NZXT introducerar H630 – ljuddämpat chassi med 200 mm-fläktar

Permalänk
Medlem

Längt...

Visa signatur

Windows 8: |CPU: Intel 3770k @ 4,2 Ghz | GPU: Gigabyte GTX 770 OC | Mod: MSI Z77A-GD65 | Minne: Corsair 8GB 1600Mhz | PSU: OCZ 600W | Chassi: Nanoxia Deep Silence 1 | SSD: Samsung 830 128gb | HDD: 2 TB Seagate |
Apple: |Iphone 4 32gb|Mac mini (mid 2011)

Permalänk

NZXT verkar ju vara jävligt plastiga men annars ganska bra chassit, ser ut som detta är fallet här också.

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusKvist:

NZXT verkar ju vara jävligt plastiga men annars ganska bra chassit, ser ut som detta är fallet här också.

Hela utsidan är i metal men okay ?

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusKvist:

NZXT verkar ju vara jävligt plastiga men annars ganska bra chassit, ser ut som detta är fallet här också.

Ja visst är dom "plastiga" men dom lyckas faktiskt väldigt bra.
Och dom har lösningar som är väldigt praktiska, så som hårddiskdocka i toppen på sin H2. Den lösningen fick mig nästan att köpa H2 fast jag inte behövde det.
Köpefingret som nästan skakade av längtan, hoovrade på musen, och pilen var riktad mitt mellan ögonen på "Betala och slutför ditt köp"

Men missade, och fick det aldrig. Den missen har jag tänkt på många gånger.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, jag kan väl leva med designen, men jag är tveksam till luftflödet och ljudvolymen.

- 200 mm fläktar är sällan speciellt tysta. (som tex ggustavsson var inne på redan)

NZXTs 200mm fläktar är knäpptysta även på högsta.. har tre stycken och de överröstas av allt annat i min burk.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Inaktiv

Vibrationsdämpare

Det ser rätt trevligt ut, men jag undrar varför dom har satt in så tjockt ljuddämpande material. Det kommer inte göra någon som helst skillnad för att dämpa ljudet i luften, så länge dom bara är helt släta. Möjligen kan det dämpa vibrationerna i plåten.

Permalänk

Recension tack!

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Avstängd

Givet köp, man får otroligt mycket för pengarna. SSD montering på baksidan, mycket kabeldragningsmöjligheter, upptill två 360 radiatorer, möjligtvis en MONSTA i fram, bra luftkylningsmöjligheter, fokus på tystnad, lagad av stål, två 5,25 platser etc.

Spöar skiten ur Fractal R4 och Corsair 550D.

Permalänk

Synd att det inte finns en variant byggd i lite roligare material. Nåväl, det är rätt nära vad jag skulle kunna önska mig och i vitt ser den helt ok ut. Frågan är bara om det är plats för tjocka raddar i taket, Jag tycker det ser ut som att det är en tunn radd med bara push i taket, någon annan som är av annan åsikt?

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Inveramsay:

Synd att det inte finns en variant byggd i lite roligare material. Nåväl, det är rätt nära vad jag skulle kunna önska mig och i vitt ser den helt ok ut. Frågan är bara om det är plats för tjocka raddar i taket, Jag tycker det ser ut som att det är en tunn radd med bara push i taket, någon annan som är av annan åsikt?

Det är ju av pulverfärgad(?) stål.

Permalänk
Medlem

Får man med quad-sli med titanerna som sitter i den på bilderna eller? I så fall köper jag den på direkten.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Gillar möjligheterna på insidan men det verkar ju vara extremt lite exhaust i toppen för att ha en rad där och intaget i fronten var ju också rätt så snålt så blir nog knepigt att kyla 2 stora raddar med fläktar på 5 volt Men ska bli kul att se en recension på den!

EDIT: Tittar man på denna bild http://cdn.eteknix.com/wp-content/uploads/2013/05/nzxt.jpg ser det ut som om att lådan har en "Hitler frisyr"

Permalänk
Medlem

My gosh, hur snyggt som helst. Ge mig den svarta tack!

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av linus.klang:

plast..... ush

plast

jämfört med sin vikt, pris och styrka så är de ett av de bästa materialen som finns.

Tycker de är ganska jobbigt när chassin är helt gjorda i metall och väger fruktansvärt mycket, vad som inte behöver vara i metall SKA inte vara i metall.

Även om de nu är en 200mm fläkt så skulle jag iaf säga att om man vill ha bra kylning så vill man ha en fläkt sittandes i taket, tittar jag bara på hur mitt p280 presterar så blåser fläkten som sitter närmaste bakre kanten ut iaf 60% av den värme som datorn skapar medans de andra 2 lite drygt 30% där bak och 10% den i taket fast närmare mitten.

Permalänk
Medlem

Ska ba kolla vad som finns i kylen.. Wait a sec. Detta är ju datorn.. Woops.
Kanske inte riktigt i samma nivå som andra chassin men jag tycker att NZXT borde hålla lite mer med sin unikhet. Typ lägga till nå linjer i nå skarp färg eller liknande. I chassit finns det inte allt för mycket att göra fel.
Mitt phantom var riktigt fint att bygga i och jag tror inte detta är sämre.

