Dayz Origins problem

Permalänk
Medlem

Dayz Origins problem

tjeeenaa behöver lite hjälp med dayz Orgins. jag har spelat på en server typ 1 månad kanske men nu har de kommit upp ett problem.
när jag joinar den servern så står de att jag saknar en massa filer och de finns inga uppdateringar så vad e problemet ?

Tack iförhand

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pehsson:

Tack iförhand

*Tråd flyttad*

Jag tror att du kan få mer hjälp i Arma/Dayz-forumet, så flyttade tråden dit.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

*Tråd flyttad*

Jag tror att du kan få mer hjälp i Arma/Dayz-forumet, så flyttade tråden dit.

vet inte riktigt hur man flyttar e ny här så

Permalänk
Medlem

Prova att avinstalera hela spelet och instalera om det igen. Har fått göra det ett par gånger när sådana fel kommit upp. Brukar lösa sig.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Ominstallera hela spelet är nog lite overkill, men ta bort din Origins-folder o testa igen, se hur det går.

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4,5GHz GPU: 2x MSI GeForce N680GTX
RAM: 16GB Dominator DDR3 1600MHz CL8 Moderkort: MSI Z77A-GD65
Systemdisk: OCZ Vertex 4 256GB Burk: Corsair Obsidian 550D
Spelar du DayZ? zombies.nu

Permalänk
Medlem

"... are not signed by a key accepted by this server. To play on this server, remove listed files or install additional accepted keys."

Testat att läsa det som står?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Inte för jag har spelat det moddet men, Testat en annan server och sett om det är samma problem?

Visa signatur

PC: ASUS PRIME Z370-A - I7 8700K @ 4.5 GHz - ASUS GTX 1080Ti - 32GB DDR4 G.SKILL - M.2 Samsung 970 EVO x2 RAID -

Hemserver: Proxmox - PfSense - ASUS X99-A - I7 5820K @ 4.5GHz - 32GB DDR4 G.SKILL - RAID10 4x4TB HDD - 120x2 SSD -

Permalänk
Medlem

Jag fick samma problem som dig innan, och jag använda Play withSIX. Lösning låg helt enkelt i allt Origins hade uppdaterats till 1.7.1 medan Play withSIX inte hade den patchen så jag satt fortfarande på 1.7, vilken gjorde så att jag bara kunde gå in på 1.7 servrar, och om jag försökte mig in på en 1.7.1a, jag fick det där error meddelandet. Jag löste detta problem helt enkelt med att bara byta till Dayz Commander som hade 1.7.1 patchen och nu fungerar allt som det ska !

Permalänk
Medlem
Skrivet av pehsson:

tjeeenaa behöver lite hjälp med dayz Orgins. jag har spelat på en server typ 1 månad kanske men nu har de kommit upp ett problem.
när jag joinar den servern så står de att jag saknar en massa filer och de finns inga uppdateringar så vad e problemet ? https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/466621...
Tack iförhand

Jag brukar få upp errors när jag går med en server, dock inte en sådan lista utan mer om något fordon, vapen eller liknande och brukar bara vara att trycka "continue" så funkar det.

Snabb googling gav detta
http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/131514-dayz-origins...

EDIT: Välkommen till sweclockers, världen är liten

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

tack för er hjälp de va bara en patch som inte hade kommit så nu kan jag spela !