimliga priser, både tower och rackmonterade.

Permalänk
Medlem

Funkar precis som när du köper saker på nätet från Svenska butiker
Får det plats i brevlådan så lämnas det där, annars på lokala postutlämningen, inte märkvärdigare än så.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MuffinManxD:

Det lät ju mycket simplare än jag trodde! Om vi nu säger att jag skulle hämta ut det på postkontoret, hur får jag tag på den här avi'n? Får jag den som ett brev, som jag visar upp, eller får jag en kod som jag visar de på postkontoret? Jag uppskattar verkligen all hjälp!

Du får en avi från posten precis som vanligt, har du aldrig köpt något på nätet förr eller ?

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Du får en avi från posten precis som vanligt, har du aldrig köpt något på nätet förr eller ?

Jo, det är klart, från svenska leverantörer (inet, cdon, webbhallen etc). Då har jag fått en kod via ett sms på min mobil som jag visar.
Jo, ebay är fantastiskt, mitt ena mobilskal kostade 1.89 dollar o gratis frakt.