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem

säga vad man vill men det känns som nzxt innoverar mest på länge inom chassin.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xblaze:

Ska ba kolla vad som finns i kylen.. Wait a sec. Detta är ju datorn.. Woops.
Kanske inte riktigt i samma nivå som andra chassin men jag tycker att NZXT borde hålla lite mer med sin unikhet. Typ lägga till nå linjer i nå skarp färg eller liknande. I chassit finns det inte allt för mycket att göra fel.
Mitt phantom var riktigt fint att bygga i och jag tror inte detta är sämre.

Poänget med detta chassi är ju att det ska vara stilrent och tyst. Olika färger och konstiga former hjälper inte direkt med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Poänget med detta chassi är ju att det ska vara stilrent och tyst. Olika färger och konstiga former hjälper inte direkt med det.

Det fattar väll jag också. Därför jag sa att jag inte tyckte att NZXT inte borde gå ifrån det dom har, som är unika och snygga chassin. Visst detta har väll en liten tvist på det hela också men typ 2 vita linjer på det svarta chassin ( typ som på shinobi chassit ) tycker jag skulle ge det mycket mer nzxt känsla utan att förstöra något.

Edit; Det vita ser helt okej ut då det har det svarta som sticker fram lite och det är något sånt jag menar att dom borde ha på det svarta också. Men antar att dom ville ge något till dom som gillar kylskåpen också. För mig är det vita snyggare iaf, även fast jag inte skulle vilja ha det i mitt vardagsrum för att det är vitt.

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Även om de nu är en 200mm fläkt så skulle jag iaf säga att om man vill ha bra kylning så vill man ha en fläkt sittandes i taket, tittar jag bara på hur mitt p280 presterar så blåser fläkten som sitter närmaste bakre kanten ut iaf 60% av den värme som datorn skapar medans de andra 2 lite drygt 30% där bak och 10% den i taket fast närmare mitten.

Tja, fast ditt P280 har ju inte ett stort lock över hela fläktområdet. Mycket möjligt toppfläkten på detta chassi funkar rätt mycket sämre än en normal toppfläkt.

Det här chassit skulle jag inte köpa "blint" utan att se lite recensioner först.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xcym:

NZXTs 200mm fläktar är knäpptysta även på högsta.. har tre stycken och de överröstas av allt annat i min burk.

Kan inte annat än tvivla på det du skriver. 200mm fläktar låter alltid, speciellt motorn. Vet inte vad du skulle ha för extrema komponenter inuti din låda men..
Redan vid 7v så börjar fläktarna låta, pga av luftflödet..
Detta är en chart för corsair's 650d.

Permalänk
Skrivet av cider123:

Kan inte annat än tvivla på det du skriver. 200mm fläktar låter alltid, speciellt motorn. Vet inte vad du skulle ha för extrema komponenter inuti din låda men..
Redan vid 7v så börjar fläktarna låta, pga av luftflödet..
Detta är en chart för corsair's 650d.
http://www.legitreviews.com/images/reviews/1596/sound_pressur...

En dålig 200mm fläkt utpresterar ofta en bra 120mm fläkt. Tycker NZXT har gjort ett väldigt intressant chassi, även om jag inte har några planer på att pensionera mitt P182 riktigt än. Tänk 2x2x200mm och fläktarna i 5v.

Permalänk
Medlem

daw.. sitter här med mitt öppna och väl-ljudande Fractal Desing Arc Midi :I
Kanske dags att skaffa nåt mindre öppet, speciellt nu när man har inskaffat vattenkylning också .

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Undra om den kan få mitt 480 att hålla käften... Såg förövrigt inte fin ut designvis, enligt mig.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Shit vilket chassi, äntligen något som slår mitt gamla Antec P182

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Kan inte annat än tvivla på det du skriver. 200mm fläktar låter alltid, speciellt motorn. Vet inte vad du skulle ha för extrema komponenter inuti din låda men..
Redan vid 7v så börjar fläktarna låta, pga av luftflödet..
Detta är en chart för corsair's 650d.
http://www.legitreviews.com/images/reviews/1596/sound_pressur...

Det är skillnad på fläkt och fläkt, av egna erfarenheter så är NZXTs 200mm knäpptysta.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk

NZXT har lyckats med designen! Såg riktigt jäkla schyst ut om man jämför med lådor som Fractal design R4!

Denna kanske ersätter min gamla P182!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Finns det 2x200 rads att köpa? Eller behöver man leka uppfinnare jocke med nått gammalt kylarpacket

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dussan89:

Finns det 2x200 rads att köpa? Eller behöver man leka uppfinnare jocke med nått gammalt kylarpacket

Skickades från m.sweclockers.com

Det går inte att fästa 2x200 radiatorer då dom är fysiskt större änn 180mm fläktar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

Finns det 2x200 rads att köpa? Eller behöver man leka uppfinnare jocke med nått gammalt kylarpacket

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.frozencpu.com/products/14803/ex-rad-329/Phobya_Xtr...

Den passar utmärkt i toppen på HAF-X utan modifikation.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem